SE-JIE

<< < (5/5)

andm31:

Då har man varit uppe i lufthavet i FSX, men inte direkt med någon större framgång. Trots att jag har en ny ASUS, 8gb RAM och 1gb Grafikkort, (ej inbyggt) så hackar FSX. Fick flyga 135:an med Auotogen 0 med allt annat var på Max, då flöt det på. Även på dagen. Stälde jag in default värdena så flöt det relativt bra, men börjar man mixtra så blir det sämre.

Nåväl, jag återkommer när jag har köpt mig en stationär igen.

På tal om helikoptrar, någon som har provat "take on helicopters"?, ser sjuktligt bra ut!

De har bra tutorials. 13 gig stort, och en hissnande grafik, som förhoppningsvis även en laptop skall klara av.

Annars tycker jag att Nemeth Designs har mycket bra saker, dessutom är flygkänslan genuin, eller vad säger Ni andra?

M.v.h.

//Joel

Jag har inte FSX själv men finns det inga bra guider för att tweaka den?
Jag har funderat på take-on men läste någonstans att det är mer "äventyrsspel" än ren flygsimulator. Men det hade varit lite kul att prova den

kapten_joel:
Jo det är sant, det ser lite "äventyrligt" ut ja. Nästan lite som "FLIGHT" som helt floppade!, efter releasen av FLIGHT hörde man ingenting?!..

Provade som sagt i FSX men gick inget vidare.

Tog istället DHC2:an från Täby SFK (Hägernäs) - Gottska sandön - landade sedan intill Kungliga båtklubben på Djurgården södra. Trevlig flygning faktiskt.

Den är ju helt klart bättre i FSX DHC:n, men nu flyger jag på FS9 på den här datorn just.

Gällande SE-JIE så kan man ju se den ibland, såg Du förresten ambulansflyg-sidan på internet, finns om man googlar på den. Även Ambulans-jetten från Uppsala är med i någon film där!

Ha det så fint! Nu måste jag ut i vårvädret istället för att sitta inne och flyga!

M.v.h.

//Joel

Navigation

Up one level

Previous page