Start av Malmö Aviation virtual

<< < (5/11) > >>

kapten_joel:
Anders: Jo det kanske är synd, men ska man simulera det realistiskt så vill Vi gärna att man flyger ett visst antal timmar för att hålla sig a-jour. Och inte bara up-to date med själva flygningen utan även vad som händer inom VA´t.

Mikael: Vi har kommit en bit på vägen. Vi har tillstånd och arbetar just nu med en väldigt fin, professionell sida i mitt tycke. Det kommer att bli väldigt bra när det är klart!

Oskar: Det får du fråga honom om, det är ingenting som jag kan kommentera. Men just nu så arbetar vi båda två med Malmö Aviation VA.

/Joel

Hagrido:

Anders: Jo det kanske är synd, men ska man simulera det realistiskt så vill Vi gärna att man flyger ett visst antal timmar för att hålla sig a-jour. Och inte bara up-to date med själva flygningen utan även vad som händer inom VA´t.

/Joel

Har ett litet förslag då jag själv jobbar mycket. Istället för att sätta en flygning i veckan, varför inte ta fyra flygningar i månaden istället? För många kan det variera från vecka till vecka och att klämma in fyra flygningar på en månad kan vara lättare än att klämma in en flygning på en vecka. Jag själv jobbar en vecka natt, en vecka dag och en vecka ledig. Så på min lediga vecka har jag möjlighet att tex flyga men inte på mina jobbveckor. Att sen hålla sig up to date med vad som händer på det VA man flyger för är nog inga större svårigheter om man trivs där. Att logga in på hemsidan någon gång i veckan är det större chans att hinna med än att planera och utföra en flygning

För övrigt måste jag säga att det verkar vara ett spännande VA och jag kommer följa utvecklingen. Lycka till!

kapten_joel:
Tjenare Fredrik och tack för intresset!

Vi jobbar just nu hårt för att ta fram en riktigt bra plattform för vårat VA.

Alla förslag tas självklart med i beräkningarna. Vi ska även kika på det som Du just nämnde.

/Joel

kapten_joel:
Bara som en liten update. Eller "sneak-preview" kanske man ska säga.

Det är så att vi istället för att ha åldergräns kommer att ha ett system där Du efter namnregistrering tas till ett formulär där Du ska fylla i ett antal frågor om flygning.

Vidare så håller vi Nu på att utveckla bokningssystemet som inte gör det möjligt för andra piloter att "ta" din flygning, eller påbörja en ny så till vida att Du inte har landat först. -Ja om det nu var det flygplanet han/hon skulle använda sig av.

Tycker Ni det vore intressant att ha en ombord-tidning?

Vi kikar även på möjligheterna att ha denna i "kneeboarden".

M.v.h.

/Joel

Razeers:

Bara som en liten update. Eller "sneak-preview" kanske man ska säga.

Det är så att vi istället för att ha åldergräns kommer att ha ett system där Du efter namnregistrering tas till ett formulär där Du ska fylla i ett antal frågor om flygning.

Vidare så håller vi Nu på att utveckla bokningssystemet som inte gör det möjligt för andra piloter att "ta" din flygning, eller påbörja en ny så till vida att Du inte har landat först. -Ja om det nu var det flygplanet han/hon skulle använda sig av.

Tycker Ni det vore intressant att ha en ombord-tidning?

Vi kikar även på möjligheterna att ha denna i "kneeboarden".

M.v.h.

/Joel

Det tycker jag! Hade varit riktigt skönt att vara uppdaterad via mail 

Navigation

Up one level

Next page

Previous page