AMDKMDAP Vista 64bit

(1/1)

mgerner:
Hej!

Skriver för att Pontus Törnberg har haft lite problem med sin dator.

Skärmen blir svart, men det kan även bli andra färger, till exempel brunt, gult eller grått. Efter några minuter så fungerar det som normalt igen, men tiden kan dock variera. Efteråt kommer en skylt upp om att drivrutinerna har slutat att fungera och återställts. Ibland förblir den svart ända till man själv startar om datorn genom att trycka på knappen.

Är det någon som vet vad problemet grundar sig i, och hur man löser det?
Känner själv igen det, men jag hade massor med flimmer också. Jag löste det genom att byta bildskärmskabel till en vanlig VGA-kabel, och sen dess har jag skitdålig grafik på min dator. Tror att det var grafikkortet som helt enkelt pajade...

Någon som har någon idé?

Mikael

kpf93:
Jag har likadant fast jag har inte brytt mig speciellt då det inte hänt något. Jag har haft det under en bra tid..

Nigge:
Jag hade något liknande förut(tror jag i.af.)
För mig blev det så att skärmen började flimra sedan blev skärmen ofta randig i 2 olika färger...
och allting frös. Visserligen testade jag inte att vänta och se om det släppte så det vet jag inte om det gjorde.

Jag testade att byta grafikkort då fungerade det, så jag antog att det var kortet som gått hädan så jag skickade iväg det på reparation.
De hittade dock inget fel på kortet så de returnerade det igen och sedan dess har det funkat.

mgerner:
Tackar för det!

Navigation

Up one level