Processorer

(1/2) > >>

Nippegubbe:
Hej alla, jag har ju som ni vet svårt att få till några bra FPS på FSX och jag börjar nu fundera på om jag har en processor som inte är lämplig för FSX. Nu kan jag ingenting om processorer och alla deras lustiga beteckningar så jag lägger upp en skärmdump från dxdiag och ber om tolkningshjälp och jag har en helt galen processor eller inte.

[ attachment removed ]

Det pratas ofta om I7, men jag vet inte vad det innebär.

Fredrik94:
Hej!
Vad jag kan se så är inte din processor olämplig för FSX. Men jag vet inte riktigt. Tidigare körde jag på en Intel Pentium 4 och det fungerade ganska okej.

Det alla menar med i7 är Intels processor serie som är riktigt bra processorer. Det varierar mellan en 4 kärning i7 upp till deras värsting, 6 kärninga i7 980X.

Helt klart så är din processor okej, men om du vill utöka din prestanda mer skulle jag varmt rekommendera Intel i5. Jag kör på den och den fungerar utmärkt.

Hoppas det klargjorde det hela lite i alla fall.

Mvh
Fredrik

EDIT: Om du har dålig FPS kan det även bero på ditt Grafikkort, du har tillräckligt med RAM i alla fall.

Razeers:
Ingen som kör på AMDs processorer? Själv ska man köpa en AMD Phenom II X4 965 Black Edition (3.4GHz, 8 mb cache) för 1500 kr. I prestandaväg verkar den billigare, men drar runt 30W mer än I5. Men en smak sak! Annars använder jag en AMD 9650 nu, quad med 2.3 GHz, och det flyter på ganska fint ändå

Förresten, har hört någonstans att AMD samt ATI ska fungera sämre med FSX, men jag använder själv bara dem och har bytt från Intel (pga dem var billigare helt enkelt), och jag har absolut inga problem!

edit: Läste om frågan och kom på att detta inte var mycket till svar 

MarkkuS:
Vad jag förstår betyder grafikkortet väldigt mycket i FS, liksom i alla grafikintensiva program.
Från bilden kan man inte se vilket grafikkort du har.

Även snabbhet på hårddisken spelar roll.

Processorn du har är modern, och det ska inte vara några problem.
Minnet är också tillräckligt.

-----------------
Det är dock omöjligt att bara från specifikationer säga vad som är tillräckligt.
Vad som är acceptabelt för en, kanske är oacceptabelt för en annan.

Ungefär som att man frågar hur långt ett snöre är. :-)

Fredrik94:
Det skulle vara bra om du kunde länka vad du har för grafikkort så vi kan se om det är det som flaskhalsar. Samt vad har du för hårddisk?

Sen är det klart att din processor påverkar om du kör på allt på Ultra. Jag kör allt på ultra, först hade jag runt 25-30 FPS men efter en snabb överklockning så fick jag genast 45-50 FPS.

Även din processor kan vara för klen om du kör på Ultra är det jag försöker säga.

Mvh
Fredrik

Navigation

Up one level

Next page