Las Palmas - Spottingplatser

(1/1)

JP-:
Om nu inte flygledarstrejken fortgår vid nyår så är planen att åka en sväng till Las Palmas.
Jag tänkte att försöka vara lite tid på flygplatsen för fotografering. Det blir dock lätt man känner sig lite vilsen när man inte gjort någon research innan man far 

Kort och gott!
Vilka platser finns på Las Palmas Airport?

/Jonas

marcus8:
Vet inte om det står om Las Palmas där men en bra sida är spotterswiki.com

chris93:

Om nu inte flygledarstrejken fortgår vid nyår så är planen att åka en sväng till Las Palmas.
Jag tänkte att försöka vara lite tid på flygplatsen för fotografering. Det blir dock lätt man känner sig lite vilsen när man inte gjort någon research innan man far 

Kort och gott!
Vilka platser finns på Las Palmas Airport?

/Jonas

Vid starter i nordlig riktning så rekommenderar jag att dra upp till CEPSA-macken som ligger på på västra sidan om vägen precis i höjd med banändarna.
http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=27.916485,-15.398996&spn=0.001626,0.00284&t=h&z=19

Vill du ta från andra sidan så rekommenderas att du kör mot El Buerro och därifrån norrut mot banan.

Ett tips är även att gå upp på rökningsbalkongen som ligger i transitområdet när ni åker hem. Där kan man få bra bilder in mot plattan.

kpf93:

Ett tips är även att gå upp på rökningsbalkongen som ligger i transitområdet när ni åker hem. Där kan man få bra bilder in mot plattan.

Förutom att det är ett stort fönster i vägen

JP-:

Förutom att det är ett stort fönster i vägen

Det går fotografera bilder genom fönster också. Objektivfilter är ens vän 
Stort tack för svaren alla!

Navigation

Up one level