Ny dator

(1/1)

charliecdu:
Tjena

Håller på att kolla runt på lite data komponenter till min nya dator...
Det jag undrar är vilket som är det mest ultimata av dom ultimata grafikkorten ute på marknaden.
Och sen fråga 2: Jag använder mig just nu av windows XP  men är det möjligt att köra med FS9 på Windows 7?

Kan det bli något hinder om jag använder XP på dom andra 2 datorerna i lanet då jag kör project magenta på dom, och sen W7 på den datorn jag använder fs9 på?

Charlie

ggustavsson:
Såvitt jag vet är det inga problem med fs9 på Windows 7
dock nätverk emellan Win 7 och XP kan bli en mardröm

Grafikkort är ju inget kritiskt för varken fs9 eller FSX ett mellanklass nvidia
funkar bra, finns ingen anledning att gå på dom dyraste och absolut aldrig SLI
ett GTS250 GTX450 eller GTX460 funkar lika bra alla. lite osäker på AMD/ATI kort, det har ju inte varit det bästa valet för FS9
men 5 serien sägs vara lika bra numera som nvidia för flyg och 5770 bör vara mest intressant, och mer dyrare kort drar mer ström och
skapar mer värme bara utan att tillföra ett skvatt, är ju väldigt skillnad om du däremot vill spela nya FPS spel också,
satsa på bästa möjliga CPU istället eftersom det är den viktigaste komponenten för FS9 samt FSX 

charliecdu:
Okej tack för svar!

Jag använder ett ATI kort just nu och har märkt att det verkligen inte är bland dom bättre, ska satsa på att köpa ett GTX*** kort och en kraftig CPU.

ggustavsson:
Ska väl tilläggas att FS9 inte har så bra multicore support, men ta inte en bara 2 kärning CPU bara för att fs9 inte stödjer mer, för jag antar att du kommer köra
ett och annat 3 parts tillägg också, som väderprogram osv, och dessa har egna trådar så en 4kärning och även 6 kärning CPU
kommer till nytta även med FS9

Navigation

Up one level