[FS9] Nextjet SF340 ESSA-ESNV-ESUT (Crowed skies)

(1/4) > >>

Zekehund:
God kväll!

Idag var det en stor händelse på IVAO. Det var Crowed skies!  För information så slog vi det gamla rekordet och tangerade nytt rekord 2298 clienter online på samma gång! 

Anyway, nu till bilderna och flighten.

På Schemat idag var alltså SE-LMR upp till Hemavan via Vilhelmina.

Enligt våran rutt så är det RESNA som är utpasserings punkten. Då bana 08 var för start och 19R för landning så planerade vi in LUMAX2R departure.
Bränsle mängden blev 2.2 ton som utan problem skulle klara upp till Hemavan och tillbaka till Vilhelmina om vi var tvungna att divertera.

Jag och min besättning tar oss ut till planet som står på 52:an.

[ attachment removed ]

Samtidigt som vi fick våran klarering via LUMAX2R departure och 08 för start......  så startade vi ombordsstigningen
Efter att alla våra 23 passagerare kommit ombord så påbörjade vi motorstart och taxi...

... och upp kom vi. Dock inga bilder under start, nästa bild kommer här:

Över Sundsvall på flygnivå 200:

[ attachment removed ]

Klarering in mot Vilhelmina var vectorering för ILS bana 28

[ attachment removed ]

Och här på ILS:en bana 28. Med 28 knops sidvind var det lite halvbökigt att få ned lilla kärran...

[ attachment removed ]

...men ner kom vi. Efter ett snabbt stopp på 7 minuter så fortsätter vi flygningen till Hemavan.

[ attachment removed ]

Knappt inga bilder under flighten utan endast 1 på inflygningen till bana 33

[ attachment removed ]

Och här on-blocks i Hemavan och våra 18 resterande resenärer får äntligen gå av planet efter max 2h och 20 min

[ attachment removed ]

Det var allt för mig! Hoppas ni får en fortsatt trevlig helg! 

//Pontus

ekepeke:
Fint Pontus!

Hoppas ni hade en rolig kväll!

Zekehund:
Tack! Jodå, var riktigt skoj! 

ekepeke:
Härligt härligt! Riktigt tråkigt att missa en sådan kväll, men, jag hade inte möjlighet idag :-)

Johan Grauers:
Lumax2R i en SF34? :O

Gott jobbat med ert nya rekord dock, bra att onlinevärlden fortfarande växer

Navigation

Up one level

Next page