FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
15.08.20, 10:02

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderators: Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti)
| | |-+  Oman koneen tunnukset "aircraft labels" eivät näy FSX
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] Reply Print
Author Topic: Oman koneen tunnukset "aircraft labels" eivät näy FSX  (Read 1045 times)
Pekka Holopainen

Date Registered: 14.12.05

Oman koneen tunnukset "aircraft labels" eivät näy FSX
« on: 10.10.10, 09:27 »

Huomasin, että oman lennettävän koneen "aircraft labels" ei toimi. Vaikka ruksasin "user aircraft" vaihtoehdon mitään ei näy. AI-koneissa kyllä toimii.

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Toni Määttänen

Date Registered: 03.04.08

Re: Oman koneen tunnukset "aircraft labels" eivät näy FSX
« Reply #1 on: 10.10.10, 15:43 »

No kukapa sitä ominaisuutta käyttäisikään...
Arttu Heinonen

Date Registered: 24.01.10

« Reply #2 on: 10.10.10, 19:38 »

Pekka näyttää käyttävän...
Santeri Lehtonen

Date Registered: 04.09.07

« Reply #3 on: 10.10.10, 21:26 »

Turha ominaisuus koko labeli... EIhän oikeastikaan koneiden päällä ole tekstiä ja syö vaan frameja turhaan. Wink

"When we left earth it changed our world"
Pekka Holopainen

« Reply #4 on: 11.10.10, 11:52 »

Joskus kun lentää konetta "ulkoapäin seuraajan paikalta" olisi hyvä tietää koneen nopeus ettei se vahingossa sakkaa esimerkiksi laskussa. Niin, eihän tuo mitenkään kuulu "oikeaan lentämiseen", mutta saa kai tätä simua käyttää ihan miten itse lystää. Edelleen lentäviä AI-koneita kauempaa seuraillessa on ihan kiva tietää mikä ja minkä "firman" kone siinä menee. Ne kun eivät silloin millään muulla tavoin tunnistu. Ei tälläkään ole kosketuspintaa todellisuuteen, mutta väliäkö tuolla. Asia ei toki ole "elintärkeä".

Pekka

P.S. Onko se oman koneen "leimojen" näkymättömyys siis bugi vai "ominaisuus"?

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Arttu Heinonen

Date Registered: 24.01.10

« Reply #5 on: 11.10.10, 13:26 »

Taitaapi olla Bugi, itsellä ainakin näkyi kun äsken kokeilin.
Ilkka Linnamäki

Date Registered: 03.05.04

« Reply #6 on: 11.10.10, 13:38 »

Joskus kun lentää konetta "ulkoapäin seuraajan paikalta" olisi hyvä tietää koneen nopeus ettei se vahingossa sakkaa esimerkiksi laskussa. Niin, eihän tuo mitenkään kuulu "oikeaan lentämiseen", mutta saa kai tätä simua käyttää ihan miten itse lystää. Edelleen lentäviä AI-koneita kauempaa seuraillessa on ihan kiva tietää mikä ja minkä "firman" kone siinä menee. Ne kun eivät silloin millään muulla tavoin tunnistu. Ei tälläkään ole kosketuspintaa todellisuuteen, mutta väliäkö tuolla. Asia ei toki ole "elintärkeä".

Pekka

Tai sitten jätät labelit pois omasta koneesta ja Shift + Z -näppäinyhdistelmällä otat samat tiedot näkyviin simulaattorin ylänurkkaan. Wink

Ilkka

Toni Määttänen

Date Registered: 03.04.08

« Reply #7 on: 11.10.10, 14:21 »

Juuri tuota yllä olevaa shift+z - yhdistelmää olin vinkkaamassa. Käytän sitä rullatessa kun on tapana locked spot- näkymää käyttää varsinkin käännöksissä.
Pekka Holopainen

« Reply #8 on: 13.10.10, 15:42 »

Tai sitten jätät labelit pois omasta koneesta ja Shift + Z -näppäinyhdistelmällä otat samat tiedot näkyviin simulaattorin ylänurkkaan. Wink

Sitä käytän korvikkeena. Olen melko kokenut FS2004:n käyttäjä ja siinähän tuokin toimii samalla tavalla. Tämä FSX on minulle uusi tuttavuus. Asensin vasta kesällä ostettuani uuden tietokoneen. On se vain kumma, että tämä (jo 2006 julkaistu) melko vanha ohjelma pistää uudenkin tietokoneen polvilleen asetukset tapissa. Olisiko pitänyt vielä odottaa pari vuotta sen koneen kanssa?

Pekka

Ilkka Linnamäki

Date Registered: 03.05.04

« Reply #9 on: 14.10.10, 04:57 »

Sitä käytän korvikkeena. Olen melko kokenut FS2004:n käyttäjä ja siinähän tuokin toimii samalla tavalla. Tämä FSX on minulle uusi tuttavuus. Asensin vasta kesällä ostettuani uuden tietokoneen. On se vain kumma, että tämä (jo 2006 julkaistu) melko vanha ohjelma pistää uudenkin tietokoneen polvilleen asetukset tapissa. Olisiko pitänyt vielä odottaa pari vuotta sen koneen kanssa?

Pekka

Ei. Monet asetukset vaativat hienosäätämistä FSX:n suhteen, jolloin "kaikki slaiderit tapissa" ei takaa sitä parasta mitä simusta saa irti. Wink

Esim. googlettamalla "fsx tweaks" löytyy monia oppaita kuinka parantaa simun toimivuutta. Tältäkin foorumilta löytyy aiheita koskien FSX:n "tweakkausta".  Smiley

Ilkka

Pekka Holopainen

« Reply #10 on: 14.10.10, 16:06 »

Ei. Monet asetukset vaativat hienosäätämistä FSX:n suhteen, jolloin "kaikki slaiderit tapissa" ei takaa sitä parasta mitä simusta saa irti. Wink

Esim. googlettamalla "fsx tweaks" löytyy monia oppaita kuinka parantaa simun toimivuutta. Tältäkin foorumilta löytyy aiheita koskien FSX:n "tweakkausta".  Smiley

Ilkka

Mulla on jo tämän foorumin "tweaksit" käytössä. mutta tahmaa silti raskaimmissa maisemissa (FPS ei hyvä).

Pages: [1] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1