Vatsims Pilot Rating program är igång!

(1/1)

Johan Grauers:
Nu är det här! http://forums.vatsim.net/viewtopic.php?f=6&t=51381
VATCAN har blivit godkänt som VATSIMs första träningsorganisation, hittils är det i ett tidigt stadium så bara den första ratingen tränas till med med sikt finns det planer på att utveckla det till att bli ett längre program liknande det för ATC (dock ska det inte bli obligatorisk med träning för piloter). Det ska även spridas ut till andra ställen så att t.ex. olika VAs, VACCs och divisioner kan vara träningsorganisationer.

Jag själv tycker det här är en grymt bra utveckling som jag verkligen hoppas kan boosta inte bara kunskapen utan också aktiviteten på vatsim Vad tycker ni utomstående? Är det en bra grej? Borde vi försöka få något liknande till norden kanske? 

nelson1989:
Jag tror personligen , det kommer bli ännu mer skräck att hoppa online för dom som inte börjat med det , därimot tror jag det kommer vara en riktigt hög standard på piloterna =) 

kitte:

Jag tror personligen , det kommer bli ännu mer skräck att hoppa online för dom som inte börjat med det , därimot tror jag det kommer vara en riktigt hög standard på piloterna =) 

Fast det är ju ingenting som man är tvungen att genomgå, utan endast någonting för de som vill förkovra sig ytterligare!

Johan Grauers:
Precis, ingen kommer tvingas att ta en pilot rating. Däremot är det lättare för oss att peka i rätt riktning för newbies numera. Istället för wall of text kan vi numera peka mot riktiga människor som engagerar sig och lär upp dig ordentligt. Så jag tror snarare att steget ut på vatsim kommer bli lättare för många som skräms av onlinevärlden

frazer:
Med tanke på resultatet av onlinekursen vi hade på Sweism för några helger sen (vi har sett ett antal av deltagarna online senaste veckorna) så kan det absolut vara en bra idé att ha någon form av kom-igång-grej som inte innebär att man bara ska läsa på mängder med text-material på egen hand.

Navigation

Up one level