MYCKET sämre FPS

(1/4) > >>

BigBjörne:
Hej,
Efter att ha installerat ett nytt grafikkort,EVGA GeForce GTX 460 768MB PhysX CUDA
PCI-Express 2.0, GDDR5, 2xDVI, native-HDMI, HDCP, så har fps rasat ner till ca 2-5 vilket är omöjligt att flyga i.

Med mitt gamla kort;Gainward Geforce 8800 GTS 640 MB GDDR3 fungerade det perfekt även om inte fps kom upp
i mer än kanske runt 20 men då hade jag ganska bra inställningar.
Har provat med en massa olika skärmupplösningar och olika inställningar men det spelar ingen roll.

Man tror ju att om man köper ett nytt grafikkort för 2000kr att det ska vara bättre än det gamla som var drygt
tre år gammalt.

Resten som sitter i burken är följande:
Asus P5n-SLI nforce-650i Socket 775 DDR2
Hiper  ATX 580W strömförsörjning
Intel Core 2 duo E6400 2,13 Ghz
Corsair 4GB RAM 667 D2
Benq 22" E2200 HDP skärm
Nvidea Geforce GTX 460
Vista
FS9

Är det någon som är bra på sånt här för det är inte jag som kan hjälpa till?

Björne

Nexus82:
Tumregeln för FS när man uppgraderat hårdvara är att man raderar FS9.cfg och låter simulatorn återskapa den själv automatiskt (genom att man helt enkelt startar FS).

Prova det och återkom med resultat.

saabpilot:
Bara en kommentar - ser att din Core2Duo inte är av den bästa sorten.
FS är extremt processorberoende så hade jag varit i dina kläder så hade jag köpt en C2D E7500 processor i stället.  Den 3.16 Ghz modellen kostar väl idag c:a 16-1700 Kr.
Grafikkortsbytet ger inte så mycket eftersom processorn är "flaskhalsen" i din dator.

I övrigt gör som Niklas rekommenderade ovan - radera FS9.cfg så skriver datorn om den och förhoppningsvis får du en smula bättre fart och färre "lagg" än med ditt "gamla" grafikkort.

Björn

BigBjörne:
Ok det kanske kan vara nåt men vart hittar  jag FS9.cfg filen nånstans?

Swesim:

Ok det kanske kan vara nåt men vart hittar  jag FS9.cfg filen nånstans?

Beror på vad du använder för operativsystem samt vart du har ditt flight simulator installerat. Men med en enkel Googlesökning så ska det nog lösa sig!

Navigation

Up one level

Next page