Några tankar kring den här datorn?

(1/3) > >>

mgerner:
Hej alla,

Jag har plockat ihop ett litet datorpaket från Inet, bara för att titta lite på vad som eventuellt skulle kunna bli aktuellt vid ett köp. Kan lägga till direkt att jag har valt nätaggregatet på grund av att man i framtiden kan lägga in ett extra grafikkort och köra SLI.  Mitt FS behöver en ny burk, det tror jag inte att man behöver fundera länge över...
Tror att det här räcker till ungefär vad jag behöver - någon som har några spontana tankar? Något som ni direkt ser kan bytas ut till något bättre men för ungefär samma pris? Hur skulle den här burken funka för FSX i hyfsat bra kvalité med lite snygga sceneryn och flygplan?

[ Attachment not found - or removed ]

Mikael

sarkostik:
Verkar vara vettigt för en budgetburk
Dock skulle jag nog dubbla internminnet
FSX är nog inga större problem att köra på den hårdvaran.

/Olle

Gripen94:
Jag kan säga så mkt som att chassit e bra

mgerner:
Okej, tack för tankarna Olle

Oskar; Jo tack, min kusin har samma chassi och liknande komponenter och han är nöjd. Tänkte bara höra om det finns någon som kan säga något mer utifrån ett FS-perspektiv...

Henrik.H.:
Det grafikkort du plockat ut känns som ett givet val om man ska sätta ihop en hyfsat billig dator för FS. Själv kör jag med den processorn du valt och för FS9 duger den gott. Har min klockad till 3,6 GHz men ska fixa ny kylare och lägga lite mer krut på att klocka upp den lite till.

Visst går det att köra FSX med den också men allt handlar ju om hur kräsen man är och vilka addons i form av flygplatser, bättre texturer, flygplan etc man tänker använda och hur höga inställningar man vill ha. Jag känner i alla fall att den processorn för mig inte är helt tillräcklig i FSX.

Men som sagt funkar den väldigt bra i FS9. Det självklara valet för FSX är ju nu för tiden Intel core i7 anser jag, men då blir ju slutpriset ett annat då även moderkorten är dyrare.

Skulle jag bygga ett något billigare system för FS så skulle nog jag kolla på Intel core i5 istället för AMD phenom. Kanske blir något dyrare men jag tror att de processorerna är bättre än AMD Phenom för FS. Det är i alla fall vad jag tror, nån får gärna bekräfta om så är fallet.

Skulle också se till att ta en separat snabb hårddisk för FS.

Navigation

Up one level

Next page