FS add on

(1/1)

hans777:
Har relatvt nyligen bytt till Win 7 från XP. När det gällern landskapet runt Landvetter så ser det mycket konstigt ut. Rena ravinerna runt flygplatsen och sjöarna är upphöjda. Detta gäller bara runt Landvetter.  Har swe pack 1, ESGG V2 Sweflight pro installerat i add on katalogen. Har provat av både flytta dessa samt avaktivera men landskapet ser som sagt mycket konstigt ut.
Kan någon hjälpa mig med en lösning på probemet?

Gripen94:
Jag har precis samma problem...
Området runt ESGG är upphöjt, vilket inte är så snyggt!   
Om någon har en lösning så vill jag gärna veta!

saabpilot:
Upphöjningen och ravinerna har noll med OP systemet att göra.
Däremot med din installerade mesh.

SWFL scenerier är anpassade efter FS9 standardmesh och om man installerar annan tilläggsmesh så kommer den omgivande terrängen runt t.ex. ESGG att ligga för lågt eller för högt.
Ev. kan man lägga in en större "flatten" fil (eller switch) runt flygplatser där problem uppstår (ESGG) - då med samma "höjd" som sceneriet.
En "flatten" plattar till området som man definierar.  Enkla program finns att hämta på t.ex. AVSIM som kan generera flatten (och exclude).

Björn
Swedflight

hans777:
Hej Björn och tack för tipset. Har tankat ner ett flatten program enligt ditt råd, men jag får det inte att funka. Man ska ju ställa sig på två punkter diagonalt och programmet ska vid ett knapptryck hitta GP coordinaterna vilket inte verkar funka.
Har du något bra exempel på program som du vet funkar?

Navigation

Up one level