FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
24.09.17, 10:28

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Kuvakaappaukset (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Military Meeting Turku
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 12 13 [14] 15 Reply Print
Author Topic: Military Meeting Turku  (Read 30340 times)
Jari Vanhatupa

Date Registered: 27.03.08

Re: Military Meeting Turku
« Reply #260 on: 12.08.12, 11:05 »

Lähtötunnelmia Turussa.

[ attachment removed / expired ]

Lähdin ilmaan kiitotieltä 08. Lensin koneen Tallinnaan. Tämä Wellington on kyllä yllättävän nopea ja lento olikin hetkessä suoritettu.

Näkölentosäännöillä mennään. Tässä koneessa ei ole radionavigointi laitteita, eikä Gps:ää. Tai gps kyllä on mutta sitä en käytä koska haluan lentää kartan ja kompassin avulla. Lähialueelta menin ulos portista "Salpa"

Salpa jää taakse ja seuraavaksi kohti Saloa ja sitten Karjaan ja Tammisaaren välistä jne.

Jari Vanhatupa

« Reply #261 on: 15.04.13, 15:52 »

Kevättä pukkaa! Se on sitten taas Meetingien paikka! Pitkästä aikaa ajattelin poiketa Military Meetingissä. Nyt kun on vähän tuommoinen sotakone innostuskin taas päällä. Otin käyttöön tuon Just-Flightin Spitfiren ja muutaman harjoituslennon jälkeen päätin sitten suunnata nokan Turun Meetingiin. Vaasata lähdin matkaan. Aamupäivällä oli niin huono sää, että ei ollut mitään asiaa tämmöisellä koneella taivaalle mutta päivän mittaan sitten sää parani hieman ja päätin yrittää. Alkukuvassa lähtötunnelmia Vaasasta.

Lensin pilvien alapuolella maanäkyvyydessä rannikkoa pitkin alaspäin. Tässä ollaan kahvitauolla Porissa.

Tässä ollaan jo Turun saaristossa ja ryhdyn kaartamaan kohti kenttää. Pori-Turku välillä sää alkoi mennä huonompaan päin.
Herkän koneen pitelemissessä kovassa tuulessa oli oma hommansa, kenttää lähestyessä kun otin laippoja esiin niin kone heitti pystyyn ja kääntyi melkein selälleen.

Alas kuitenkin päästiin ihan siististi . . .

Perillä ollaan ja rullailen juhla-alueelle.

Tutustuin sitten myös meetingin ystävälliseen henkilökuntaan.

Jari Vanhatupa

« Reply #262 on: 17.04.13, 07:42 »

Turkulaiset paikalliset spotterit ovat ihmeissään kun meetingiin on tulossa iso helikopteri. Grin

Tein tuolle Mi-8:lle ai-plaanin Turkuun. Kopteri tekee pieniä parinkymmenen minuutin lentoja ja palaa taas takaisin kentälle. Näköjään tuo laskeutuu kopterimaisesti kiitotien kynnykselle ja siitä sitten rullaa parkkiruutuun.

Aina se ei parkkeeraa sinne juhlakentälle. Pitänee muokata Afcadia ja siirtää kaikki parkkipaikat sinne. Minulla on sotakoneille oma aircraft mappi jossa on siviilikoneena vain defu-Cessna, joten niihin parkkiruutuihin ei pahemmin ole siviilikoneilla tunkua. Aika hienon meiningin tuonne juhlakentälle kyllä saisi ai-liikenteellä aikaiseksi.

ja taas sitä mennään taivaalle . . .

Niklas Kivinen

Date Registered: 12.10.06

« Reply #263 on: 17.04.13, 16:07 »

Tein tuolle Mi-8:lle ai-plaanin Turkuun. Kopteri tekee pieniä parinkymmenen minuutin lentoja ja palaa taas takaisin kentälle. Näköjään tuo laskeutuu kopterimaisesti kiitotien kynnykselle ja siitä sitten rullaa parkkiruutuun.

Aina se ei parkkeeraa sinne juhlakentälle. Pitänee muokata Afcadia ja siirtää kaikki parkkipaikat sinne. Minulla on sotakoneille oma aircraft mappi jossa on siviilikoneena vain defu-Cessna, joten niihin parkkiruutuihin ei pahemmin ole siviilikoneilla tunkua. Aika hienon meiningin tuonne juhlakentälle kyllä saisi ai-liikenteellä aikaiseksi.

Flight1:tä löytyy myös kätevä maksullinen lisäosa ai-helikopteri liikenteen tekemiseen eli Heli Traffic 2009

http://www.flight1.com/products.asp?product=helitraffic

Edit: Turha kuvalainaus pois / IP
« Last Edit: 17.04.13, 18:12 by Ilkka Portti »

Niklas.K -Finland Kanta-Häme
Pekka Holopainen

Date Registered: 14.12.05

« Reply #264 on: 17.04.13, 18:35 »

Sen avulla saa myös koperit nousemaan ja laskemaan paikaltaan/paikalleen - ominaisuus, jota simut eivät itse tue. Tuossa ohjelmassa tulee oma AI-moottori sitä varten.

"Heli Traffic 2009 is the first Flight Simulator add-on that adds realistic AI helicopters that take off and land vertically, fly like helicopters and use helipads and not runways. This innovative product brings it's own AI engine that fully controls AI helicopters, instead of relying on FS to fly them. This allows a much greater degree of control, which translates into a realistic helicopter flight behavior."

Pekka

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Jari Vanhatupa

« Reply #265 on: 18.04.13, 03:57 »

Mielenkiintoinen ohjelma kieltämättä ja siitä saisi näköjään demo versionkin ladata. En kuitenkaan perehdy tuohon tässä vaiheessa sillä tämän Sbai paketin mukana tuli kymmenittäin ERITTÄIN mielenkiintoisia helikopteri-Afcadeja.
Aion kokeilla ja tehdä jotain samantapaisia ja tutkia miten ai-kopterit noin yleensä niillä käyttäytyvät. Tämä Mi-8 laskeutuu kyllä hienosti esim. öljynporauslautan helipadille kuten esittelyvideostakin näette. Miten sitten toimivat "tavalliset" ai-kopterit näillä Sbain-Afcedeilla, sitä en ole kokeillut.
Afcadit sinänsä ovat oudon ja mielenkiintoisen näköisiä mutta payware-tuotteesta kun on kysymys niin en voi kuvia niistä laittaa.

Pekka Holopainen

« Reply #266 on: 18.04.13, 10:44 »

...
Afcadit sinänsä ovat oudon ja mielenkiintoisen näköisiä mutta payware-tuotteesta kun on kysymys niin en voi kuvia niistä laittaa.

Kai payware-tuotteesta kuvia sentään saa julkistaa - etenkin jos vielä kertoo lähteen?

Vai tarkoitatko koodia? Rahanahneet firmat kyllä ovat useinkin yrittäneet patentoida jopa koodin pätkiä (ja kai se firmojen välillä onnistuukin - ainakin oikeusjutuista olen kuullut), mutta minusta se on vähän sama kuin joku patentoisi hapen tai pyörän  ja laskuttaisi sitten niiden käytöstä kaikkia, jotka niitä tarvitsevat. Koko teoksen esimerkiksi kirjan, tieteellisen julkaisun tai muun sellaisen esittäminen omanaan on plagiointirikos, mutta kyllä niitäkin saa lainata kunhan mainitsee lähteen. Tuotteen varastaminen tai kopionti ja myyminen on myös rikos, mutta eihän tässä siitä ole kyse.

Pekka

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Arttu Heinonen

Date Registered: 24.01.10

« Reply #267 on: 18.04.13, 10:49 »

Kai payware-tuotteesta kuvia sentään saa julkistaa - etenkin jos vielä kertoo lähteen?

Vai tarkoitatko koodia? Rahanahneet firmat kyllä ovat useinkin yrittäneet patentoida jopa koodin pätkiä (ja kai se firmojen välillä onnistuukin - ainakin oikeusjutuista olen kuullut), mutta minusta se on vähän sama kuin joku patentoisi hapen tai pyörän  ja laskuttaisi sitten niiden käytöstä kaikkia, jotka niitä tarvitsevat. Koko teoksen esimerkiksi kirjan, tieteellisen julkaisun tai muun sellaisen esittäminen omanaan on plagiointirikos, mutta kyllä niitäkin saa lainata kunhan mainitsee lähteen. Tuotteen varastaminen tai kopionti ja myyminen on myös rikos, mutta eihän tässä siitä ole kyse.

Pekka

Tässä varmaan tarkoitetaan kuvaa afcad-ohjelmalla avatusta afcadista, siitähän voi pystyä kopiomaan kys. afcadin.

Arttu
Pekka Holopainen

« Reply #268 on: 18.04.13, 11:32 »

Tässä varmaan tarkoitetaan kuvaa afcad-ohjelmalla avatusta afcadista, siitähän voi pystyä kopiomaan kys. afcadin.
...

Ulottuuko teikijänsuoja niihin?

Ihan tavallista simusaiteilla on esitellä payware-koneista esimerkiksi aicraft.cfg-tiedostoja ja muita asetustiedostoja ja jopa niihin tehtyjä muutoksia.

Tämä on mielenkiintoinen kysymys. Mihin raja pitää lain mukaan vetää?

Pekka

Jari Vanhatupa

« Reply #269 on: 18.04.13, 13:55 »

Ulottuuko teikijänsuoja niihin?

Ihan tavallista simusaiteilla on esitellä payware-koneista esimerkiksi aicraft.cfg-tiedostoja ja muita asetustiedostoja ja jopa niihin tehtyjä muutoksia.

Tämä on mielenkiintoinen kysymys. Mihin raja pitää lain mukaan vetää?

Pekka

Hmmm . . . minun mielestä on parempi jättää tuo heidän afcad rauhaan. Kyseessä on kuitenkin Sbai-tiimin uutuustuotteena esittelemä merkittävä uusia ominaisuuksia tarjoava kaupallinen tuote. Kyllähän noita afcadeja tietysti voi itse tutkia ja testailla kun tuotteen on ostanut mutta veikkaanpa, etteivät katsoisi hyvällä jos täällä foorumilla kerrottaisiin kuinka nämä uutuudet on tehty. Tai sanotaan näin, että en minä ainakaan niitä rupea esittelemään.

Jari Vanhatupa

« Reply #270 on: 19.04.13, 07:34 »

On siinä mummalla ihmettelemistä, kun Ai-liikennettä alkaa lipua meetingiin . . .  Grin

Jari Vanhatupa

« Reply #271 on: 26.05.13, 06:15 »

Esa Sulanko

Date Registered: 28.06.05

« Reply #272 on: 26.05.13, 09:07 »

Hejsan du militäry Wanhis!
En lackaa ihailemasta sinun kuvatarinoitasi.
Voi, kun sinä asuisit vaikka tossa vastapäisessä talossa, niin saisit olla mulle oppi-isänä ja kun sitten oppisin jotakin, niin tehtäis porukalla jotakin kivaa ja otettais, edellyttäen, että Sairion Esa asuis, vaikka samassa talossa, hänetkin ilman muuta mukaan.
Tehtiinhän me ton Loden Pepenkin kanssa kerran semmoinen tampere kierros ja "toimituxen konttorissa" oli Pepen kissemissekin jonka nimeä en nyt muista, mukana.

M.V.H:                       
Esa    "Emeritus Tribolog"                      

HPE-120sc. Intel(R) Core(TM) i7 CPU 860@2.80GHz. 2048MB DDR-SDRAM(1333MHz) x3=600BG
Jari Vanhatupa

« Reply #273 on: 26.05.13, 13:18 »

Hejsan du militäry Wanhis!
En lackaa ihailemasta sinun kuvatarinoitasi.
Voi, kun sinä asuisit vaikka tossa vastapäisessä talossa, niin saisit olla mulle oppi-isänä ja kun sitten oppisin jotakin, niin tehtäis porukalla jotakin kivaa ja otettais, edellyttäen, että Sairion Esa asuis, vaikka samassa talossa, hänetkin ilman muuta mukaan.
Tehtiinhän me ton Loden Pepenkin kanssa kerran semmoinen tampere kierros ja "toimituxen konttorissa" oli Pepen kissemissekin jonka nimeä en nyt muista, mukana.

Juu, kiitos, kiitos Esa! Sinun vanhoista kuvasarjoistahan minä olen ottanut vaikutteita. Silloin kun tulin tänne foorumille noin viisi vuotta sitten, niin kuvasarjasi olivat mielestäni erikoisia, rentoja ja kiinnostavia. Otin niistä sillon kaikenlaista mallia ja lisäsin hieman omaa kädenjälkeä jolloin sitten syntyi mitä syntyi.

Viimeaikoina tosin ei ole tullut tehtyä niitä "täyspitkiä" sarjoja kun ovat nuo simu-mallinnus ym. jutut tulleet viemään aikaani. Ehkä pitäisi nostaa nuo puuhat välillä hyllylle lepäämään ja ruveta taas revittelemään hulvattomilla kuvasarjoilla. Ellei muuta niin olisihan siinä ainakin vähän vaihtelua.
 Smiley

Esa Sulanko

« Reply #274 on: 26.05.13, 15:31 »

Jaa-a!
Kunhan (jollakin konstilla) saan ton murikan tossa lattialla vierelläni toimimaan haluamallani tavalla, niin voitaishan me tehdä niinkin, että sinä tekisit, edelleen noita hienoja FS 2004 sarjakuvia ja minä yrittäisin FSX:llä. Sairion Esa tekis edelleen niitä komeita maisemia. Vielä, kun sais noi kaikki käytetymmät suomen kentät tehtynä vallan pohjia myöten FSX:lle, niin sittenhän sitä oikein mielellään lentelis, sekä suomen, että ruotsinkin kentiltä kentille.

M.V.H:                       

HPE-120sc. Intel(R) Core(TM) i7 CPU 860@2.80GHz. 2048MB DDR-SDRAM(1333MHz) x3=600BG
Pertti Lode

Date Registered: 12.01.03

« Reply #275 on: 01.06.13, 08:35 »

ESOK Norrköpingin kautta EFTU
Kysyin Esalta jos hän lähtee mukaan Turkuun Mil,meeting,- en lähe, en ainakaan sillä vehkeellä mikä sulla nyt on, (hän oli aikaisemmin nähnyt kuvan tästä hankkimastani koneesta) -ja minua ei oikein huvita noi sun maailman ympäri lentosi, -sehän on vain Turkuun, tosta vain lätäkön yli ei se mitään vaarallista ole ja sitäpaitsi siinä on ne saaret niin tiheässä että voisi melkein kutsua sitä mantereeksi,-en mä sitä sanonutkaan että se lento yli on vaarallista vaan toi sun koneesi, toi on vaan sitä sun tavallista suunsoittoos.

Tässä sitä nyt kuitenkin ollaan EFKG piti tehdä välilasku, ja tämän mä kirjotan Esan kontolle, kun siinä meni pasmat sekasin sen yli puhuttelussa ja unohdin taankata koneen, no nyt se on kuitenkin tehty ja jatketaan matkaa

Kato nyt Esa, tässä voi mennä melkein kuivin jaloin yli jos on riittävän pitkät saappaan varret

hmmnn..sinä ja sun saappaat, olis parempi jos käyttäsit niitä ponttooneinä tän härvelin alla

on hyvännäkonen sisustus

Esa on hiljasta poikaa

siellä se Turun kenttä on

kaarretaas vähän tään yllä ja katotaan mistä päin sitä tullaan alas

mene nyt joskus alas tästä, nälkään tässä kuolee ennenkuin olet sorvannut tän koneen kentälle,
on kait sillä mummolla mustaamakkaraa saatavissa?

älä nyt hätäile Esa , tässä on nyt loppusuora edessä

tästä saat sitten valita Jäätelöa tai makkaraa

Loppu hyvin kaikki hyvin

Esa menee varmaan junalla takaisin ruotsiin ennenkuin minun kyydissä? saa nähä.
Harri Lonnqvist

Date Registered: 15.11.01

« Reply #276 on: 01.06.13, 10:00 »

Onko toi grillimestari se Hessu,burgerikuningas?

Jos on niin vähän korjasin,vaikka puhuuhan ne sakutkin enlantia korkkareissa  Cool

"Mää luulen et mahtaks sitä sanokka kehrata sää olet vain yks pieni pupujussi"

"siitä totanoi vaan ei ja nii om mone muukki sanonu sota yhtä miest kaipaa"

"Heh naurettavaa mää simmottos sit vaa hessu olen tämän meetinki ainova tyranni,Sinä kuulut samaan pupujussilaivueesse ku noi muutki"

Loistavaa settiä Jari

Harri

Se olikin transit-Hessu...

[center]"It is important to understand that the sign of the early Finnish Air Force has nothing to do with the Nazi Germany.The blue swastika was the symbol of good fortune used by the Swedish Count Eric von Rosen!"[/cente
Esa Sulanko

« Reply #277 on: 01.06.13, 15:36 »

No mutta!
Kuules Pepe.
Jos mun setävainajani olis vielä elossa, niin varmaakin sanois, että noitahan mä sillä Blenheimin etu kk:lla roiskin talvisodassa, ennenkun mut laitettiin esikuntaan Mannerheimin viereen.
Myönnettiin mulle jälkeenpäin joku ristikin, mutten viittiny sitä mennä hakemaan ja jälkeläisille sitä ei anneta.

Niin, että kyllä mä sun kyydissäs sieltä Turusta takaisin tänne Norppaan uskallan tulla.

M.V.H:                       

Pertti Lode

Date Registered: 12.01.03

« Reply #278 on: 01.06.13, 18:21 »

Luin jostain lentolehdestä että yksi ruotsalainen heppu oli tilannut tämmöisen Polikarpovin Puolasta, siellä oli vielä piirustukset jäljellä, ja kyllä ne sen siellä rakensivat kasaan ja nyt pitäisi olla täällä ruotsin rekisterissä jollei ole myyty jonnekin.
Jari Vanhatupa

« Reply #279 on: 03.06.13, 02:47 »

Pertillä jälleen mukava kuvasarjanpätkä ja mielenkiintoisella koneella. Taitaapa vain jäädä Fsx miesten yksinoikeudeksi tuo kyseinen Polikarpov. Ainakaan noin äkkiseltään en tämän tekijän versiota löytänyt Fs9:iin. Ilmeisesti ainakin maksullisena versiona on kuitenkin ollut tuommoinen vastaava, ilmeisesti samantasoinen Po-2.

Harrin käännökset puhekuplien teksteistä "Turkuversioiksi" ovat hauskoja pistivät kyllä naurattamaan. Eipä ole tullut mieleenikään, että tuo Sanelma voisi kuulua paikalliseen väestöön. Tosin minulta ei kylläkään onnistuisi tuon murteen vääntäminen. Mikäli tuo Sanelma puhuisi Turkua, niin pitäisi sitten aina ensin lähettää tekstit Harrille käännettäviksi.
 Tongue

Pages: 1 ... 12 13 [14] 15 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1