Pages: [1]
|
 |
|
Author
|
Topic: Airbus A320 final reserve? (Read 1878 times)
|
Jukka Mäcklin
Offline
Posts: 1681
Date Registered: 29.11.02
|
Moro! Otsikko kertoo kaiken eli paljonko pitäisi laittaa Airbus A320 final reserve fuel:ksi/kg kun taxi/holding ja contigency fuel on jo tiedossa?
jukka
|
|
|
|
Jukka Mäcklin
Offline
Posts: 1681
Date Registered: 29.11.02
|
Moro
A319 Final reserve on n. 800-1200kg riippuen massasta A320 Final reserve on n. 1000-1300kg riippuen massasta A321 Final reserve on n. 1200-1500kg riippuen massasta
Rullauspolttoaineet A32S:llä on normaalisti n. 120-180kg (n. 10min) ja contingency normaalireiteillä 5% TRIP:stä.
Henri
Moro! Kiitos Henri nopeasta vastauksesta. jukka
|
|
|
|
Santeri Lehtonen
Offline
Posts: 2576
Date Registered: 04.09.07
|
Jos tosin Wilcolla lentelee, ei toi 180kg riitä mihinkään. Syö infernaalisen paljon maassa.
|
"When we left earth it changed our world"
|
|
|
Jukka Mäcklin
Offline
Posts: 1681
Date Registered: 29.11.02
|
Moro! Pistin tähän samaan ketjuun. Entä normaali Finnairin matkalento nopeus noin yleisesti Airbus A319-321 M078 tai M080, vai lennetäänkö miten sattuu?
jukka
|
|
|
|
Jesperi Lauhio
Offline
Posts: 3061
Date Registered: 12.01.09
|
Mikäs on vinöörin perus CI bussukoille?
|
Happy landings!  Been there, done that: HEL VRK ARN CPH RIX FRA ZRH VIE AMS CDG AGP LIS FAO FNC LPA TFN TFS MLA BUD SKP IST TLV DXB HKG KUL CGK JOG BNE SYD
|
|
|
Jesperi Lauhio
Offline
Posts: 3061
Date Registered: 12.01.09
|
Jösses miten pikkanen  Mitä kannattaa Wilcon kanssa käyttää? Ite lentelen aika usein suht kovilla cost indexeillä. 60-80 ovat itselläni aika paljolti käytössä...
|
Happy landings!  Been there, done that: HEL VRK ARN CPH RIX FRA ZRH VIE AMS CDG AGP LIS FAO FNC LPA TFN TFS MLA BUD SKP IST TLV DXB HKG KUL CGK JOG BNE SYD
|
|
|
Mikko Suomela
Offline
Posts: 3846
Date Registered: 21.04.06
|
Jösses miten pikkanen  Mitä kannattaa Wilcon kanssa käyttää? Ite lentelen aika usein suht kovilla cost indexeillä. 60-80 ovat itselläni aika paljolti käytössä... Itsellä omassa yhtiössä CI 11, joten teidä sitten. Kivasti silläkin putte päästelee.  Se on totta että mitä Wilcolle syöttääkin niin jotain muuta tulee 
|
Killerhangar
|
|
|
Jukka Mäcklin
Offline
Posts: 1681
Date Registered: 29.11.02
|
Moro! Kiitos vastauksista. Hyvä tietää että kurvaillaan joululennot kohtuudella.
jukka
|
|
|
|
Sami Puro
Administrator
Offline
Posts: 15346
Date Registered: 03.07.01
|
Jos ei CI:t toimi niin normitilanteessa 300/m.78/300 on passeli. Ja jos kiire niin 320-340/M.80/320-340. (clb/crz/des)
|
|
|
|
Jukka Mäcklin
Offline
Posts: 1681
Date Registered: 29.11.02
|
Moro! Hyvä että saa näin asiantuntevia kommentteja kun lentää näillä freeware koneilla joissa ei ole FMC:tä tai muita hienouksia niin täytyy itse ottaa selvää asioista. Aina niitä ei kumminkaan ole saatavilla mutta kun tarpeeksi koluaa eri paikkoja saa freeware koneenkin lentämään specien mukaan. Nyt Finnairin OH-LVG lentää ja kuluttaa normien mukaan melkein ainoa ilmeinen ero on N1 hieman alhaiset luvut mutta itse lentämiseen se ei vaikuta.
jukka
|
|
|
|
|
Pages: [1]
|
|
|
|
|
|