Skapa en flight plan/ rutt

(1/2) > >>

Johnny86:
Halloj på er, jag undrar om ni kan rekommendera nått bra program eller sida där man kan skapa sina rutter för FS, sid/stars då såklart med Nats om det går, har pillat en del i RouteFinder, men är inte nöjd med rutten jag får från den, skulle vilja styra lite mer att den typ måste gå igenom en viss waypoint osv, förslag? eller nån som kanske kan skapa en åt mig?, är ute efter en sträckan: ESSA - KMEM bla och gärna tillbaka såklart

Mvh Johnny

markust:
Hej!

Hej!

Här är en rutt med dagens aktuella NAT, i det här fallet NAT B.

ESSA ARS UN623 BEDLA UP609 NIVUN UM82 RIVOT UM89 SAB UN562 MAC UN552 NIBOG DCT RESNO 56/20 58/30 57/40 54/50 CARPE REDBY N206C YRI J560 YQB J555 YCF J586 YXU J545 DJB J29 PXV KMEM

SID/STAR beror på vilken bana som är i användning på respektive flygplats. Det kan ju kolla med hjälp av METAR och kartor.

Här har du en retur, NAT V.

KMEM VISQA J29 DJB J545 YXU J586 YCF J588 YMX J553 YAY YAY HECKK 53/50 53/40 53/30 53/20 MALOT GISTI DCT MOLAK UN545 MAC UN562 SAB UM89 RIVOT UM82 NIVUN UP609 NARIT UP607 ELTOK ESSA

/Markus

Johan Grauers:
Tänk också på att för KMEM behöver du lägga in din SID/STAR i färdplanen (eftersom amerikanerna tycker det är bra praxis av någon anledning). ESSA är ju sak samma då ATC fixar det åt dig

markust:

Tänk också på att för KMEM behöver du lägga in din SID/STAR i färdplanen (eftersom amerikanerna tycker det är bra praxis av någon anledning). ESSA är ju sak samma då ATC fixar det åt dig

Här är ett bra dokument som vissa skillnaderna mellan FAA (USA) och ICAO.

http://ivaousa.org/v2/files/faa_icao.pdf

/Markus

Johnny86:
Tack för hjälpen, men jag får inte in rutten i fms;en, när jag kommer till 56/20 58/30 57/40 54/50 så kan jag inte skriva in dem, hur jag än skriver och sätter bokstäverna och siffrorna så får jag bara upp NOT IN DATABASE, sen kollade jag stars för KMEM, och PXV finns inte med där....:S

Navigation

Up one level

Next page