Militärflyg

(1/4) > >>

Johan Grauers:
Jag har just suttit och fixat färdigt en uppdatering till Euroscope. Som dom från vatsim antagligen vet har vi sedan ett tag tillbaka en simulering av Eurocat2000E systemet som används av flygledningen i sverige. Nyligen släpptes en uppdatering till det pluginet som simulerar funktionen där man kan avlysa luftrum och sedan få diverse funktionalitet som ger varningar vid inträden i dessa etc (t.ex. restricted och danger areas). Så för att komma till kontentan:

Jag har nyss gått igenom militära AIP och lagt in dessa i systemet, så nu har vi samtliga militära övningssektorer i Sverige inlagda med möjlighet att med några tryck aktivera dessa. Kruxet nu är bara att, vi har inga att använda dom 

Så syftet med den här posten är att säga att, om vi har folk där ute som är intresserade av att simulera militära procedurer samt hålla simulerade övningar i Sverige. Så har vi nu i vaccsca väldigt gott stöd för detta, och åtminstone jag skulle välkommna mer trafik av militär natur (vad ska vi annars utnyttja våra möjligheter att simulera metriska flygnivåer och QFE)!

Så finns det någon därute som har en förkärlek för att flyga Draken eller liknande?

JonasLundh:
Kul! Ska se till att testa med vår Viggen eller Draken inom kort!

//Jonas
www.swesim.se

Johan Grauers:
Du är så välkommen! Ska bli spännande att se det nya systemet i användning!

frazer:
Vi på Swesim har flugit på VATSIM tidigare, men har nu lite beskymmer eftersom senaste versionen av Squawkbox inte längre stöder att man kan ändra t.ex. Transponder-mode via FSUIPC. Så just nu måste vi ha en person utanför som ändrar transponder-mode åt piloten, vilket gör det hela lite krångligare.

Sen har vi det att om vi ska göra lite mer avancerade saker, så måste vi starta ett virtuellt flygvapen, enligt VATSIMs regler. Jag misstänker att det kan bli en del byråkrati där, vilket gör att iaf jag inte riktigt vågar ta tag i det just nu.

Johan Grauers:
Det är ett problem ja, som jag förstod det så införde man restriktioner för att bli av med kids som flög och störde folk och gjorde intercepts till höger och vänster. Därför krävs det en del för att få göra vissa typer av operationer. Jag vet dock inte hur mycket byråkrati det är inblandat för att bilda en sådan, om du vill kan jag forska lite i det?

Navigation

Up one level

Next page