FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
24.10.20, 09:59

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderator: Ilkka Portti)
| | |-+  South Finland ja North Finland, sekä muiden Suomi-maisemien konfigurointi
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 12 13 [14] Reply Print
Author Topic: South Finland ja North Finland, sekä muiden Suomi-maisemien konfigurointi  (Read 72704 times)
Tatu Kantomaa
Patu Cantona

Date Registered: 14.02.02

Re: South Finland ja North Finland, sekä muiden Suomi-maisemien konfigurointi
« Reply #260 on: 29.07.20, 19:10 »

Minä ehkä jo tipahdin kärryiltä, hyvä että ongelmat ratkeaa ja asiat etenee.

Sitä vain tässä vähän ajattelin tarkentaa, että A-Flightin EFHK maisema ei toimi mitenkään perinteiseen tapaan, mitä tulee ns. autogeniin, joten sen maiseman puiden (ja rakennusten) ilmestymistä ei kannata kauheasti verrata muuhun perinteisemmällä tavalla toteutettuun autogeniin.

Muistaakseni vanhat MSFS-sukuiset simut lataavat meshiä sellaisena ruudukkona, missä lähellä konetta oleva alue on tarkempi ja muuttuu sitten kauempana epätarkemmaksi. P3D SDK on ollut hyvin samanlainen maisemien suhteen kuin FSX Shocked joten tämä saattaa edelleenkin pitää hyvin paikkansa. Eroa on lähinnä maisemien asennuksen suhteen, ja jos nyt tosiaan oikein ymmärsin niin ORBX tykkää edelleen asentaa itsensä simun sekaan(?). P3D:n terrain tesselation factor säätelee oletettavasti (en edelleenkään omista P3D simua ja nyt PC:tä rakennellessa ajattelin skipata sen simun) meshin tarkkuutta, joten siitä varmaan saa säädettyä mieleisen.

Sitten vielä pientä pilkun viilausta... Suomi maisemat eivät sinänsä käytä mitään ORBX palikoita, koska se on kiellettyä, eikä koskaan ollut tarkoitusta näin tehdäkään. Sen sijaan, jos käyttäjä on asentanut jotain yleisempiä ORBX lisureita, kuten HD Trees jne., niin ne vaikuttavat globaalisti ja näin ollen myös Suomi-maisemiin. Tarkemmat Suomi-maisemat jyräävät altaan maaston muodot, osittain tekstuurit jne. mutta esim. ei puita ja rakennuksia. Jos olen oikein ymmärtänyt, niin P3D saattaisi saada määriteltyä omat autogenit ns. "omalle alueelle", mikä meidän tapauksessa tarkoittaisi Suomea, jolloin pystyisin lisäämään omat männyt ja koivut autogeniksi. (Ja en ole tätä tekemässä, ounastelin vain, että saattaisi olla mahdollista ja tekemisellä ja visiolla on vissi ero  Grin )

'Don't panic'
Mika Virolainen

Date Registered: 18.12.01

Re: South Finland ja North Finland, sekä muiden Suomi-maisemien konfigurointi
« Reply #261 on: 01.08.20, 15:24 »

Minä ehkä jo tipahdin kärryiltä, hyvä että ongelmat ratkeaa ja asiat etenee.

Eiköhän se tästä...

En tiedä, mutta muistelin Suomisceneryn käyttävän olemassa olevia "juttuja". Sen tarkemmin tätä asiaa tuntematta oletin, että esim. FTX:n librarysta tulee autogenejä myös Suomisceneryyn. Ihmettelin kovasti, kun lopulta ei tullut autogenejä oikein minnekään, paitsi vasta loppulähestymisessä. Tarkastin FTX:n juttuja ja huomasin että librarykansiot ovat täysin tyhjiä? Oletin ainakin jonkin aikaa, että autogenit sitten tulee jostakin default paikoista, ja esim. Esan Helsingissä joko ko. maisemasta, tai sitten jotakin defaulttia.

Se, että FTX:n librarykansiot olivat tyhjiä pisti miettimään että jotakin on vialla, mutta ei alunperin vaan joidenkin päivitysen yhteydessä tapahtui jotain?

En ollut tarpeeksi tarkkana näitä asentaessani, joten mokasin jo heti alkuun. FTX/ORBX tuotteet voi siis asentaa minne ikinä haluakaan, ja ne toimivat oikein. Itse asentelin yhtä sinne ja toista tänne, mikä varmaankin lopulta johti autogenin puuttumiseen...

Edelleenkään en ymmärrä miksi toimivat alkuun mielestäni aivan kuten kuuluu, mutta katosivat myöhemmin. Voi olla että liittyy myös libraryssa olevaan rakenteeseen, jonka totesin jossain vaiheessa olevan pielessä.

Niin tai näin, niin itse ryssin tämän homman, ja kuten edellä totesin ei itse Suomi scenery ollut syyllinen, vaan uskon sen liittyvän A-Flightin Helsingin kenttään.

Osaltani haluan päättää keskustelun tähän, kaikki toimii nyt thmbup

Intel I7 8700K @ 5.0Ghz/ 16Gb DDR4 3200Mhz / GF GTS 1080/8Gb / Samsung EVO960 500Gb SSD for simulator & addons.
Pages: 1 ... 12 13 [14] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1