FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
18.11.17, 17:49

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Kuvakaappaukset (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Rides on the snow storm! |EFHK-KJFK|AY 8865|MD-11F|IVAO
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] Reply Print
Author Topic: Rides on the snow storm! |EFHK-KJFK|AY 8865|MD-11F|IVAO  (Read 1544 times)
Teemu Kokkonen
Offline Offline

Posts: 1688
Date Registered: 25.10.08

Rides on the snow storm! |EFHK-KJFK|AY 8865|MD-11F|IVAO
« on: 27.12.10, 12:59 »

Tulipahan eilen vedettyä ensimmäinen Long Hauli tuolla PMDG MD-11. thmbup Joten operointivirheitä saattaa löytyä.  Roll Eyes Sitten suoraan asiaan.

Eli lentona toimii Finnair Cargon operoima FIN 8865 Helsingistä John F. Kennedylle. Tässä päivän reitti pääpiirteittäin:
[ attachment removed / expired ]

Tässä "perinteiset" tuulikartat ja ATS-sähkeet:

(FPL-FIN8865-IS
-MD11/H-SDIJPRXWYZ/S
-EFHK1430
-N340F300 RUNEN UN872 RUNGA N872 TEB N623 SUMAK UN623
FLS UP612 SUM UN584 ETSOM DCT SUNOT M083F320
58N020W 59N030W 58N040W 56N050W N0340F320
VALIE N242B TAFFY J564 PQI J55 ENE
-KJFK0115 KEWR KIAD
-EET/ESOS0028 ENOR0057 EGPZ0151 EGGX0245 CZQX0313
KZBW0757 KZNY0820 RMK/TCAS EQUIPPED/OPR/FIN DOF/101226 RVR/100)

[ attachment removed / expired ]

Sitten EFHK:lle Ständiltä 201 löytyy tämänpäiväinen pulkkamme OH-LGC
[ attachment removed / expired ]

P/B
[ attachment removed / expired ]

Lähtö kiitotienä toimii 04R ja Lähtöreittinä käyttettiin ERALI 1C:tä
[ attachment removed / expired ]

80 and X-Check
[ attachment removed / expired ]

Heippa EFHK
[ attachment removed / expired ]


[ attachment removed / expired ]

Kiivetään pinnoille
[ attachment removed / expired ]


[ attachment removed / expired ]

VC-kikkailua
[ attachment removed / expired ]


[ attachment removed / expired ]


[ attachment removed / expired ]

Steppi pinnalle 320
[ attachment removed / expired ]


[ attachment removed / expired ]

Labradorin niemimaan kenttiä näkyvissä
[ attachment removed / expired ]


[ attachment removed / expired ]

Boston Center antoi selvityksen KJFK:n ROBER ONE-tuloreittiin
[ attachment removed / expired ]

Boston City?
[ attachment removed / expired ]


[ attachment removed / expired ]


[ attachment removed / expired ]

Ensimmäinen lähestyminen johti ylösvetoon
[ attachment removed / expired ]

Toisella keralla sää oli parantunut jonkinverran joten pääsimme laskuun.
[ attachment removed / expired ]

Kun rullasimme rahtiplaatalle päin keli huonontui entisestään.
[ attachment removed / expired ]

Parkissa
[ attachment removed / expired ]


[ attachment removed / expired ]

Kuutiosta kuutioon 11h 25min ja JET A1 paloi 77 830 kiloa

Intel i7-6700K MSI GTX1070 16 GB DDR4
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6112
Date Registered: 27.10.01

Re: Rides on the snow storm! |EFHK-KJFK|AY 8865|MD-11F|IVAO
« Reply #1 on: 27.12.10, 15:53 »

Hienot kuvat parhaasta koneesta ja FS-lisäosasta Wink Grin Vaan sen verran pitää kysyä, että miksi et käytä PROFia? Reilusti vaan maassa NAV ja PROF armatuksi ja AUTOFLIGHTista lähtötehot ja kytket autopilotin päälle sitten, kun siltä tuntuu. Steppi tapahtuu automaattisesti, kunhan vain syötät lentopinnat FMS:lle ja muistat korkeuden säätää FCP:stä ajoissa. Ei tarvitse V/S:ää erikseen säätää. Nopeus poistuu FCP:n näytöstä ja muuttuu FMS:n ohjaamaksi.
Ilari Kousa
Offline Offline

Posts: 1188
Date Registered: 11.01.06

WWW
Re: Rides on the snow storm! |EFHK-KJFK|AY 8865|MD-11F|IVAO
« Reply #2 on: 27.12.10, 19:21 »

*Kröh kröh* yhtiökohtaista...Finnairilla ja esim KLMlla otetaan PROF ja NAV päälle tietyn korkeuden ylityksen yhteydessä... tosin kapuhan tuosta viimekädessä päättää...

===TruScenery sceneries for X-Plane===
Petri Koivisto
Online Online

Posts: 14288
Date Registered: 21.07.04

Re: Rides on the snow storm! |EFHK-KJFK|AY 8865|MD-11F|IVAO
« Reply #3 on: 28.12.10, 01:27 »

En jaksa/viitsi puuttua tuohon koneen operointiin (Joonahan sen jo tuossa tekikin), mutta tuo reitti nyt on vähintäänkin outo Grin Tuollainen ihme koukku tuossa Atlantilla?

Sen verran voin sanoa, että kannattaa opetella nuo koneen systeemit sun muut kunnolla, koska silloin siitä lisäosasta saa sen kaiken ilon irti! Varsinkin kun kyseessä on noinkin mainio lisuri... thmbup
Teemu Kokkonen
Offline Offline

Posts: 1688
Date Registered: 25.10.08

Re: Rides on the snow storm! |EFHK-KJFK|AY 8865|MD-11F|IVAO
« Reply #4 on: 28.12.10, 05:09 »

En jaksa/viitsi puuttua tuohon koneen operointiin (Joonahan sen jo tuossa tekikin), mutta tuo reitti nyt on vähintäänkin outo Grin Tuollainen ihme koukku tuossa Atlantilla?

Sen verran voin sanoa, että kannattaa opetella nuo koneen systeemit sun muut kunnolla, koska silloin siitä lisäosasta saa sen kaiken ilon irti! Varsinkin kun kyseessä on noinkin mainio lisuri... thmbup
Jeps tuota mutkaa ihmettelin itsekkin, kun tuo Routefinderin-reitti ei näköjään ollut mikään parhaista joten seuraavan kerran reittikin suunnitellaan itse. Olen opettelemassa koneensysteemejä PMDG-mainioiden manuaalien avulla.  thmbup

Hienot kuvat parhaasta koneesta ja FS-lisäosasta Wink Grin Vaan sen verran pitää kysyä, että miksi et käytä PROFia? Reilusti vaan maassa NAV ja PROF armatuksi ja AUTOFLIGHTista lähtötehot ja kytket autopilotin päälle sitten, kun siltä tuntuu. Steppi tapahtuu automaattisesti, kunhan vain syötät lentopinnat FMS:lle ja muistat korkeuden säätää FCP:stä ajoissa. Ei tarvitse V/S:ää erikseen säätää. Nopeus poistuu FCP:n näytöstä ja muuttuu FMS:n ohjaamaksi.
Joo pitääkin testailla noita autopilotin eri moodeja  Smiley . Kiitokset vinkeistä Petrille, Ilarille ja Joonalle.  thmbup

Intel i7-6700K MSI GTX1070 16 GB DDR4
Jesperi Lauhio
Online Online

Posts: 3053
Date Registered: 12.01.09

WWW
Re: Rides on the snow storm! |EFHK-KJFK|AY 8865|MD-11F|IVAO
« Reply #5 on: 28.12.10, 09:26 »

Route finderillä saa yleensä mitä kummallisempia reittejä. VRoutea kannattaa käyttää koska siellä olevat reitit ovat enemmän tai vähemmän ajan tasalla. Tietenkin kaikkein paras vaihtoehto on suunnitella reitit itse Grin

Happy landings!

Been there, done that: HEL VRK ARN CPH RIX FRA ZRH VIE AMS CDG AGP LIS FAO FNC LPA TFN TFS MLA BUD SKP IST TLV DXB HKG KUL CGK JOG BNE SYD
Henri Juhantila
Offline Offline

Posts: 1637
Date Registered: 18.08.09

Re: Rides on the snow storm! |EFHK-KJFK|AY 8865|MD-11F|IVAO
« Reply #6 on: 28.12.10, 10:26 »

Millä oot saanu ton reitin tohon kartalle tuolla tavalla?

Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6112
Date Registered: 27.10.01

Re: Rides on the snow storm! |EFHK-KJFK|AY 8865|MD-11F|IVAO
« Reply #7 on: 28.12.10, 16:11 »

*Kröh kröh* yhtiökohtaista...Finnairilla ja esim KLMlla otetaan PROF ja NAV päälle tietyn korkeuden ylityksen yhteydessä... tosin kapuhan tuosta viimekädessä päättää...


Tiedän kyllä. Tosin, mulla on nousun aikana muutakin tekemistä kuin rullailla pitkin VC:tä ja koittaa klikkailla hiirellä nappeja kojelaudassa. Toisekseen, mitään käytännön merkitystä sillä ei kuitenkaan taida olla. NAV ja PROF vissiin kuitenkin laitetaan aika nopeasti päälle, joten sama laittaa jo ennen nousua niin on vähemmän tekemistä ilmassa. Monihan myös laittaa esim autopilotin päälle heti ilmassa. Mä laittelen vasta joskus myöhemmin, kun siltä tuntuu. Pääsääntöisesti jossain FL200-350 välissä.
Ilari Kousa
Offline Offline

Posts: 1188
Date Registered: 11.01.06

WWW
Re: Rides on the snow storm! |EFHK-KJFK|AY 8865|MD-11F|IVAO
« Reply #8 on: 28.12.10, 20:11 »

Kuriositeetti lähinnä tuo olikin. Vitsillä lähinnä heitin Wink Mut joo, esim. Martinairin SOPeissa se lukee ihan noin että maassa päälle.  Ja kätevintähän se niin onkin jos on ihan selkeä pilot-nav SID tiedossa, eikä esim vektoreita.

===TruScenery sceneries for X-Plane===
Pages: [1] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1