Ny

(1/2) > >>

marcus8:
Ny på detta forum.
Jag skulle vilja börja flyga online,väntar på att bli 13.
Skulle vilja lära mig att skicka in färdplaner och sånt innan jag blir tillräckligt gammal.

Martin Loxbo:
Hej Marcus!

Om du vill flyga på VATSIM så finns det massor med information på www.vatsim.net/prc, www.vaccsca.org (det är VATSIM:s skandinaviska del, kolla under Pilots) och www.vateud.net (kolla under Training Department).

Det mesta är tyvärr på engelska, men om det är nåt du undrar så är det bara att fråga här eller i VACCSCA:s forum på forum.vaccsca.org.

Johan Grauers:
Dessutom kan du hålla ögonen öppna efter vatsims nya "pilot training program" som är i startgroparna, ifall det du av någon anledning inte skulle hitta nog med saker på länkarna du just fick då 

Fråga gärna här om du har frågor, jag gillar att hjälpa folk

marcus8:
Läste någonstans att man måste vara tretton är bara 11 än så får vänta ett tag och sen har vi världens sämsta dator,kanske ska vi köpa ny i höst.

Johan Grauers:
Jo, om jag inte minns fel så finns restriktionen där pga att lagarna i många länder kräver att man ska vara 13 för att få lov att engagera sig i internetforum och liknande (man ska vara gammal nog att förstå hur man hanterar personuppgifter eller något liknande). Så det är nog tyvärr bara att vänta, men man kan lära sig mkt under tiden ändå

Navigation

Up one level

Next page