FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
24.06.17, 01:53

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Kuvakaappaukset (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Sekalaisia screenshotteja..
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 94 95 [96] 97 98 ... 192 Reply Print
Author Topic: Sekalaisia screenshotteja..  (Read 457269 times)
Alex Lund
Offline Offline

Posts: 1331
Date Registered: 13.08.12

Re: Sekalaisia screenshotteja..
« Reply #1900 on: 21.01.13, 17:58 »

Tuo Stratocruiser on kyllä mahtava laite, itse olen sillä lähdössä world tourille. Tosiaan kuten jo sanottu, ei mikään maailman helpoin kone lentää. Moottoreista pitää oikeasti pitää huolta, ja aakkosnumerolaskin uupuu kokonaan. Todella alkeellinen autopilotti löytyy. Ja VOR/NDB proosut on oltava hallussa. Tosin DME loistaa poissaoloaan Grin

Ai moottoreista pitää pitää huolta? Ai niin esimerkiksi että. Jos on kovat pakkaset niin moottorit ei starttaa siin helposti kuin lämpimällä?

Oskari Pirttisalo
Offline Offline

Posts: 356
Date Registered: 09.11.10

Re: Sekalaisia screenshotteja..
« Reply #1901 on: 21.01.13, 18:13 »

Ai moottoreista pitää pitää huolta? Ai niin esimerkiksi että. Jos on kovat pakkaset niin moottorit ei starttaa siin helposti kuin lämpimällä?

Vähän kuin oikeassa koneessa!  Shocked  Wink

Alex Lund
Offline Offline

Posts: 1331
Date Registered: 13.08.12

Re: Sekalaisia screenshotteja..
« Reply #1902 on: 21.01.13, 19:17 »

Ai moottoreista pitää pitää huolta? Ai niin esimerkiksi että. Jos on kovat pakkaset niin moottorit ei starttaa siin helposti kuin lämpimällä?
tuli mieleen että onko semmosta lisäosaa että ilman lämpötila vaikuttaa moottorihin? Vai onko simussa ennestään jo tämmönen?

Teemu Kokkonen
Offline Offline

Posts: 1685
Date Registered: 25.10.08

Re: Sekalaisia screenshotteja..
« Reply #1903 on: 21.01.13, 19:23 »

tuli mieleen että onko semmosta lisäosaa että ilman lämpötila vaikuttaa moottorihin? Vai onko simussa ennestään jo tämmönen?


No voi jösses...

Intel i7-6700K MSI GTX1070 16 GB DDR4
Lauri Sivuoja
Offline Offline

Posts: 3250
Date Registered: 06.12.10

Re: Sekalaisia screenshotteja..
« Reply #1904 on: 21.01.13, 19:41 »

No voi jösses...

Älkää nyt tuomitko Axua ainai. Täähän on ihan fiksu kysymys. Eihän hän nyt kaikkea tiedä heti. Eikö simulaattorin elämäntyyliä.

Axulle: Ei tietääkseni ole. Koneet ovat aikalailla yksilöitä(siis lisäosa koneet). Eli niihin ei saa mitään sellaista lisäriä. Tosin jos on hyvä lisäri, niin siihen on valmiiksi tehty tämä.


FSLabs Support Team
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6070
Date Registered: 27.10.01

Re: Sekalaisia screenshotteja..
« Reply #1905 on: 21.01.13, 20:00 »

Ai moottoreista pitää pitää huolta? Ai niin esimerkiksi että. Jos on kovat pakkaset niin moottorit ei starttaa siin helposti kuin lämpimällä?

Yksi päivä nousin ilmaan. unohdin vähentää välittömästi climbtehoille. Tuloksena kolme moottoria syttyi tuleen n. minuutti noususta.

Moottoreita pitää tarkkailla koko ajan. Joudut säätämään cowl flapseja. intercooler flapseja. carb heatia näin yksinkertaisimmillaan. Tämän ohessa joudut tarkkailemaan CHT CAT turbo lämpötiloja ja reagoimaan niihin välittömästi. Kaikki moottorit käyttäytyvät eri tavalla ja elää koko ajan. Koskaan ei ole identttisiä lukemia mittareissa eri moottoreilla. Jos tyhjäkäynti on liian matala liian pitkään, moottori tukehtuu. Jos käynnistät liian pitkään, sytytys menee rikki. Jos annat liikaa kaasua liian nopeasti. moottorit tukehtuvat ja hajoavat. yms yms. Toki myös mitä kylmempi on, sitä vaikeammin moottorit käynnistyvät, kun esim öljyn lämpötila on -30c. Kuumana päivänä taas saat taistella jäähdytyksen kanssa ettei moottorit käy liian kuumana etkä välttämättä voi edes lähteä lentoon..

Tämän lisäksi pitää myös säätää paineistusta koko ajan ja yrittää lentää. Vieläpä mahdollisimman hyvin, sillä matkustajat eivät arvosta rajua kyytiä yms.

Kaikenkaikkiaan ei mikään helppo kone. Autopilotissa on vaihtoehdot kaarra vas. oik., nouse ylös tai alas tai pidä korkeus. Ainuttakaan digitaalista näyttöä ei ole. Ei mitään navigointia paitsi vor ja ndb ja ilman dmetä eli seuraat nuolta vain ja kellon mukaan lasket milloin olet perillä. Ja lennät by the book tai se menee rikki. Säädä rpm väärin ja sakkaat.
Patrick Ojanen
Offline Offline

Posts: 4415
Date Registered: 13.04.09

Re: Sekalaisia screenshotteja..
« Reply #1906 on: 23.01.13, 19:22 »

Bisnestä tulossa omaan käyttöön  Smiley

[ attachment removed / expired ]

Wingletit toimiteteaan myöhemmin.
Patrick Ojanen
Offline Offline

Posts: 4415
Date Registered: 13.04.09

Re: Sekalaisia screenshotteja..
« Reply #1907 on: 24.01.13, 10:22 »

Ja näin on ensilento lennetty  Smiley

[ attachment removed / expired ]

[ attachment removed / expired ]
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6070
Date Registered: 27.10.01

Re: Sekalaisia screenshotteja..
« Reply #1908 on: 24.01.13, 11:03 »

Harvinaisen ruma paintti Cool
Nestori Kinnunen
Offline Offline

Posts: 101
Date Registered: 07.02.10

WWW
Re: Sekalaisia screenshotteja..
« Reply #1909 on: 25.01.13, 18:00 »

Tälläistä tänään... Kohti Las Vegasia Vancouverista tällä hienolla yhtiöllä ja koneella. thmbup

[ attachment removed / expired ]





MSI GTX760 OC 2GB|Intel I7-4790K LGA1150|ASUS Z97-P|8GB DDR3 1333Mhz| Windows 7 Ultimate 64Bit|
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6070
Date Registered: 27.10.01

Re: Sekalaisia screenshotteja..
« Reply #1910 on: 27.01.13, 15:11 »

Ja Dallasista liikkeelle. Hyvältä näyttää keli...

[ attachment removed / expired ]


[ attachment removed / expired ]


[ attachment removed / expired ]
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14273
Date Registered: 21.07.04

Re: Sekalaisia screenshotteja..
« Reply #1911 on: 30.01.13, 15:37 »

Americcalaista kauneutta! Cool
[ attachment removed / expired ]
Patrick Ojanen
Offline Offline

Posts: 4415
Date Registered: 13.04.09

Re: Sekalaisia screenshotteja..
« Reply #1912 on: 31.01.13, 12:26 »

Petri taas vaihtanut pitkäsääreen?  Smiley
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14273
Date Registered: 21.07.04

Re: Sekalaisia screenshotteja..
« Reply #1913 on: 31.01.13, 13:50 »

Petri taas vaihtanut pitkäsääreen?  Smiley
Kunhan testailen ja fiilistelen..  Cool Valitettavan surkea tuo on ominaisuuksiltaan, mut täytyy koittaa vähän pureskella... Grin Se antaa aina pikku innostuspiikin kun käy tuon kyydissä istumassa IRL pari legiä... Grin
Miko Verno
Offline Offline

Posts: 3198
Date Registered: 21.11.10

Re: Sekalaisia screenshotteja..
« Reply #1914 on: 31.01.13, 20:55 »

Tais olla viime viikolla, kun oli tuulia Atlantilla. Ei lähelläkään GS records, mutta hieman normia kovemmat tuulet.
[ attachment removed / expired ]

NAX5819 EGKK-EFHK
[ attachment removed / expired ]
Lauri Sivuoja
Offline Offline

Posts: 3250
Date Registered: 06.12.10

Re: Sekalaisia screenshotteja..
« Reply #1915 on: 01.02.13, 05:25 »

fd päälle Cheesy


FSLabs Support Team
Miko Verno
Offline Offline

Posts: 3198
Date Registered: 21.11.10

Re: Sekalaisia screenshotteja..
« Reply #1916 on: 01.02.13, 06:31 »

No voi juma! Grin Unohtui tuo oikean puoleinen fd laittaa päälle, kun siirsin näkymää first officerin paikalle.
Lauri Sivuoja
Offline Offline

Posts: 3250
Date Registered: 06.12.10

Re: Sekalaisia screenshotteja..
« Reply #1917 on: 01.02.13, 06:42 »

Taas kysymys. Eikö molemmat fd:t pidä olla päällä, että lentoonlähtö tapahtuisi "oikeaoppisesti"? Ainakin näin muistelen. Korjatkaa, jos olen väärässä Smiley.


FSLabs Support Team
Severi Hautala
Offline Offline

Posts: 120
Date Registered: 17.03.11

Re: Sekalaisia screenshotteja..
« Reply #1918 on: 01.02.13, 09:00 »

Taas kysymys. Eikö molemmat fd:t pidä olla päällä, että lentoonlähtö tapahtuisi "oikeaoppisesti"? Ainakin näin muistelen. Korjatkaa, jos olen väärässä Smiley.
juu, molemmat pitää olla päällä jotta voi armata vnav ja lnav maassa ennen lentoonlähtöä  Smiley


käyty:GCLP,EFHK,HECA,VTSP,EFKT,EFTU,LGAV,LTAI,VIDP,KLAX,KJFK,EGLL
Osku Leskinen
Offline Offline

Posts: 3937
Date Registered: 08.06.07

Re: Sekalaisia screenshotteja..
« Reply #1919 on: 01.02.13, 12:08 »

juu, molemmat pitää olla päällä jotta voi armata vnav ja lnav maassa ennen lentoonlähtöä  Smiley

Mutta toki lentoonlähtö ilman LNAV+VNAV armausta on oikeaoppista, sillä monella firmalla (mm. TRA) LNAV napataan aikaisintaan päälle vasta 400ft AGL ja sitten FLCH kiihdytyskorkeudessa. VNAV vasta, kun sileänä.

Pages: 1 ... 94 95 [96] 97 98 ... 192 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1