Intressant satsning från Skyways

(1/3) > >>

jimsom:
Nu är man fräscha igång från ett ägarbyte och resultat av detta märks redan nu. Man är på gång att avveckla sin trafik från Bromma samt den trafik
som idag trafikeras av Direktflyg åt Skyways. Man öppnar nu flera nya linjer och återinför Embraer 145 på ett par rutter. Nya destinationer är bl.a.
Sundsvall, Bryssel, Berlin och Stavanger.

http://www.skyways.se/aktuellt/skyways-storsatsar-med-6-nya-destinationer/

Vad tror ni andra om detta, blir det platt fall eller håller det? Det finns trots allt redan operatörer på de flesta linjer.

Nippegubbe:
Samma torftiga tänkande att norr om Arlanda så får man fortfarande inga direktflyg ner till Europa. Det är ju vi i norr som behöver slippa transportsträckorna ner till kontinenten och sitta på flygplatser i timmar för att byta kärra. Enda nytänkande jag har sett i det fallet är SAS som på helgerna ska flyga Luleå - London, om nu det blev av.

kpf93:

Samma torftiga tänkande att norr om Arlanda så får man fortfarande inga direktflyg ner till Europa. Det är ju vi i norr som behöver slippa transportsträckorna ner till kontinenten och sitta på flygplatser i timmar för att byta kärra. Enda nytänkande jag har sett i det fallet är SAS som på helgerna ska flyga Luleå - London, om nu det blev av.

Ja nu för de ju in EMB 145 men om vi kollar utanför dem så kommer man inte så långt med en Fokker 50

Zekehund:
mja, med en Fokker 50 kan man komma upp till ca 1100nm. Vilket motsvarar ungefär Luleå till München

kpf93:

mja, med en Fokker 50 kan man komma upp till ca 1100nm. Vilket motsvarar ungefär Luleå till München

DÅ hade jag föredragit SAS, gud sitta på ett prop plan i en all eveighet

Navigation

Up one level

Next page