Etsitään kotiohjaamoa/harrastajaa avustajaksi lyhytelokuvaan

(1/1)

JaniP:
Sama viesti oli jo tuolla yleisellä lentosimulaattori puolella. Laitetaan nyt tännekkin vielä erikseen.

-jani

Hei,

nimeni on Jani Peltonen. Olen elokuvantekijä ja minulla on idea-asteella lyhytelokuva, jossa yhtenä elementtinä olisi virtuaali-ilmailija, jolla olisi kotiin rakennettuna simulaattori. Tärkeää on, että se olisi kodin yhteydessä, eikä esimerkiksi teollisuusalueella tai lentokentällä. Minulle saattaisi olla hyötyä pelkästä kotiohjaamostakin, jos sen omistaja ei halua olla kuvissa.

Ajattelin, jos tämän keskustelufoorumin kautta löytyisi sopivaa ihmistä/kotiohjaamoa kuvattavaksi. Toisaalta aluksi minulle riittäisi ihan vain, että saisin esittää jollekkin muutamia kysymyksiä aiheeseen liittyen. Ihan kaikenlainen tieto on tervetullutta. Teknistä tietoa tosin löytyy tarpeisiini nähden ihan riittävästi netistäkin.

Elokuvan tarkoitus olisi kuvata mahdollisimman tavallista (postmodernia) suomalaista lähiötä, jonka seinien sisällä tapahtuu kaikkea mitä ei heti odottaisi. Tätä kautta sitten maalautuisi jonkinlainen kuva ihmisen, luonnon ja kehityksen suhteesta. Elokuva olisi lähtökohtaisesti dokumentaarinen. Tämän takia paras tilanne olisi, että pääsisin kuvaamaan ohjaamossa henkilöä, joka oikeasti tietää miten sen kanssa toimitaan. En kuitenkaan ole tekemässä faktapohjaista juttua harrastuksista tai henkilökuvaa elokuvassa esiintyvistä ihmisistä. En siis esitä kommentteja itse harrastuksista, elämäntavoista ja kuvissa näkyvistä ihmisistä. Kiinnostukseni on lähtenyt tietyistä visuaalisista elementeistä ja halusta kuvata tavallisuutta. Tunnelma on tärkeintä. Lähiönkin voisi "rakentaa" useasta eri paikasta, eli virtuaali-ilmailija voisi asua vaikka Helsingissä ja joku toinen kuvattava Lahdessa. Asun itse Järvenpäässä, joten Etelä-Suomessa sijaitsevat kotisimulaattorit sopisivat minulle parhaiten kuvauskohteiksi, mutta muistakin paikoista olen toki kiinnostunut.

Elokuva voisi tarjota näkyvyyttä harrastukselle ja omalle kotiohjaamolle sekä tilaisuuden tutustua elokuvantekoprosessiin. En usko, että kenenkään kotona kuvattaisiin yhtä päivää enempää. Kuvaukset hoituvat myös varsin pienellä ryhmällä.

Omat ajatukseni elokuvan suhteen ovat vielä hyvin vaistonvaraiset, mutta voin toki yrittää antaa jotain lisäselvitystä, jos on tarvetta.

Vielä on liian aikaista sopia kuvauksista. En myöskään odota keltään sitoutumista yhden yhteydenoton jälkeen. Enkä edes tiedä toteutuuko elokuva ja, jos toteutuu, niin missä muodossa ja millaisilla resursseilla (miten leviää?). Ajattelin, että tätä kautta pääsisin edes jonkinlaiseen alkuun. Joten, jos olet edes alustavasti utelias elokuvan suhteen (alan harrastajana, kotiohjaamon omistajana tai molempina) tai, jos sinulta liikenisi aikaa pieneen konsultointiin, niin ota rohkeasti yhteyttä. Myös tähän ketjuun voi kommentoida tai antaa vinkkejä.

Ystävällisin terveisin,

Jani Peltonen

040-7158271
jani.peltonen1@gmail.com
http://www.elonet.fi/name/heuap9/

TA:
Saatiinkohan tähään ketään innokasta harrastajaa??

Navigation

Up one level