FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
20.09.17, 18:06

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Verkkolentäminen (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Airbus A320 final reserve?
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] Reply Print
Author Topic: Airbus A320 final reserve?  (Read 1777 times)
Jukka Mäcklin
Offline Offline

Posts: 1681
Date Registered: 29.11.02

Airbus A320 final reserve?
« on: 27.08.10, 17:26 »

Moro!
Otsikko kertoo kaiken eli paljonko pitäisi laittaa Airbus A320 final reserve fuel:ksi/kg kun taxi/holding ja contigency fuel on jo tiedossa?

jukka
Jukka Mäcklin
Offline Offline

Posts: 1681
Date Registered: 29.11.02

Re: Airbus A320 final reserve?
« Reply #1 on: 27.08.10, 18:12 »

Moro

A319 Final reserve on n. 800-1200kg riippuen massasta
A320 Final reserve on n. 1000-1300kg riippuen massasta
A321 Final reserve on n. 1200-1500kg riippuen massasta

Rullauspolttoaineet A32S:llä on normaalisti n. 120-180kg (n. 10min) ja contingency normaalireiteillä 5% TRIP:stä.


Henri
Moro!


Kiitos Henri nopeasta vastauksesta.

jukka
Santeri Lehtonen
Offline Offline

Posts: 2576
Date Registered: 04.09.07

WWW
Re: Airbus A320 final reserve?
« Reply #2 on: 27.08.10, 18:26 »

Jos tosin Wilcolla lentelee, ei toi 180kg riitä mihinkään. Syö infernaalisen paljon maassa.


"When we left earth it changed our world"
Jukka Mäcklin
Offline Offline

Posts: 1681
Date Registered: 29.11.02

Re: Airbus A320 final reserve?
« Reply #3 on: 01.12.10, 19:20 »

Moro!
Pistin tähän samaan ketjuun. Entä normaali  Finnairin matkalento nopeus noin yleisesti Airbus A319-321 M078 tai M080, vai lennetäänkö miten sattuu?

jukka
Jesperi Lauhio
Offline Offline

Posts: 3052
Date Registered: 12.01.09

WWW
Re: Airbus A320 final reserve?
« Reply #4 on: 01.12.10, 19:34 »

Mikäs on vinöörin perus CI bussukoille?

Happy landings!

Been there, done that: HEL VRK ARN CPH RIX FRA ZRH VIE AMS CDG AGP LIS FAO FNC LPA TFN TFS MLA BUD SKP IST TLV DXB HKG KUL CGK JOG BNE SYD
Jesperi Lauhio
Offline Offline

Posts: 3052
Date Registered: 12.01.09

WWW
Re: Airbus A320 final reserve?
« Reply #5 on: 01.12.10, 19:55 »

Jösses miten pikkanen Shocked Mitä kannattaa Wilcon kanssa käyttää? Ite lentelen aika usein suht kovilla cost indexeillä. 60-80 ovat itselläni aika paljolti käytössä...

Happy landings!

Been there, done that: HEL VRK ARN CPH RIX FRA ZRH VIE AMS CDG AGP LIS FAO FNC LPA TFN TFS MLA BUD SKP IST TLV DXB HKG KUL CGK JOG BNE SYD
Mikko Suomela
Offline Offline

Posts: 3846
Date Registered: 21.04.06

Re: Airbus A320 final reserve?
« Reply #6 on: 01.12.10, 20:46 »

Jösses miten pikkanen Shocked Mitä kannattaa Wilcon kanssa käyttää? Ite lentelen aika usein suht kovilla cost indexeillä. 60-80 ovat itselläni aika paljolti käytössä...

Itsellä omassa yhtiössä CI 11, joten teidä sitten. Kivasti silläkin putte päästelee.  thmbup Se on totta että mitä Wilcolle syöttääkin niin jotain muuta tulee  Grin

Killerhangar
Jukka Mäcklin
Offline Offline

Posts: 1681
Date Registered: 29.11.02

Re: Airbus A320 final reserve?
« Reply #7 on: 02.12.10, 05:24 »

Moro!
Kiitos vastauksista. Hyvä tietää että kurvaillaan joululennot kohtuudella.

jukka
Sami Puro
Administrator
Offline Offline

Posts: 15342
Date Registered: 03.07.01

Re: Airbus A320 final reserve?
« Reply #8 on: 02.12.10, 14:38 »

Jos ei CI:t toimi niin normitilanteessa 300/m.78/300 on passeli. Ja jos kiire niin 320-340/M.80/320-340.  (clb/crz/des)


Manage your own airline: AirwaySim - the Airline Game
Jukka Mäcklin
Offline Offline

Posts: 1681
Date Registered: 29.11.02

Re: Airbus A320 final reserve?
« Reply #9 on: 02.12.10, 15:24 »

Moro!
Hyvä että saa näin asiantuntevia kommentteja kun lentää näillä freeware koneilla joissa ei ole FMC:tä tai muita hienouksia niin täytyy itse ottaa selvää asioista. Aina niitä ei kumminkaan ole saatavilla mutta kun tarpeeksi koluaa eri paikkoja saa freeware koneenkin lentämään specien mukaan. Nyt Finnairin OH-LVG lentää ja kuluttaa normien mukaan melkein ainoa ilmeinen ero on N1 hieman alhaiset luvut mutta itse lentämiseen se ei vaikuta.


jukka
Pages: [1] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1