Military Meeting Turku

<< < (41/57) > >>

Wanhis:
Täältä sitä tullaan! Sehän on vanha kunnon DC-2 "Isoo-Antti".
Lähdin Vaasasta ja tein välilaskun Poriin. Siellä sitten kun oli kahvit juotu niin jatkoin Turkuun. Kovin tätä konetta on lennettävä ohjeiden mukaan.
Mikäli lähtee surutta lentämään "tosta vaan" eikä tarkkaile esim. öljyn lämpötilaa, niin öljyt kiehuvat ja moottorit syttyvät tuleen paksujen savuvanojen saattelemana. Muitakin vikoja saattaa tulla mikäli konetta ei käytä ohjeiden mukaan. Eli vauriomallinnusta löytyy.

[ Attachment not found - or removed ]

Tässä olen ottanut laskutelineet esiin. Telineet liikkuvat hyvin hitaasti ja arvokkaasti sisään ja ulos.

[ Attachment not found - or removed ]

Pian pyörät koskettavatkin Turun kiitotietä. Minä tapaan tuoda nämä kannuspyöräkoneet aina pääpyörille, kolmipistelaskuja en harrasta.
Haluan nähdä hieman uloskin laskeutumisen aikana.

[ Attachment not found - or removed ]

Rullailua juhla-alueelle. Komeasti metalli kiiltelee koneen sulavissa linjoissa.

[ Attachment not found - or removed ]

Tässä ollaan parkkiruudussa ja mahtavat 9-sylinteriset Wright Cyclone moottorit vielä pauhaavat komeasti röpöttäen. Äänet ovat kyllä kuulemisen arvoiset ja toistuvatkin stereofonisina.

[ Attachment not found - or removed ]

Koneet seis ja avataan ohjaamon liukuikkuna sekä molemmat ovet, niin saadaan hieman sisätiloihin läpivetoa.

[ Attachment not found - or removed ]

[ Attachment not found - or removed ]

Kurkistetaan etuovesta ulos, että onko potkuri pysynyt kiinni moottorissa. Sisätilat koneessa ovat varsin näyttävät mutta niihin ei nyt tälläkertaa tutustuta, ehkä myöhemmin pidän avoimien ovien päivän Isoon Anttiin . . . tai sitten en pidä. Kaikki riippuu kaikesta.
 
[ Attachment not found - or removed ]

PerttiLode:
Taas on sulta komiat kuvat, onko tuo Isoo- Antti ollut tedellisuudessakin nimenä dc2:sella. luin jostain kertomuksen kaukoidästä sodan aikana, siellä oli dc3 lentämässä ja joutui japanilaisten tulen alle ja toinen siipi vahingoittui pahasti mutta pääsivät kuitenkin kentälle ehjänä, mutta niitten oli pakko päästä taas ilmaan mutta sen siiven kanssa se ei käynyt, niin joku mekaanikko väläytti että kokeillaan jos dc2 siiven voisi ruuvata siihen, ja kyllä ne sen sai kiinni ja lentoon pääsivät sen jälkeen, onko sitten totta vai satua sitä en voi sanoa.
Ketä tuossa on ollut tekemässä tota konetta.

moosefouga:
Tämä DC-2 on sarjan ensimmäisestä kuvasta päätellen Flight 1 tuotantoa ja ilmeisesti boxi versio, joka ei ole ollut kovinkaan kauan tarjolla. Ymmärsinköhän tämän oikein tuolla sivustoilla surfaillessa?  Tuo oli taas minulle Isoo yllätys, että onko totta, että Flight 1 tuotantoryhmä on tehnyt tällä maalauksella olevan koneen ja peräti 4 eri Finnish paintia tähän malliin. Onkohan ollut pohojalaasia tuotantoryhmässä -"nii on jano tota konetta notta sylki pöläjää". Onko siinä Hanssin-Jukkakin? Vähän samoja asioita Pertin kanssa kysellään. Upea kuvasarja jälleen Jarilta, mutta sehän onkin aikalailla truismi kun hän on asialla. Tuohon sisäesittelyyn sanon, kiitos mieluusti, jos se asiaan vaikuttaisi.

Lento jatkukoon

Miksu:
Quote

Taas on sulta komiat kuvat, onko tuo Isoo- Antti ollut tedellisuudessakin nimenä dc2:sella. luin jostain kertomuksen kaukoidästä sodan aikana, siellä oli dc3 lentämässä ja joutui japanilaisten tulen alle ja toinen siipi vahingoittui pahasti mutta pääsivät kuitenkin kentälle ehjänä, mutta niitten oli pakko päästä taas ilmaan mutta sen siiven kanssa se ei käynyt, niin joku mekaanikko väläytti että kokeillaan jos dc2 siiven voisi ruuvata siihen, ja kyllä ne sen sai kiinni ja lentoon pääsivät sen jälkeen, onko sitten totta vai satua sitä en voi sanoa.
Ketä tuossa on ollut tekemässä tota konetta.


Olisi huomattavasti helpompi lukea jos olisi järkevä lausejako, isot alkukirjaimet ja yhdyssana virheet korjattu

B-7-5-7:
En tiiä Mikko laitoitko tarkotuksella, mutta yhdyssanavirhe on yhdyssana

Navigation

Up one level

Next page

Previous page