Frågor ang Saitek X52

(1/4) > >>

freddehboy:
Hej

Har idag deras Flight Pro system och en MS Sidewinder FFB2 inkl pedaler från Saitek. Tänkte sälja dessa och ersätta med en av produkterna ur ovan serien men är det en bra idé?

Det viktigaste har den FFB eller något annat som gör att man länner kraften i vinden m.m.?

Mvh Fredrik

thomashjelm:

Jag rekomenderar X52:an, har haft min i många år. Det finns ingen Force Feedback men man känner heller ingen vind IRL när man flyger.

/T

freddehboy:
Så man känner inga krafter från rodren m.m. när man flyger?

Menar mer om man Trimmar ett plan så lättar trycket åt motsatt håll, om man t.ex. vill decenda då vill planet upp men där man kan trimma så trycker minskar så att man nästan kan släppa spaken och den fortsätter sin decent?!

Se:
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=301766&cks=ASS&assoc=9AC137BE-9688-494E-BA13-74A15260DF1C#extra
och under spec... står det "Justerbar spänning!? Är det något sådant jag är ute efter?

Mvh Fredrik

thomashjelm:

Nja, det du känner IRL kan du gott ersätta med att du bara trimmar så du varken drar eller trycker på spaken, då är du rätt trimmad. Ungefär som IRL men det är helt enkelt något helt annat.

Justerbart motstånd tror ja gär på trotteln, hur mycket kraft som krävs för att röra den. Det fina med Saiteken är att den är väldigt bra på att känna av rörelserna. Den är helt fantastiskt med till exempel PMDG:s MD-11.

/T

freddehboy:

Nja, det du känner IRL kan du gott ersätta med att du bara trimmar så du varken drar eller trycker på spaken, då är du rätt trimmad. Ungefär som IRL men det är helt enkelt något helt annat./T

Du menar att man ser på instrumenten hur man ska trimma? Finns det någon liknande stick som Saitek x52 med vibration och sep.. gas?

Om man nu inte känner krafterna hur kan man då trimma rätt så man inte känner motståndet, är det inte en fördel att "känna" hur man ska flyga?

Navigation

Up one level

Next page