Lättillgänglinga spottingplatser på Kastrup sökes :)

(1/2) > >>

Wasso:
Halli hallå!

Jag undrar om det är någon här som har något tips på någon bra och lättillgänglig spottingplats på kastrup. Med lättillgänglig menar jag någon som kan nås utan bil och 45 minuters promenad genom taggbuskar och dyl. Finns det någon dansk sida med spottingguider (som g-kradt) så vore ju det toppen!

Tack på förhand!
/Arvid

karlsson_jk:

Halli hallå!

Jag undrar om det är någon här som har något tips på någon bra och lättillgänglig spottingplats på kastrup. Med lättillgänglig menar jag någon som kan nås utan bil och 45 minuters promenad genom taggbuskar och dyl. Finns det någon dansk sida med spottingguider (som g-kradt) så vore ju det toppen!

Tack på förhand!
/Arvid

Har du tur och det är 22L för landning kan du åka med en gratis buss ut till långtidsparkeringen. Halvvägs ut mot Oxford Academy.

ekepeke:
Har du otur är den 04L för landning, vilket det var när jag var där i somras.

Jag kom från Malmö och hoppade inte av vid Kastrup utan åkte vidare två stationer till Ørestad. Därefter tog jag buss 33 mot Søvang och klev av vid Nøragersmindevej och gick de sista typ 400 metrarna till Tømmeruppsvej där jag stod. Att fota vid 04R är vad jag förstod det nästan omöjligt?

Guide hittar du här:

http://www.cphaviation.dk/spottersguide/spottersguide.html

Wasso:
Tack för tipsen! Är enklaste sättet att kolla bankonfig att sitta och vänta på plan på flightradar24? Eller finns det något enklare?

markust:
Lyssna på ATIS om du har en scanner!

/Markus

Navigation

Up one level

Next page