FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
20.11.17, 23:14

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Ilmastonmuutos
:  

« previous thread next thread »
Poll
Question: Onko aihetta epäillä ilmastonmuutoksen alkaneen?
On - 275 (64%)
Ei - 155 (36%)
Total Votes: 430

Pages: 1 ... 37 38 [39] 40 41 ... 54 Reply Print
Author Topic: Ilmastonmuutos  (Read 119912 times)
arttula
Former member
Re: Ilmastonmuutos
« Reply #760 on: 03.02.10, 11:09 »

[PIENELLÄ] EN LUKENUT OTIN SEN MUUTAMAN SADAN ARTIKKELIN JOUKOSTA JOISSA SAMA SISÄLTÖ [/ PIENELLÄ ]

Et selvästikään lukenut, koska tuossa artikkelissa todetaan, että ilmankosteuden nousua ja sen vaikutuksia on ilmeisesti suuresti liioiteltu ilmastomalleissa. Roll Eyes
Näinkö tosiaan osoitat "tietämystäsi": Postaamalla linkkejä, joita et edes itse vaivaudu lukemaan ? Postaisit mieluummin niitä linkkejä, jotka olet edes lukenut ja hankkinut "tietämyksesi".
Vesa Laine

Date Registered: 06.10.07

« Reply #761 on: 03.02.10, 11:21 »

Niin oletko sitä mieltä että jos Espanjassa ja Floridassa sataa sataa lunta niin on kyse paikallisesta ilmiöstä...meillähän sataa aina talvella lunta.
Näin Espanjassa pysyvästi jo useita vuosia asuneena sanon että Espanjassa on satanut lunta niin kauan kuin minun muistini riittää. Lumiraja on tosin laskenut vähän alemmaksi muutaman vuoden aikana. Eli niin kauan kuin maailma pyörii, myöskin ilmastot muuttuvat. Ihmisen aiheuttamat muutokset ovat pisara valtameressä. Mutta tämähän on vain minun mielipiteeni. Ei mitään tieteellistä taustaa omaavana sanon että joukko jotain ihmeellisiä asioita tavoittelevia ihmisiä lietsovat vain pahaa mieltä ja huonoa omaatuntoa ihmiskunnalle. Angry
fishu
Former member
« Reply #762 on: 03.02.10, 14:56 »

HS: Itämeri jäässä laajemmin kuin 2000-luvulla keskimäärin

Aiemmin jo tänne liitin linkin ennusteeseen ennätysleudosta jäätalvesta, tässä se leuto jäätalvi sitten on;
Sitten vielä pikanttina lisänä tämän päivän uutiseen liittyen ristiriita aivan lähimenneisyydessä tehdystä leudon jäätalven ennusteesta. Ei taida tämä talvi jäädä ennätysleudoksi jäätalveksi.
Antti Nevalainen

Date Registered: 15.07.08

« Reply #763 on: 03.02.10, 15:02 »

Aiemmin jo tänne liitin linkin ennusteeseen ennätysleudosta jäätalvesta, tässä se leuto jäätalvi sitten on;

Tämmöinen jäätalvi saisi olla jatkossakin tosin lunta vähän enemmän kuin 40cm thmbup

Antti. Halu oppia ottaamaan hyviä kuvia? tosin en aina, läheskään aina onnistu Wink
Jukka Takamaa

Date Registered: 12.06.07

« Reply #764 on: 03.02.10, 15:14 »

Näin Espanjassa pysyvästi jo useita vuosia asuneena sanon että Espanjassa on satanut lunta niin kauan kuin minun muistini riittää. Lumiraja on tosin laskenut vähän alemmaksi muutaman vuoden aikana. Eli niin kauan kuin maailma pyörii, myöskin ilmastot muuttuvat. Ihmisen aiheuttamat muutokset ovat pisara valtameressä. Mutta tämähän on vain minun mielipiteeni. Ei mitään tieteellistä taustaa omaavana sanon että joukko jotain ihmeellisiä asioita tavoittelevia ihmisiä lietsovat vain pahaa mieltä ja huonoa omaatuntoa ihmiskunnalle. Angry

Tuskin siitä on kyse vaan siitä, että apurahojen ja tutkimustulosten isontelun takia jotkut operatttorit IPCC:ssä eivät ole tyytyneet todellisiin mittaustuloksiin vaan panneet omiaan.

http://www.ucsusa.org/global_warming/science_and_impacts/science/hurricanes-and-climate-change.html

Ilmaston muuttumista ei taida kukaan kieltää...vaan sen rajuudesta ollaan tutkijapiireissä eri mieltä.
« Last Edit: 03.02.10, 15:28 by Jukka Takamaa »

Compact and eco friendly sports airplane design:http://max3fan.blogspot.com
arttula
Former member
« Reply #765 on: 03.02.10, 16:05 »

Ilmaston muuttumista ei taida kukaan kieltää...vaan sen rajuudesta ollaan tutkijapiireissä eri mieltä.

Mistäs tuon nyt sitten vetäisit ? Laittaisitko taas linkin, jonka ehkä olet nyt jopa lukenut aiheesta. Jossa siis yksimielisesti tuo todetaan. Eikö enää olekaan niitä, jotka epäilevät säävaihteluiden olevan osa luonnollista syklisyyttä ? Tai niitä, jotka katsovat, ettei koko ilmasto olekaan muuttumassa. Mistäs moinen liikuttava yksimielisyys yhtäkkiä ?

Eli linkkejä siis, kiitos.
Jukka Takamaa

« Reply #766 on: 03.02.10, 16:53 »

Mistäs tuon nyt sitten vetäisit ?

Guardian on samaa mieltä..pieni kylmä jakso ei muuta tosiasioita.

http://www.guardian.co.uk/environment/blog/2010/jan/06/cold-snap-climate-sceptics

...hahha...aika vakavaa asiaa dissaat Arttu.

arttula
Former member
« Reply #767 on: 03.02.10, 17:47 »

Guardian on samaa mieltä..pieni kylmä jakso ei muuta tosiasioita.

http://www.guardian.co.uk/environment/blog/2010/jan/06/cold-snap-climate-sceptics

...hahha...aika vakavaa asiaa dissaat Arttu.

En dissaa mitään. Mutta en myöskään keksi päästäni asioita - kuten eräät. En myöskään väittänyt, että tämä pieni kylmä jakso merkitsisi mitään. Väitän sen sijaan, ettei asiasta tiedetä riittävästi, jotta lopullista totuutta voitaisiin vielä sanoa. Vai tiedätkö sinä jotain, mitä en tiedä, mutta jätät kertomatta. Nyt olisi oiva paikka tulla kaapista ulos...

Sinänsä en pidä The Guardiania kovin tieteellisenä lehtenä ja vakavasti otettavana lähdeviitteenä. Cheesy

Olin itse aiemmin vakuuttunut, että ilmastonmuutos on todella tapahtumassa. Ja ihmisten toimesta. Sittemmin olen lieventänyt kantaani ylläolevan mukaiseksi. Mutta ehkä nyt sitten kerrot taas uuden "totuuden", joka sa pääni kääntymään.
Jussi Aaltonen

Date Registered: 25.04.08

« Reply #768 on: 03.02.10, 18:36 »

Ei kai Jukka vain ole tätäkin asiaa jo ehtinyt aukottomasti analysoimaan jonkun huippuasiantuntijan kanssa ja nyt sitten vain kiusaa meitä onnettomia tolloja pihtaamalla universaalia suurta totuutta?

Ehkäpä puolijauhoiset linkit johtuvatkin siitä että emme yksinkertaisesti pystyisi käsittelemään totuutta?

laugh
Jukka Takamaa

« Reply #769 on: 04.02.10, 12:56 »

Ei kai Jukka vain ole tätäkin asiaa jo ehtinyt aukottomasti analysoimaan jonkun huippuasiantuntijan kanssa ja nyt sitten vain kiusaa meitä onnettomia tolloja pihtaamalla universaalia suurta totuutta?

Ehkäpä puolijauhoiset linkit johtuvatkin siitä että emme yksinkertaisesti pystyisi käsittelemään totuutta?

laugh

Tyhjät tynnyrit kolisee eniten.

Tämä on aivan perussivistystä...ei edes suurin skeptikko ( tiedemiehistä ) Lindzenkään sano etteikö lämpötila olisi noussut. Kysymys on sen vaikutuksesta ekosysteemeihin ja ilmastoon ( ei säähän ).

Kuinka moni oikeesti lukee lehtiä ja seuraa mediaa ilmastomuutoksen suhteen ?

Kuinka moni täällä vaan vedättää lisädataa mahdollisiin omiin lehtijuttuihin tai kavereiden juttuihin ?

Etsikää sitten omat linkkinne...lopetan keskustelun tästä aiheesta tähän.  Huh

arttula
Former member
« Reply #770 on: 04.02.10, 13:22 »

Kyse on siitä, että lausut täällä täysin omasta päästä temmattuja "totuuksia", ja annat vakuudeksi nettilinkkejä, jotka lopulta osoittautuvat The Guardianin tasoisiksi (jossa meidän TV-meteorologia vastaavaa henkilöä on haastateltu). Tai sitten linkkejä, joita et edes itse ole vaivautunut lukemaan, ja joiden sisältö lopulta todistaa ihan päin vastaista, mitä sinä olet väittänyt.

Ja jälleen narahdit väitteestä, joka on täysin tuulesta temmattu: Itse ilmaston lämpenemistäkin vastaan ollaan esitetty varsin suurta kritiikkiä. Paljon on puhuttu ns. urbaanista lämmön noususta, jossa mittausasemat itse asiassa mittaavatkin ympäröivän kaupungin tuottamaa lämpöä. Aiempina vuosikymmeninä nämä asemat olivat sijainneet kaukana asustuskeskuksen ulkopuolella, mutta sittemmin kaupunki on kasvanut niiden ympärille. IPCC ei suostu kertomaan, minkä mittausasemien dataa se käyttää, joten "puolueettomien" tutkijoiden taholta tekemä tarkitustyö ei onnistu. Eikä IPCC ole myöskään suostunut julkaisemaan algoritmia, jolla ilmastonmuutosta arvioidaan. Julkisuuteen tihkuneiden tietojen mukaan ohjemiston on buginen ja täysi kaaos.

Joten on varmasti ihan tervettä välillä suhtautua varauksella siihen, mitä lehdistössä ja muussa valtamediassa kerrotaan.
Jukka Takamaa

« Reply #771 on: 04.02.10, 13:32 »

Paljon on puhuttu ns. urbaanista lämmön noususta, jossa mittausasemat itse asiassa mittaavatkin ympäröivän kaupungin tuottamaa lämpöä.

Niin siis meinaat että joku itseään kunnioittava tutkija olisi ottanut lämpötilan metron ilmastoinnin poistoaukon päältä tms. ?

Skeptikkojen tarkoituksella dissaamaa ilmastodataa alkaa todella olla paljon, koska sinäkin jo uskot niihin.

Oletko nähnyt yhtään uutista navoilta, että siellä olis pientä sulamista alkanut tapahtua ?

No niin nyt loppui tämä sylkykuppina olo mun puolelta.

Se on moro !

arttula
Former member
« Reply #772 on: 04.02.10, 14:22 »

Kas, niin uskomatonta, kuin se onkin, niin kaupungistumisen aiheuttamaa lämmönnousua ei välttämättä ole huomioitu tuossa datassa - joka sinänsä on salaista jostain syystä. Tapasi mukaan kärjistät taas tuolla "metron ilmastointiaukolla".

Olen ollut Etelämantereella, ja osallistunut ilmastotutkimukseen siellä. Joten hieman pohjatietoa löytyy. En siis sinun tavoin joudu turvautumaan median välittämään, mahdollisesti vääristyneeseen tietoon niin paljon.

Mutta hyvä, jos vaikenet vihdoinkin tästä aiheesta, josta et tunnu tietävän yhtään enempää, kuin Iltalehden juorupalstan toimittaja. thmbup
Jukka Takamaa

« Reply #773 on: 04.02.10, 14:30 »

Olen ollut Etelämantereella, ja osallistunut ilmastotutkimukseen siellä.

Arvelinkin jo sinun pitävän itseäsi suvereenina ilmastotutkijana..sen verran oli vankkaa kommentointi. Vahvat näytöt..rispekt.

arttula
Former member
« Reply #774 on: 04.02.10, 14:35 »

Arvelinkin jo sinun pitävän itseäsi suvereenina ilmastotutkijana..sen verran oli vankkaa kommentointi. Vahvat näytöt..rispekt.

Kas, et vaiennutkaan. Yllättävää... Roll Eyes

En ole väittänyt olevani ilmastotutkija, vaan kuten aiemmassa postauksessa kerroin, suhtaudun epäillen molempien puolien ehdottomiin totuuksiin asiasta. Lisää tutkimusta tarvitaan, jotta todellinen tilanne selviäisi.
teemuki
Former member
« Reply #775 on: 04.02.10, 14:48 »

Etsikää sitten omat linkkinne...lopetan keskustelun tästä aiheesta tähän.  Huh
No niin nyt loppui tämä sylkykuppina olo mun puolelta.
Se on moro !

Sanasta miestä.
arttula
Former member
« Reply #776 on: 04.02.10, 16:45 »

Sanasta miestä.

Valitettavasti historia osoittaa, että k.o. persoona murjottaa lyhyen aikaa, ja aloittaa sitten uuden älyttömän aiheen ja siitä vähintäänkin yhtä typerän kinastelun... Undecided
fishu
Former member
« Reply #777 on: 04.02.10, 16:48 »

Niin siis meinaat että joku itseään kunnioittava tutkija olisi ottanut lämpötilan metron ilmastoinnin poistoaukon päältä tms. ?

Et näytä käsittävän, mitä sillä ilmiöllä tarkoitetaan. Kyse ei todellakaan ole tuollaisesta.
Joona Väisänen

Date Registered: 27.10.01

« Reply #778 on: 04.02.10, 16:54 »

Valitettavasti historia osoittaa, että k.o. persoona murjottaa lyhyen aikaa, ja aloittaa sitten uuden älyttömän aiheen ja siitä vähintäänkin yhtä typerän kinastelun... Undecided

Muista Arttu mitä tapahtuu väitellessäsi idiootin kanssa.. Wink Sulla ei ole mahdollisuutta voittaa.
arttula
Former member
« Reply #779 on: 04.02.10, 17:06 »

Muista Arttu mitä tapahtuu väitellessäsi idiootin kanssa.. Wink Sulla ei ole mahdollisuutta voittaa.

Teen parhaani ymmärtääkseni, mutta olen vissiin liian tyhmä... Tongue
Pages: 1 ... 37 38 [39] 40 41 ... 54 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1