VATSIM, FSX och Windows 7 64

(1/2) > >>

kitte:
Som VATSIMmare sedan 2001 (tror jag ) är jag hyfsat väl förtrogen med FS9 och Squawkbox. Men då jag är lockad av VACCSCA's försök att lyfta upp VFR flygandet (villket väl sammanfaller med att jag börjat ta UL-cert), tänkte jag eventuellt börja använda FSX istället för  just low'n slow flygningar och då uppstod ett par frågor. Ur stabilitetssynvinkel, är SB4 eller FSINN att rekommendera om jag kör Win7 64 och FSX? Jag skulle såklart föredra SB4 då jag är van vid det men har även läst om en del som har problem med kombinationen  Win7 64 och SB4.

Sedan en fråga gällande add-ons. I FS9 använder jag REX, ASE, UT Europe och Ground Environment Pro II och är väldigt nöjd med det.  Jag har Flight Environement också men har det oinstallerat. Jag har även FSX-versionerna av REX och ASE men vilka add-ons ska jag skaffa för att få bästa möjliga VFR-upplevelse vad gäller marktexturer, mesh och landclass? Är det likaså Ground Environment X och UTX Europe som gäller eller finns det bättre alternativ?

Har någon synpunkter på vilka payware add-on GA plan som har bästa flygkänslan i FSX? I FS9 flyger jag normalt RA260, RA Scout, Flight1 Cessna 172 eller någon av Cerenadokärrorna.

/Kitte

Gripen94:
Tjena!

Jag flyger mest FS9, men det händer att man kör FSX ibland oxå och då använder jag mig av SB4 i båda fallen
Jag personligen tycker att SB4 är lättare att handtera, och det är snyggare

Den enda jag saknar i SB4 är funktionen som finns i FSInn som gör att man kan välja vilken flygplansmodell man vill se andra olika piloter med.

Säg att jag och en kompis ska flyga VFR, jag har en PA28 och han har en Cessna 182. Om jag då ser honom som en Piper i början så kan jag då gå in i FSInn panelen och bestämma att jag vill se min kompis som en Cessna.
Men detta visste du kanske redan

När det kommer till addons för FSX så vet jag inte vad som är bäst och vidare. Men Lennart som byggt många fina scenerier håller ju på med ett projekt han kallar för SWED2011 som du kan läsa om här: http://lennartshangar.bloggsida.se

Men jag tror att REX och kanske UT + Ground Environment skulle bli välldigt snyggt!
Kom ihåg att det finns mycket snygga gratissaker oxå! 

/Oskar

kitte:
Tack för feedbacken, Oskar!

Det där med att kunna välja modell som skall visas i FSINN är nog intressant, men jag tror att min vana vid SB4 ändå överväger om det är så att det fungerar problemfritt med Win 7 64 bit.

Jag hade faktiskt helt glömt borts godiset från Lennart, så det ska jag såklart hämta ner! Tack för att du påminde mig!

Vet någon om Swedflight Pro's scenerier fungerar i FSX utan större mankemang?

/KItte

Gripen94:
Lennarts SWED2011 kommer förhoppningsvis släppas i år, men ingen som riktigt vet

Vissa av swedflights scenerys fungerar någorlunda bra och andra fungerar inte alls.
Om jag inte minns fel så fungerar ESKN (skavsta) ganska så bra

Deras ESSA kan man patcha så att den fungerar i FSX, men jag skulle föredra Aerosofts Arlanda ist
Även deras Kastrup går att patcha

/Oskar

kitte:
Låter bra! Aerosoft ESSA har jag köpt, men just i mitt fall är det så att VACCSCA's flygningar blir till allt annat är ESSA så det är alla mindre flygplatser som är intressanta!

Jag såg att Lennart inte var så imponerad av GEX men det får man väl som alltid ta med en skottkärra salt.

/Kitte

Navigation

Up one level

Next page