FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
24.09.18, 11:33

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Kuvakaappaukset (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Military Meeting Turku
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 [2] 3 4 ... 15 Reply Print
Author Topic: Military Meeting Turku  (Read 31784 times)
Teemu Kokkonen
Offline Offline

Posts: 1688
Date Registered: 25.10.08

Re: Military Meeting Turku
« Reply #20 on: 05.01.11, 16:41 »

MG-91 on MIG 21-13F.  thmbup

Intel i7-6700K MSI GTX1070 16 GB DDR4
Mikko Suomela
Offline Offline

Posts: 3846
Date Registered: 21.04.06

Re: Military Meeting Turku
« Reply #21 on: 05.01.11, 17:09 »

Tässä Gril.. siis Tomcatin saapuminen.

Turku city lights:
[ attachment removed ]
Fly-by  Cool
[ attachment removed ]
Tornin tyypit ihastelevat elegantin koneen lähestymistä
[ attachment removed ]
Tätsdown "Perfect, Tomcat 1"
[ attachment removed ]
Tomcatti parkissa Turku Airin hallin edessä, teretulemast makkaralle, pihvejä varten pitää viritellä jotain. On tuo Tomcatti vaan mahtava laitos!
[ attachment removed ]

Anteeksi mahdollisista pakkausmössöistä, en saanut enää laatua ylemmäs tuolla kuvakoolla (800x600)... Toivottavasti kelpaa?


Killerhangar
Pertti Lode
Offline Offline

Posts: 2437
Date Registered: 12.01.03

Re: Military Meeting Turku
« Reply #22 on: 05.01.11, 17:54 »

Vähän konsteja Turun ilmatilassa

[ attachment removed ]


[ attachment removed ]


[ attachment removed ]


[ attachment removed ]


[ attachment removed ]


[ attachment removed ]


[ attachment removed ]


[ attachment removed ]


[ attachment removed ]


[ attachment removed ]


[ attachment removed ]


[ attachment removed ]


[ attachment removed ]
Joonas Mustonen
Offline Offline

Posts: 2185
Date Registered: 31.07.09

Re: Military Meeting Turku
« Reply #23 on: 05.01.11, 19:14 »

Keli ei oikein suosinnut mua, jospa kuvista jotain selvää saisi  :-

Eli MIG-27:llä liikkellä, lähdin Kuopiosta  Smiley
[ attachment removed ]

Tulihan se kenttä näkyviin  Grin
[ attachment removed ]

Silkinpehmeetä vailla...  Cool
[ attachment removed ]

...jota tosiaan ei tapahtunut, joten ajattelin rullailla halliin...  Grin
[ attachment removed ]

...odottamaan huoltomiestä  Cheesy
[ attachment removed ]

ps. hyvä idea tämä  thmbup

Mikko Suomela
Offline Offline

Posts: 3846
Date Registered: 21.04.06

Re: Military Meeting Turku
« Reply #24 on: 05.01.11, 19:33 »

Mustonen, eks se riitä ettette saa Oulussa motteja käyntii ku pitää vielä halliki purkaa ja kasata uudellee Grin

Killerhangar
Mikael Leinonen
Offline Offline

Posts: 4181
Date Registered: 19.06.07

Re: Military Meeting Turku
« Reply #25 on: 05.01.11, 20:08 »

Tämmöisellä liikenteessä F-15E Strike Eagle 492FS RAF Lakenheathista

Tiukkaa kaartoa Turun lähimailla
[ attachment removed ]

EFTU ohitusta
[ attachment removed ]

Jarrutellaan...
[ attachment removed ]

Parkissa platalla
[ attachment removed ]

Ja jotta ei jäisi epäselväksi missä ollaan niin...
[ attachment removed ]
« Last Edit: 05.01.11, 20:33 by Mikael Leinonen »
Teemu Kokkonen
Offline Offline

Posts: 1688
Date Registered: 25.10.08

Re: Military Meeting Turku
« Reply #26 on: 05.01.11, 20:18 »

Tällänen kopteri suoraan Utista

[ attachment removed ]


[ attachment removed ]


[ attachment removed ]


[ attachment removed ]

Intel i7-6700K MSI GTX1070 16 GB DDR4
Joonas Mustonen
Offline Offline

Posts: 2185
Date Registered: 31.07.09

Re: Military Meeting Turku
« Reply #27 on: 05.01.11, 20:24 »

Mustonen, eks se riitä ettette saa Oulussa motteja käyntii ku pitää vielä halliki purkaa ja kasata uudellee Grin
Ei riitä   laugh

Henri Juhantila
Offline Offline

Posts: 1640
Date Registered: 18.08.09

Re: Military Meeting Turku
« Reply #28 on: 06.01.11, 07:56 »

Tällänen kopteri suoraan Utista

Mistä Teemu olet hommannut tämän kopukan?

Pertti Lode
Offline Offline

Posts: 2437
Date Registered: 12.01.03

Re: Military Meeting Turku
« Reply #29 on: 06.01.11, 08:20 »

Morjens!

MiG-21 oli Suomen ilmavoimien ensimmäinen ja viimeinen kahden machin menijä. MiG-21F-13 on mielestäni sirompi kuin toi MiG-21bis. Huom. mustavalkokuvassa tietukikohdassa rullaileva MG-91 (MiG-21F-13). MiG-19 on sitten jo ihan toisen näköinen lentopeli.


Etkö unohtanut Saab Draken? se ylitti myös kaks mach, vaikka mig21 oli nopeampi huippunopeus

Ville Jalonen
Offline Offline

Posts: 3007
Date Registered: 19.09.03

Re: Military Meeting Turku
« Reply #30 on: 06.01.11, 09:48 »


Etkö unohtanut Saab Draken? se ylitti myös kaks mach, vaikka mig21 oli nopeampi huippunopeus



M2.0:n ylittäneitä Drakeneita ei ollutkaan sitten kuin vain 1kpl. Sekin luonnollisesti Ruotsin ilmavoimilla. Kaikki mahdollinen paino oli otettu pois, navigointilaitteistoa taisi olla jäljellä sen verran että ndb majakat löysi ja yksi radio oli.
Pertti Lode
Offline Offline

Posts: 2437
Date Registered: 12.01.03

Re: Military Meeting Turku
« Reply #31 on: 06.01.11, 10:45 »

M2.0:n ylittäneitä Drakeneita ei ollutkaan sitten kuin vain 1kpl. Sekin luonnollisesti Ruotsin ilmavoimilla. Kaikki mahdollinen paino oli otettu pois, navigointilaitteistoa taisi olla jäljellä sen verran että ndb majakat löysi ja yksi radio oli.

Draken D,E,F oli Mach 2+/0,9 nopeus, suomessa oleva oli B malli jolla oli Mach 1,8/0,9. Nämä tiedot ovat kirjasta "En bok om Saab-Scania" Saab 50 år-87.
Sinä olit oikeassa suomessa olavalla yliäänikoneesta.
Jari Vanhatupa
Offline Offline

Posts: 3656
Date Registered: 27.03.08

Re: Military Meeting Turku
« Reply #32 on: 06.01.11, 12:21 »

Kävin tuossa aamulla katselemassa Turun säätä, latasin jeppesen reaaliaikaisen sään. Eipä ainakaan tuolloin olisi ollut asiaa mennä taitolentoa lentämään mutta ilmassa silti käytiin.

[ attachment removed ]

Heti nousun jälkeen selvisi kuinka matalalla pakkasusva leijui, päätin vain kiertää matalalla kentän lähistöllä.

[ attachment removed ]

Hiemankin korkeutta otettaessa maanäkyvyys alkoi katoamaan, eikä taitolentoa voinut ajatellakaan tällä koneella, tälläisellä kelillä. Lensin kuitenkin ylilennon juhla-alueen yli ja herätin loputkin paikalla olijat.

[ attachment removed ]

Kävin myös hieman ylempänä ja siellä pilvet olivat tämän näköisiä! Paikoitellen oli maanäkyvyyttäkin. Päätin palata kentälle pikimmiten.

[ attachment removed ]

Näin tulen takaisin ja päätän jäädä loppupäiväksi seuraamaan muiden lentoesityksiä. Ehkä keli tuosta selkenee . .  :-

[ attachment removed ]

Ps. Kiitokset Jukka selventävästä Mig esittelystä. Smiley

Mikko Suomela
Offline Offline

Posts: 3846
Date Registered: 21.04.06

Re: Military Meeting Turku
« Reply #33 on: 06.01.11, 12:34 »

Joo keli ei ole mikään mainion, pistinpä vähän paremmat värit tomcattiin! Kenties uusi fly-by kun maalit ovat kuivuneet! Saas katsoa mitä muuta jännää tallista löytyy... Hunteri olisi mielenkiintoinen vieras. Ysille vaan ei kunnollista löydy. Ne mitä olen löytänyt ovat olleet samojen tekijöiden ja ulkomalli on vakuuttava mutta paneeli ja VC taasen ei :/ Pelkkää mössöä...

Killerhangar
Ville Jalonen
Offline Offline

Posts: 3007
Date Registered: 19.09.03

Re: Military Meeting Turku
« Reply #34 on: 06.01.11, 14:40 »

Draken D,E,F oli Mach 2+/0,9 nopeus, suomessa oleva oli B malli jolla oli Mach 1,8/0,9. Nämä tiedot ovat kirjasta "En bok om Saab-Scania" Saab 50 år-87.
Sinä olit oikeassa suomessa olavalla yliäänikoneesta.

Tuo on tosiaan ehkä omalla tavallaan humoristista että Draken on laitettu kahden machin kerhoon, kun näin ei ole kuin tuon yhden yksilön kohdalla. Taisi muuten olla tuo aiemmin ainoa mainitsemani kahden machin kone tehty Bertilistä eli B:stä.

Suomessahan oli käytössä B, C, F (F1) ja S Drakenit. S oli Suomessa valmistettu versio joka käytännössä vastasi Ruotsissa ollutta 35F2 versiota. Kuten Laukkasen Jyrkin kirjakin Drakenista kertoo niin suurin vaakanopeus oli M1.6. Mitä olen kuullut niin M1.65 olisi Suomessa Drakenilla suurin saavutettu nopeus.

35D versiosta eteenpäin oli käytössä uusi moottori RM6C, suurimpaan nopeuteen ei käytännössä kuitenkaan tullut eroa verrattuna 35B:hen jossa oli RM6B. Syynä oli se että uuden moottorin myötä polttoainetankit vaihtuivat suurempiin, lisäsäiliöitä oli mukana kaksi yhden sijaan, navigointilaitteisto muuttui jne.

Hieno konehan tuo Draken on ja pitää ainakin omalla hävittäjälistalla kärkisijaa  thmbup
Esa Sulanko
Offline Offline

Posts: 2338
Date Registered: 28.06.05

Re: Military Meeting Turku
« Reply #35 on: 06.01.11, 16:45 »

Kuules Wanhatupa!
 1. Onkos toi sinun Turkusi FSX mallia, vai miksi se on niin lumisen näköinen? Minun kentälläni on ainainen kesä.
 2. Etkös käytä ollenkaan sitä jarruvarjoa?

Mulla oli toi MIG-21 edellisessä datorissani ja ne kerret kun kävin sillä ilmailemassa ja tulin laskuun, niin eipä tullut kysymykseenkään yrittää ilman jarruvarjoa.
Siinä, kun oli se alfakulma laskussa aika melkoinen, niin en eteenpäin nähnyt mitään, joten en sitä instaloinut tähän nykydatoriini.
Etenkin, kun toi Super Bug on laskussa, kaikista finesseistään huolimatta helpompi tuoda alas, kun sillä ensin oppii harjoittelun myötä.

M.V.H:                       
Esa    "Emeritus Tribolog"                      

HPE-120sc. Intel(R) Core(TM) i7 CPU 860@2.80GHz. 2048MB DDR-SDRAM(1333MHz) x3=600BG
Jaakko Koponen
Offline Offline

Posts: 546
Date Registered: 05.03.07

Re: Military Meeting Turku
« Reply #36 on: 06.01.11, 18:18 »

Upeita on poikain kuvat. Ja Vanhatuvalta löytyy aina joku uusi ketjuidea takataskusta. Hienoa thmbup.

Nythän on käynyt niin, että sana tästä Suomen Turussa nähtävillä olevista sotakoneista on kiirinyt kaukaiseen Uuteen Seelantiin asti. Paikallinen ilmavoimien komentaja on esikuntansa kanssa päättänyt lähteä reissuun oikein joukolla. Ilmavoimien museosta saatiin lainaksi vanha 727-100, joka pika pikaa onkin laitettu lentokuntoon osaavien mekaanikkojen toimesta. Ei muuta kuin turbiinit ulvomaan. Tässä ollaan juuri lähdössä nousukiitoon salaisesta tukikohdasta. Kuten huomaamme Uudessa Seelannissa on kesä.

[ attachment removed ]

Ja nousuun.
[ attachment removed ]

Matka on pitkä ja pimeä laskeutuu pohjolassa aikaisin. Tammikuun alun pahin lumimyräkkä on juuri alkamassa, kun kiitotien valot tulevat näkyviin.
[ attachment removed ]

Pikkaisen pääsi sivutuuli riepottelemaan, mutta kone osuu kuin osuukin radan pintaan ja pian on esikunta lentokerhon baarissa tapaamassa muita lentäjiä. Uuden Seelannin ilmavoimien naiskersanttilentoemäntä odottaa viimeisiä matkalaisia koneesta ja toteaa kelin olevan aivan kauhea.
[ attachment removed ]
Jukka Juutilainen
Offline Offline

Posts: 1574
Date Registered: 03.11.07

Re: Military Meeting Turku
« Reply #37 on: 06.01.11, 18:34 »

Välikymysys! Onko Captain Simin tuote ja joutuuko jokaisen mittarin herättelemään henkiin jostain toisesta panelista... vai onko simun lisäosa "Just Fly"? Mittaritaulu näyttää hyvältä.  Smiley

Ville Jalonen
Offline Offline

Posts: 3007
Date Registered: 19.09.03

Re: Military Meeting Turku
« Reply #38 on: 06.01.11, 18:39 »

Saab 35 Draken in Finnish Air Force kirjassa sivulla 101 lukee, että 35FS/S:n pelkistetyt maksimisuoritusarvot sileällä koneella ja suurimmalla vaakanopeudella korkealla oli 1,7 Machia.  Wink

Niin näyttääkin olevan, perustin tekstini kuultuun ja sitten sivuun 110.

Drakenista kiinnostuneiden kannattaa tarkastaa tämä sivu http://flightsim.bookmark.se/. Lataus vaatii rekisteröinnin ja FSX:ään on tarjolla vasta beta mutta hyvin toimiva versiohan tuo jo on. Tosin betassa on ohjaamossa beta versiosta muistuttava teksti kuten myös koneen yläpuolella ulkoapäin katsoessa.
Jaakko Koponen
Offline Offline

Posts: 546
Date Registered: 05.03.07

Re: Military Meeting Turku
« Reply #39 on: 06.01.11, 19:00 »

Välikymysys! Onko Captain Simin tuote ja joutuuko jokaisen mittarin herättelemään henkiin jostain toisesta panelista... vai onko simun lisäosa "Just Fly"? Mittaritaulu näyttää hyvältä.  Smiley
On Captain Sim 727 FSX perusversio. Defaulttina moottorit ovat käynnissä ja mittaristo toimii normaalisti kuten muissakin koneissa, joten lentoonlähtöä varten ei tarvitse konetta herättää henkiin.  Koneessa on myös lentoinsinöörin paneeli mallinnettu ja siellä on sitten polttoaine-, hydrauliikka-, sähkö- ja apu kytkimiä riittävästi. Jos haluaa lähteä cold and dark tilasta, täytyy kaiketi ensin itse sammuttaa kone, tallentaa cold and dark tilassa, jonka jälkeen voi ladata koneen platalle kylmänä. Sitten vaan apu päälle, systeemit ja moottorit käyntiin ja taivaalle.
Pages: 1 [2] 3 4 ... 15 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1