PMDG 737 FMS

(1/1)

Johnny86:
Halloj alla, jag har ett frustrerande problem med 737 kärrorna från pmdg, kan inte trycka på vissa av knapparna i fmsen, trycker jag på nollan så får jag 8 som är ovanför även om jag verkligen siktar in mig på 0an, spelar ingen roll hur jag gör så funkar det ändå inte, har provat installera om planet och problemet kvarstår, och detta är bara på 737an medans på MD-11 och 747an så funkar det utmärkt..., nån som har haft liknande problem eller som vet hur man åtgärdar det, går ju knappt och flyga utan o kunna skriva in 0an då så mycket sluter eller innehåller 0an i programmeringen av FMS;en..., jag kör windows 7 64-bit btw om det kan ha nån betydelse...

Adam:

Halloj alla, jag har ett frustrerande problem med 737 kärrorna från pmdg, kan inte trycka på vissa av knapparna i fmsen, trycker jag på nollan så får jag 8 som är ovanför även om jag verkligen siktar in mig på 0an, spelar ingen roll hur jag gör så funkar det ändå inte, har provat installera om planet och problemet kvarstår, och detta är bara på 737an medans på MD-11 och 747an så funkar det utmärkt..., nån som har haft liknande problem eller som vet hur man åtgärdar det, går ju knappt och flyga utan o kunna skriva in 0an då så mycket sluter eller innehåller 0an i programmeringen av FMS;en..., jag kör windows 7 64-bit btw om det kan ha nån betydelse...

Har det där problemet jag med men om du för muspekaren nära kanten på FMS:en så du får en pil så du kan dra ut den så den blir större (hoppas du förstår vad jag menar), sen kan du trycka löngst till höger finns två svarta knappar tryck på den översta KBR tror jag det står då vips så kan du mata in Flygvägar via tangenterna.

Hoppas du förstår vad jag menar
Adam

Johnny86:
tackar, fick ordning på det tillslut genom och dra lite i fmsen så den ändrades i storleken, det där med knapparna kände jag inte till, brukar använda det på md-11an så tack för tipset=)

Bork:
PMDG 737 har en bugg som gör att FMS:ens "knappar" bara fungerar i 1024x720 upplösning korrekt. Om du kör med 1280x800 så får du använde tangentbordet för siffrorna längst ner, annars fungerar den problemfritt. Finns tyvärr ingen lösning på detta vad jag vet

Nippegubbe:

PMDG 737 har en bugg som gör att FMS:ens "knappar" bara fungerar i 1024x720 upplösning korrekt. Om du kör med 1280x800 så får du använde tangentbordet för siffrorna längst ner, annars fungerar den problemfritt. Finns tyvärr ingen lösning på detta vad jag vet

Problemet går att lösa genom att dra i nederkanten på FMSen. du får prova dig fram til dess att fönstret fått rätt "läng". Sedan går det då att spara flighten så och du behöver inte ändra förnstret nästa gång. Men jag använde då två skärmar så allt öppnas som jag sparade det.

Navigation

Up one level