Vilket bolag till HKT?

(1/2) > >>

kapten_joel:
Som rubriken lyder. Skall åka till HKT (Phuket) Nu i runt den 1:a mars. Vad rekommenderar Ni?

Har läst lite på Thaiforum osv. Men kan väll tänka mig att betala Ca. 5000:- för en enkel max. Kollade lite på luftgrop osv.

Där har de med LTU via Frankfurt för en 3600:- den 28.e feb.

Det som verkar bäst just nu är väll Turkish via Istanbul. Många som säger att Turkish är riktigt bra.

Vad föredrar Ni andra, Thai/SAS/Finnair eller annat? Tror för min del att Aero-bolagen såsom Aerosvit och Aeroflot går bort.

Vill gärna åka runt den 28 feb.

M.v.h.

/Joel

kapten_joel:
Såg nu också att SAS flyger via FRA.

Om man flyger Air Berlin/ LTU kanske man kan uppgradera till Business. Men det lär man ju inte ha råd med haha?

/Joel

Flygkapten:
Ett tips är att det ibland kan bli billigare att boka till Bangkok och därifrån boka inrikesflyg. Flygbolag som trafikerar Bangkok-Phuket är många och en enkelbiljett går inte på många hundralappar. Angående den längre resan: ta det som är billigast men sålla bort de flygbolag du inte kan tänka dig samt de resplaner som innehåller obekväma byten. Tror du blir varken mer eller mindre nöjd om du väljer något av de större europeiska eller asiatiska flygbolagen, skillnaden är oftast inte mer än transferflygplatsens läge i världen och flygvärdinnornas kläder 

thomashjelm:

Eva Air från Vien har jag hört har ganska bra priser till BKK.

/T

kapten_joel:
Ok, tack båda två. Ja Eva var något nytt. Även Cathay har man ju hört gott om.

Vidare så fanns det skräckexempel på flygbolag som hade mer än 36 timmars väntetid. Det är det inte värt.

Då cyklar man hellre =)

/Joel

Navigation

Up one level

Next page