FSX krashar

(1/2) > >>

marcus8:
När jag spelar FSX så brukar FSX sluta fungera efter ungefär 1 timme.
När den slutar fungera så kommer det upp en ring istället för en pekare och sen brukar FSX stängas och då letar den efter ett problem som aldrig verkar finnas.
Har Windovs 7.

Matad:
Har faktiskt haft samma problem. Har dykt upp när jag växlar vy. Verkar dock ha försvunnit när jag installerade accelration.

mgerner:
Hmm, låter som att din dator blir lite överbelastad och inte riktigt klarar av att fortsätta köra spelet. Kanske har med temperatur att göra?

Antagligen vet någon som är mer kunnig på hårdvara.

marcus8:
Hittade problemet var att jag kollade på andra flygplan.
När jag inte gör det funkar det.

Swesim:

Hittade problemet var att jag kollade på andra flygplan.
När jag inte gör det funkar det.

Då är det antagligen något fel på flygplanet som du vänder dig mot, jag antar att du menar ett AI flygplan? Min första tanke är att formatet på AI flygplanets texutrer är fel.

Jag är inte säker på detta, men ibland om man sparat texturerna i fel format (exempelvis 24bit istället för dxt3 osv) så kan simulatorn upphöra att fungera då man väljer flygplanet i menyn. Antagligen gäller samma sak för AI flygplan om man kollar på dom, egentligen borde texturen laddas och visas i samma ögonblick som du vänder dig mot flygplanet, men då formatet är fel så kan texturerna inte laddas och FS lägger av.

Det är min teori i alla fall, om det nu är så att ett AI flygplan ställer till det, kan ju vara annat än texturerna också, .AIR filen exempelvis.

Navigation

Up one level

Next page