Pilkunviilausta

<< < (37/90) > >>

raninen:

Njaaha. Noh, kait sitä voi noinkin ajatella

Miten muuten sitä sitten voi ajatella?

Toi sun kommentointi se vasta viisasta onkin?

Just joo, tämä repliikkihän tosiaan nyt vastaakin edelliseen, retoriseen kysymykseeni.

Jos se seikka, että tällä foorumilla – siinä kuin ihmeteltävän moniailla muillakin tahoilla – on ihmisiä, jotka ovat kiinnostuneita siitä miten kieltämme kirjoitetaan, ärsyttää yllä siteerattua kirjoittajaa, lienee välttämätöntä todeta kyseiselle kirjoittajalle, ettei näitä, oikeakielisyydestä kenties kiinnostuneempien henkilöiden puolestaan jättämiä viestejä ole millään tavoin obligatorista lukea.

Samassa yhteydessä on tosin aivan yhtä välttämätöntä huomauttaa, ettei mainitun kirjoittajankaan mielipiteitä ole siinä tapauksessa ja täysin vastavuoroisesti kenenkään pakko olla jättämättä huomiotta, eli toisin sanoen niin sanottuun omaan arvoonsa.

PR

pho201:
Tuohan alkaa muistuttaa jo "pykäläkieltä"  .

Laki-, sopimustekstin ja muiden vastaavien tulisi olla mahdollisimman selvää Suomen kieltä mahdollisimman suurelle osalle kansaa. Käytännössä ne kuitenkin ovat usein niin vaikeaselkoisia, että edes ns. akateemisen sivistyksen hankkinut ihminen ei saa niistä selvää. Tarvitaan tulkiksi esimerkiksi lakimies ja sehän maksaa, mikä lieneekin ollut koko jutun tarkoitus.

raninen:

Tuohan alkaa muistuttaa jo "pykäläkieltä"  .

Juuri näin. Ja ihan tarkoituksella. 

PR

andy1:
Ärh. Tämä asia on rasittanut minua vuosikaudet enkä muista aiheesta aiemmin kirjoittaneeni. Jos olen, pahoitteluni. Joka tapauksessa, miksi ihmeessä pitää aina sanoa "auto ajaa tiellä". Ei se auto mihinkään aja, autoa ajetaan, autolla ajaa ihminen. Eipä tässä muuta taas tällä kertaa, kunhan sattui silmään taas kerran, ja tällä foorumilla, totta kai.

-A-

mmniemi:

Ärh. Tämä asia on rasittanut minua vuosikaudet enkä muista aiheesta aiemmin kirjoittaneeni. Jos olen, pahoitteluni. Joka tapauksessa, miksi ihmeessä pitää aina sanoa "auto ajaa tiellä". Ei se auto mihinkään aja, autoa ajetaan, autolla ajaa ihminen. Eipä tässä muuta taas tällä kertaa, kunhan sattui silmään taas kerran, ja tällä foorumilla, totta kai.

Mutta lentäähän lentokonekin   

Porsas porsii, norsu kärsii, mursu jyrsii ja joku vielä kärsii 

Navigation

Up one level

Next page

Previous page