Förbättra FPS med nytt grafikkort?

(1/2) > >>

lindell90:
Hej!

När jag kör FSX så har jag väldigt låg FPS vid flygplatser med mycket trafik (Heathrow, Paris, Amsterdam etc.) samt vid Arlanda (Aerosofts Arlanda) som förvisso har en del trafik. FPS vid Heathrow t.ex. efter start när man är mitt i smeten bland dem andra flygplatserna ligger min FPs på ca 7-10.

Nu är min fråga, hade det räckt att byta grafikkort och till vad i så fall?

Min dataspec är:

AMD Athlon 64 Dual Core 6000, 3.10GHz
4 GB DDR2 RAM
Nvidia GeForce 8600 GTS

Kanske är något annat i min data som borde bytas.

ggustavsson:
FSX är främst CPU beroende så du kommer inte få någon skillnad mer än marginellt med andra grafikkort
Har du AM2+ sockel och inte märkesdator så kan du ju byta CPU och få skaplig prestandaökning

lindell90:
jag har am2+ sockel och bror har hittat någon som skulle vara bra så det blir nog ett köp av en sådan och ett grafikkort senare.

lindell90:
jag har AM2+ sockel så vad rekommender ni för någon CPU då?

ggustavsson:
Ingen aning då man måste veta exakt vilket moderkort du har, AM2+ eller AM3 betyder inte att alla CPU som passar fysiskt också fungerar på moderkortet
Moderkortets bios måste ha uppdaterar S.K microkod som har stöd för påtänkta CPU, finns inte stödet brukar datorn gå igång, men ofta då bara med safe värden i Mhz osv, oftast max 800 Mhz.
Är det nått vanligt moderkort som man kan köpa, köpt löst brukar det inte vara problem att hitta uppdaterade bios så ett flertal nyare CPU fungerar, är det en märkesdator däremot brukar det vara betydligt knepigare.
men om det finns stöd för Phenom II 955, 965 eller någon av dom 6 kärniga, så blir det så bra det kan bli

Navigation

Up one level

Next page