FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
15.12.17, 16:12

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Super Puma !
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] Reply Print
Author Topic: Super Puma !  (Read 1903 times)
seaandtr
Former member

Email
Super Puma !
« on: 19.03.03, 15:13 »

Jup.  On julkaistu, n. 7,9 M.  Heitin tempiin mutta ei kerkiä nyt testaamaan, näyttää kuitenkin parhaalta HEKO:lta mitä on pitkään aikaan tullut vastaan.  Wink

[ Attachment deleted - over 40 days old ]
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

Date Registered: 05.07.01

Re:Super Puma !
« Reply #1 on: 19.03.03, 16:32 »

Hmmm... Vähän tuo tuntuu kämäseltä paketilta. Lento-ominaisuuksissa ei kyllä hirveästi ole ison kopterin tuntua. Ja toisaalta minä en heti lähtisi lentämään kopterilla jossa ei ole moottoreita Tongue

[ Attachment deleted - over 40 days old ]

Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

My photos on Airliners.net
seaandtr
Former member

Email
« Reply #2 on: 19.03.03, 16:54 »

Hmmm... Vähän tuo tuntuu kämäseltä paketilta. Lento-ominaisuuksissa ei kyllä hirveästi ole ison kopterin tuntua. Ja toisaalta minä en heti lähtisi lentämään kopterilla jossa ei ole moottoreita Tongue

No voi itku.   Minä jo luulin, että oltaisiin saatu kunnollinen malli Super Pumasta,  olisi joku maalari päässyt töihin.  Wink
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

Date Registered: 05.07.01

« Reply #3 on: 19.03.03, 17:02 »

Kyllähän tuostakin sais paremman kuin ei mitään. Ainoa vaan että mua jäi vaivaamaan se peili siinä nokalla, sekä se vesipussi joka roikkuu siellä alla. Pienellä päivityksellä tuosta varmasti saisi ihan kelpo pelin...

Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

My photos on Airliners.net
teemuv
Former member
« Reply #4 on: 19.03.03, 17:21 »

Kun vielä sen päivän näkisi, että joku tekisi hyvän Gmax-mallin Super Pumasta ja sitten vielä RVL:n värit niin hymy olisi kuin hankolaisella keksillä konsanaan Smiley
Muutaman kerran kyseisen laitoksen kopterilla olen päässyt matkustamaan ja hienolta se on tuntunut joka kerta.
teemuv
Former member
« Reply #5 on: 19.03.03, 19:18 »

Olihan sitä pakko kokeilla...siinä oli mukava installeri ja kaikki meni paikoilleen ihan kivasti. Toimi siis heittämällä.
Paketti oli mullekin pienoinen pettymys. En oikein saanut mielikuvaa 6500 kg:n kuivapainon omaavasta pelastuskopterista...se oli aika lulla ja osin tosi herkkä/nopea liikkeissään, mutta en saanut tuntumaa testilennon aikana.
Olisi pitänyt vaan uskoa Mikkoa...turhaa tuli imuroitua. Mikko sanoi, että siinä ei ole ison kopterin tuntua...mun mielestä siinä ei ole minkäänlaisen kopterin tuntua...se oli outo lentolaite Tongue  Jos joku sitä käyttää niin äänet pitää samantien laittaa vaihtoon. Ennemmin lennän Pankkosen Dolphinilla.

Teemu

P.S. Siis suomeksi...ei tuohon kannata kenenkään maalarin käyttää aikaansa...jatketaan sen hyvän Puman etsintää...
« Last Edit: 19.03.03, 19:19 by Teemu Vappula »
seaandtr
Former member

Email
« Reply #6 on: 20.03.03, 06:23 »

Olisi pitänyt vaan uskoa Mikkoa...turhaa tuli imuroitua. Mikko sanoi, että siinä ei ole ison kopterin tuntua...mun mielestä siinä ei ole minkäänlaisen kopterin tuntua...se oli outo lentolaite Tongue  Jos joku sitä käyttää niin äänet pitää samantien laittaa vaihtoon. Ennemmin lennän Pankkosen Dolphinilla.

Teemu

P.S. Siis suomeksi...ei tuohon kannata kenenkään maalarin käyttää aikaansa...jatketaan sen hyvän Puman etsintää...

Jup, näin teemme.  Wink Kyllä Super Pumassa on oltava kunnon ison (keskiraskaan) kopterin meininki.  

ps. Harmi vaan kun mulla on jo ajoasukin odottamassa l. Patrouille de France lippis ja pari paitaa missä lukee Super Puma ym.   Kesäksi valkoinen ja talveksi musta, kuten asiaan kuuluu.  Grin
teemuv
Former member
« Reply #7 on: 20.03.03, 09:12 »

ps. Harmi vaan kun mulla on jo ajoasukin odottamassa l. Patrouille de France lippis ja pari paitaa missä lukee Super Puma ym.   Kesäksi valkoinen ja talveksi musta, kuten asiaan kuuluu.  Grin

Höh..mistäs sä olet semmoiset saanut? Muuten...Pumassa, kun merenpäällä lennetään niin matkustajille laitetaan pelastuspuvut...semmoiset miellyttävät oranssit, jossa on miellyttävä kuminen huppu, joka myötäilee kasvojen reunoja siis suomeksi ihan tavallinen meripelastuspuku. Ekat 30 s tuntui vähän ikävältä, mutta sitten koko puvun olemassa olo unohtui, kun noustiin ilmaan.  
JN
Former member
« Reply #8 on: 28.05.03, 18:46 »

Onko Pumassa oikeasti noin vähän valoja kuin tuossa 7.9 mb:n paketissa? Strobo-, laskeutumis- ja etsintävalot? Ei mitään vilkkuja tms. puomissa niinkuin esim. Mi-8:ssa?
Juha_M.
Former member
« Reply #9 on: 29.05.03, 14:18 »

Onko tämä uusin versio samakuin edellä mainittiin?
Latasin tänään avsimistä Kreikan ilmavoimien SAR-kopterin, ja vaikuttaisi kelvolta. Ainakin sain kaiken ensimmäistä kertaa toimimaan.
Lentomallia en arvostele, kun en siitä riittävästi tiedä.
JN
Former member
« Reply #10 on: 29.05.03, 17:08 »

Onko tämä uusin versio samakuin edellä mainittiin?
Latasin tänään avsimistä Kreikan ilmavoimien SAR-kopterin, ja vaikuttaisi kelvolta. Ainakin sain kaiken ensimmäistä kertaa toimimaan.

Ei oo kai ihan sama. Siinä kreikan mallissa on erilainen paneeli (korjatkaa jos olen väärässä). Saitko muuten sillä paneelilla autopilotin toimimaan?
Juha_M.
Former member
« Reply #11 on: 29.05.03, 18:47 »

Saitko muuten sillä paneelilla autopilotin toimimaan?

No en..  Onko ongelma paneelin, vai pilotin?
Malli on kuitenkin kehittynyt kivasti.
JN
Former member
« Reply #12 on: 29.05.03, 19:17 »

No en..  Onko ongelma paneelin, vai pilotin?
Malli on kuitenkin kehittynyt kivasti.

Ongelma on paneelin tai sitten kenties pilottien (Itsellänikään se ei toimi). Itse lennän tuolla Dirk E. Fassbenderin version kolmosella vaikka sen viewit ja strobot ym. valaistus on hieman hölmöjä. Toivottavasti mies tekee vielä version nelosen ja vaikka kutosenkin kunhan taso paranee. Itsellä kun ei ole aikaa eikä taitoa koodailla koptereita. Undecided
« Last Edit: 29.05.03, 19:19 by Jani Niskala »
Juha_M.
Former member
« Reply #13 on: 29.05.03, 19:27 »

Olisko jo aika rajavartiolaitoksen värien?
JN
Former member
« Reply #14 on: 07.11.04, 10:41 »

Nostetaas topicci pinnalle. Fassbender on tämän vuoden alussa julkaissut fs9:lle modatun Puman. Itsellä vehje toimii kunnes nousee ilmaan ja lähtee liikkeelle. Siitä n. puoli minuuttia, niin fs9 kaatuu ja tulee virheilmoitus. Koittakaa jos viitsitte: 63.217.28.218/files/1helicopters/HC075DI_AS332L2_GJSAR_COF.zip

Kertokaa kokemuksenne pysyykö teillä softa pystyssä. Ja mainitkaa samalla, mihin h**vettiin se gaugesound.dll tungetaan.

Kiitos etukäteen!
Johannes Kaikkonen

Date Registered: 08.03.03

« Reply #15 on: 07.11.04, 11:20 »

Ja mainitkaa samalla, mihin h**vettiin se gaugesound.dll tungetaan.

Tuosta Pumasta en tiedä, kun en sitä ole (enkä aio) kokeillut. Mutta Gaugesound.dll-filu pitänee laittaa FS:n päähakemistoon. Siis esim.

C:\Pelit\Mikkisofta Games\FS2004\

Näin ainakin itselläni on (tosin simu on FS2002), ja hyvin ovat paneelit pelittäneet.

Pages: [1] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1