Vet inte om någon skulle tycka att det här är intressant men... nytt VA

(1/5) > >>

andm31:
Jag blev sugen på att flyga med ett helikopter VA men då i Sverige men hittar inget vettigt, så jag fixar ett eget:

Om någon vill hänga på så är ni välkomna! 

http://virtuellhelikoptertransport.blogspot.com/

Jag orkade inte fixa ihop en ordentlig hemsida, kanske gör det så småningom dock men just nu är det bara en blogg som jag fixat om lite.   

kapten_joel:
Det är en mycket god idé att starta ett sådant VA enligt mig.

Det har både saknats ett bra VA för sådant men även har det väll varit svårt att simulera kan jag tänka mig.

Har några tips och funderingar själv.

1. Självklart skriver du att Du inte har tid just nu att skaffa till en bra hemsida, men jag tror det behövs för den här typen av va.
    Alltså ingen "gratis-sida", utan via ett webb-hotell. Det finns ju även sidbyggare på vissa om Du inte har tid och lust att lära dig mer avancerade program.

2. Ni har operationer som man får välja själv. Jag tror det är bättre att Ni kanske mailar runt, eller alternativt ringer till olika SAR och HEMS företag och kikar lite
    hur deras organisation ser ut, och därefter skriver era egna uppdrag till användarna/piloterna. Det räcker gott med ca. 100 uppdrag till att börja med tror iaf. jag.

Ser verkligen fram emot att få flyga för Er när Ni har kommit igång lite mer med sidan och uppdragsbyggandet. Ett tips är att inkludera oljeplatforms-flygningar.
Finns en bra Dansk sida för detta. Googla. =)

Själv har jag en liten hemlighet som kommer komma i vår. Det är ännu inte riktigt klart, men det handlar också om ett VA. Möjlig flotta kan vara antingen: PMDG NGx, QW 757 eller Simcheck A400B400. Mer om detta kommer vid ett senare tillfälle.

Lycka till och keep us posted!

M.v.h.

/Joel

3.   

andm31:

Det är en mycket god idé att starta ett sådant VA enligt mig.

Det har både saknats ett bra VA för sådant men även har det väll varit svårt att simulera kan jag tänka mig.

Har några tips och funderingar själv.

1. Självklart skriver du att Du inte har tid just nu att skaffa till en bra hemsida, men jag tror det behövs för den här typen av va.
    Alltså ingen "gratis-sida", utan via ett webb-hotell. Det finns ju även sidbyggare på vissa om Du inte har tid och lust att lära dig mer avancerade program.

2. Ni har operationer som man får välja själv. Jag tror det är bättre att Ni kanske mailar runt, eller alternativt ringer till olika SAR och HEMS företag och kikar lite
    hur deras organisation ser ut, och därefter skriver era egna uppdrag till användarna/piloterna. Det räcker gott med ca. 100 uppdrag till att börja med tror iaf. jag.

Ser verkligen fram emot att få flyga för Er när Ni har kommit igång lite mer med sidan och uppdragsbyggandet. Ett tips är att inkludera oljeplatforms-flygningar.
Finns en bra Dansk sida för detta. Googla. =)

Hej hej!

Jo idén var att skaffa ett webhotell men det ligger i framtiden. Jag funderade också kring uppdragen men jag har kollat lite på metrohelo och deras upplägg men det känns lite trist när man kollar på deras hemsida och ser uppdrag som är fyra år gamla som ingen har flugit och ligger kvar.

Coolt med idén om oljeplattformerna, det finns massor av bra scenery för det

kapten_joel:
Ah, ok. Jo absolut tycekr jag man skall kunna flyga oljeplatforms-flyg. Alternativt kan du ju ha olika "divisioner", men det såg redan ut som du var i färd med något liknande?

Såg en äldre artikel från Scandinavian Air Ambulance, (iof. KingAir 350), men ändå. Där flög de en vanlig dag, Malmö-Göteborg-Oslo-Arlanda, just i den artikeln. Sedan varierar det ju från dag till dag.

Typiskt upplägg kanske kan vara, för helikopter då. Att börja dagen med att flyga en patient från Bromma flygplats-Uppsala unv. Sjukhus. Sedan vidare till Karlstad för att hämta ytterligare en patient och flyga även denne till Uppsala. Sedan får du ett akut larm prio 1 som du måste flyga på i skärgården. -Lunch-
Ytterligare ett lite mindre allvarligt larm prio 2 inkommer och du flyger ner till Linköping.

Vad tror du?, något liknande?

M.v.h.

/Joel

andm31:

Vad tror du?, något liknande?

Låter kul!

Jag har börjat lite med en uppdragsdel och tänkte fixa ihop lite FS9 sceneries till det också. Jag har gjort en liten hög med enklare sjukhussceneries till FS9 som jag ska lägga upp också. Har gjort en enklare av Karolinska (med plattorna på marken, kan inte få till det på taket), Myttinge heliport, Gustavsberg heliport, Visby/Katrinelund heliport, Visby Lasarett, Norra Älvsborgs lasarett (NÄL), Sahlgrenska, och Skövde kärnssjukhus (KSS).

Navigation

Up one level

Next page