FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
24.11.17, 07:27

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  WILCO airbus series.2 ONGELMA!
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 [2] Reply Print
Author Topic: WILCO airbus series.2 ONGELMA!  (Read 3040 times)
Joonatan Anttila
Offline Offline

Posts: 285
Date Registered: 05.12.10

Re: WILCO airbus series.2 ONGELMA!
« Reply #20 on: 19.02.11, 21:30 »

Vai niin, mistäs löytäisin tämän päivityksen? Googlasin, mutta oli vähän epäselviä vaihtoehtoja.
Olet siis sitä mieltä, että turhaa laittaa 20€ tohon?
Iiro Helminen
Offline Offline

Posts: 965
Date Registered: 04.02.10

Re: WILCO airbus series.2 ONGELMA!
« Reply #21 on: 19.02.11, 21:36 »


ASUS P8Z68-V/GEN3 || Core i5 2500K @4,8Ghz || HyperX 1600Mhz 16Gb || ASUS GTX1070 8Gb || Corsair TX650 V2 || Corsair H100i || 120Gb SSD || 1,5 Tb HDD || FD Define R4
Joonatan Anttila
Offline Offline

Posts: 285
Date Registered: 05.12.10

Re: WILCO airbus series.2 ONGELMA!
« Reply #22 on: 22.02.11, 13:06 »

Noniin, nyt ollaan siinä vaiheessa, että kone on kohtuullisen hyvin hallussa, manuaalit on opeteltu ja listojen kanssa mennään koko lento.

Nyt sitten on tullut tämmönen ongelma. Kun ATC neuvoo minut ILS lähestymiseen; antaa headingit ja niin edelleen. Poistun siis FMC syöttämältäni reitiltä ATC ohjeiden mukaisesti. Nyt kun ollaan lähestymisen loppuvaiheessa ja otetaan heading hold pois päältä, jotta kone alkasi seuraamaan liukupolkua ja ohjaisi koneen kiitotien mukaiseen suuntaan. Mutta eipäs tapahdukkaan näin, vaan kone lähtee kohti sitä reittipistettä, mitä kohden lensin ennen reitiltä poistumista.

Mitä teen väärin?

Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14289
Date Registered: 21.07.04

Re: WILCO airbus series.2 ONGELMA!
« Reply #23 on: 22.02.11, 13:12 »

vaan kone lähtee kohti sitä reittipistettä, mitä kohden lensin ennen reitiltä poistumista.

Mitä teen väärin?
Miksi se sinne lähtee? Jos lennonjohtaja vektoroi loppuosalle niin eihän sun tartte kun säätää se ILSsi kohilleen(taajuus ja CRS) ja LOC/APPR-moodi päälle? Eikä sitä heading holdia tartte "ottaa pois päältä", kun lennät sitä "intercept" headingiä, painat vaan sitä LOC- tai APPR-nappulaa kun alat olemaan siinä hollilla niin se kone ottaa sen säteen kiinni ja lähtee sorvaamaan sen mukaan. Cheesy

En nyt tarkkaan muista, mutta eikös bussissa siitä samasta "HDG-namiskasta" tule myös Nav-modi kun painaa/vetää sitä? Eli jos olet tuossa nyt laittanut sen nav-modin päälle kun olet "ottanut pois päältä" sen hdg-modin, ja sen takia kone lähtenyt sinne edelliselle pisteelle...
« Last Edit: 22.02.11, 13:23 by Petri Koivisto »
Joonatan Anttila
Offline Offline

Posts: 285
Date Registered: 05.12.10

Re: WILCO airbus series.2 ONGELMA!
« Reply #24 on: 22.02.11, 13:25 »

Eli pidän headingin päällä, mutta lyön APPR päälle, selvä peli. Eiköhän se tuosta ollut kiinni.

Kiitoksia.
Jesperi Lauhio
Offline Offline

Posts: 3053
Date Registered: 12.01.09

WWW
Re: WILCO airbus series.2 ONGELMA!
« Reply #25 on: 22.02.11, 15:48 »

Niinsiis, samaa tässä vähän kuin Petri tossa yläpuolella. Bussissa on aina NAV tai HDG moodi päällä. HDG on silloin kun FCP:llä (vai mikä bussissa sitten onkaan.. ?) HDG kohdassa näkyy kolme numeroa (esim 220). NAV moodi on päällä silloin kun HDG kohdassa on "---". Kun sinulla on HDG moodi käytössä ja olet ottamassa suuntasädettä ja liukupolkua kiinni, niin armaa APPR moodi mutta älä koske HDG nappiin. Kone nappaa itse sitten ILSin kiinni Smiley Ja tuon bussin kanssa saa olla tarkka, nimittäin se laskee TODin aina hieman pieleen ja näinollen sitä saa tuoda alas aika rajusti välillä. Liukupolku kun aina otetaan kiinni alapuolelta niin tuolla bussilla se tuottaa joskus vaikeuksia Grin

Toivottavasti ei mennyt ihan metsään...

Happy landings!

Been there, done that: HEL VRK ARN CPH RIX FRA ZRH VIE AMS CDG AGP LIS FAO FNC LPA TFN TFS MLA BUD SKP IST TLV DXB HKG KUL CGK JOG BNE SYD
Joonatan Anttila
Offline Offline

Posts: 285
Date Registered: 05.12.10

Re: WILCO airbus series.2 ONGELMA!
« Reply #26 on: 22.02.11, 16:43 »

Eli yksinkertaisesti näin; HDG päällä (esim 220), otetaan suuntaa ja G/S kiinni, armataan APPR -> kone nappaa itestään ILS:tä kiinni. Kiitoksie teille, tästä muutakun harjoittelemaan.
Jesperi Lauhio
Offline Offline

Posts: 3053
Date Registered: 12.01.09

WWW
Re: WILCO airbus series.2 ONGELMA!
« Reply #27 on: 22.02.11, 16:54 »

APPR ARM jo silloin kun lennät INTCP HDG Wink Ei se kone muuten sitä G/S tai LOC kiinni ota ellei APPR ole armattu.

Happy landings!

Been there, done that: HEL VRK ARN CPH RIX FRA ZRH VIE AMS CDG AGP LIS FAO FNC LPA TFN TFS MLA BUD SKP IST TLV DXB HKG KUL CGK JOG BNE SYD
Joonatan Anttila
Offline Offline

Posts: 285
Date Registered: 05.12.10

Re: WILCO airbus series.2 ONGELMA!
« Reply #28 on: 22.02.11, 17:53 »

Iso kiitos vielä teille! Kylläpä meni ILS lähestyminen sumu säässä Mallorcalle ja nätisti.

edit. Aivan Ville, korjaan asian.  Tongue
« Last Edit: 22.02.11, 19:20 by Joonatan Anttila »
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6112
Date Registered: 27.10.01

Re: WILCO airbus series.2 ONGELMA!
« Reply #29 on: 23.02.11, 11:41 »

Iso kiitos vielä teille! Kylläpä meni ILS lähestyminen sumu säässä Mallorcalle ja nätisti.

edit. Aivan Ville, korjaan asian.  Tongue

Seuraava vaihe sitten AP disconnect ennen kuin olet LOC/GS ottanut kiinni Wink
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14289
Date Registered: 21.07.04

Re: WILCO airbus series.2 ONGELMA!
« Reply #30 on: 23.02.11, 11:59 »

Seuraava vaihe sitten AP disconnect ennen kuin olet LOC/GS ottanut kiinni Wink
Höpöhöpö Grin
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6112
Date Registered: 27.10.01

Re: WILCO airbus series.2 ONGELMA!
« Reply #31 on: 23.02.11, 12:18 »

Höpöhöpö Grin

No mikä jottei. Vai eikö lentotaito riitä Wink
Jari Nevasalo
Offline Offline

Posts: 1266
Date Registered: 08.09.07

Re: WILCO airbus series.2 ONGELMA!
« Reply #32 on: 23.02.11, 12:21 »

No mikä jottei. Vai eikö lentotaito riitä Wink

Onkos tuo jotenkin lentotaitoriippuvainen? Ei ymmärrä...

jari

Intel Core i7-3770K  3,5 GHZ|GForce GTX680| 32GB 1866 MHz Corsair DDR3| 2 X 128GB SSD| Seagate 7200 2 TB|W7 64 Pro |FSX
Joonatan Anttila
Offline Offline

Posts: 285
Date Registered: 05.12.10

Re: WILCO airbus series.2 ONGELMA!
« Reply #33 on: 23.02.11, 12:23 »

AP disconnect heti ku valot näkyy!  laugh
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14289
Date Registered: 21.07.04

Re: WILCO airbus series.2 ONGELMA!
« Reply #34 on: 23.02.11, 12:24 »

No mikä jottei. Vai eikö lentotaito riitä Wink
No siis tottakai riittää! Grin Onhan se kyllä siistiä lentää käsin, varsinkin hyvää konetta (= 757). Cool Niinhän taannoin Ilmailu(?)-lehdessä mainittiin, että viisseiska on lentäjän kone Grin Ah, kesän lentolistoja odotellessa... pääsee Kreikan saarille sorvaamaan ubermegaraceträkkejä käsin... Grin
Jari Nevasalo
Offline Offline

Posts: 1266
Date Registered: 08.09.07

Re: WILCO airbus series.2 ONGELMA!
« Reply #35 on: 23.02.11, 12:57 »

Joidenkin mukaan näköjään on, ja väärin saa lentää kunhan lentää käsin Grin



Niinpä, en tiedä miten nämä aikamme topkanit lentelee mutta esim IVAO:n säät saattaa heittää killerin kesken lähestymisen eli selkeästä umpipilveen.. vetele siinä sitten "käsin" luu ulkona ja keskustele tornin/vastaavan kanssa mukavia siinä samalla aiheena goaround..

jari

Intel Core i7-3770K  3,5 GHZ|GForce GTX680| 32GB 1866 MHz Corsair DDR3| 2 X 128GB SSD| Seagate 7200 2 TB|W7 64 Pro |FSX
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14289
Date Registered: 21.07.04

Re: WILCO airbus series.2 ONGELMA!
« Reply #36 on: 23.02.11, 13:04 »

Niinpä, en tiedä miten nämä aikamme topkanit lentelee mutta esim IVAO:n säät saattaa heittää killerin kesken lähestymisen eli selkeästä umpipilveen.. vetele siinä sitten "käsin" luu ulkona ja keskustele tornin/vastaavan kanssa mukavia siinä samalla aiheena goaround..
Siis miten niin goaround? Kai sen ILSsin voi lentää käsin oli sitten kirkasta tai "umpipilvessä".... Tongue Paitsi CAT III ei saa lentää käsin, vai miten se oli... Henri?
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6112
Date Registered: 27.10.01

Re: WILCO airbus series.2 ONGELMA!
« Reply #37 on: 23.02.11, 14:28 »

Joidenkin mukaan näköjään on, ja väärin saa lentää kunhan lentää käsin Grin

Kuten jossain muualla kirjoitinkin, toiset saa simunautinnon katsellessaan tietokoneen lentävän ja toiset siitä, kun lentävät käsin Wink Ite ainakin tykkään lentää mahdollisimman paljon käsin.
Pages: 1 [2] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1