Sämre FPS med Gainward GTX 570 än gamla ASUS 9800 GT 1024

(1/6) > >>

Sudden81:
Hej alla simmare!

Mitt project fortsätter så sakterliga!

Men jag har ett stort problem som någon kanske har en lösning på!

Min FPS i både FS9 och FSX har kraftigt sjunkigt sedan jag skaffade nytt grafikkort!

Jag hade innan ASUS EN GT 9800 1024 och nu har jag skaffat Gainward GTX 570 som ska vara ett betydligt mycket bättre kort.

Jag vet att FS är totalt CPU beroende och därför spelar det inte så stor roll vilket grafikkort man har men lite borde det gör med alla HD Moln och annat som är inlagt i FS. Även Aniti Aliasing och MIP MAPING och texture filterng borde spela roll om man byter grafikkort.

Övrika specifikationer är som följer:

ASUS P5Q-PRO Moderkort
E 8600 OC 4,0 GhZ
Snabba DDR 2 minnen inte riktigt säker men 1066 Mhz
Velociraptor 150 GB

Testat lika olika drivrutiner och konfigurerat om FSX lite ett par gånger men inget tycks hjälpa.

Tanken är ju senare 3 projektorer och då är det viktigt att kunna kör 3 vyer men då sjunker FPSn till 7..... Men annars kan jag väl köra FSX mellan 20-30 fps ibland 60!

FS9 kunde jag köra innan i window mode med endast en display i mellan 2-300 FPS men sedan det nya grafikkortet kom in i bilden så sjönk det till 40 men i fullscreen 50 vilket är konstigt.

Summa kardemumma så är det något om är fel!

Tacksam för hjälp!
Mvh Jacob!

Sudden81:
Verkar som att många på nätet har samma problem... Beror antagligen på nvidia drivrutiner!

neumanix:
Här är en som hade samma problem, det bara strulade tills han formaterade om allting och installerade Windows på nytt:

http://forum.avsim.net/topic/322150-so-long-gtx570/

Här var det fråga om FSX men det samma gäller antagligen FS9 också.

Sudden81:
Helt rätt måste ha missat det??

Kula att beta testaren Ryan på PMDG testat kortet... det innebär att de faktiskt håller på med 737 NG för fsx....

SUCCESS!

Reformatting fixed whatever was wrong completely! The sim is insanely smooth now - currently cruising over southern California in a very late NGX alpha at FL320 and I'm getting 80FPS in the VC and 150+ in spot view (FPS unlimited, no tweaks or limiter have been applied yet). Sim is maxed, all the big scenery addons + 100% UT2 traffic.

I really wish I knew what the heck caused this - must be something deep in the bowels of the Windows hardware subsystem. I'll be reformatting and clean installing whenever I do video card upgrades from now on for sure.

Sorry to have caused anyone to think there was a problem with the 570 - there's not, it's blazing fast now. I have a huge grin on my face just watching it haha!

Sudden81:
Nu har det hänt igen hade stabilt 25 i fs9 maxat..... men så hade det kommit en ny drivrutin.Naturligt vis instalerade jag  den och vips så var det hackigt igen.... 17 i fs9 på landvetter är inte ok!

266.58 WHQL
Release Date:
2011.01.18
Operating System:
Windows Vista 64-bit, Windows 7 64-bit
Language:
English (U.S.)
File Size:
101 MB

Passa er för att updatera drivarna till 570 säger jag bara!

Navigation

Up one level

Next page