FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
19.11.17, 18:03

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Maisema- ja lentokonesuunnittelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Kiitoratojen muokkaaminen
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] Reply Print
Author Topic: Kiitoratojen muokkaaminen  (Read 795 times)
Lauri Sivuoja
Offline Offline

Posts: 3239
Date Registered: 06.12.10

Kiitoratojen muokkaaminen
« on: 14.03.11, 16:46 »

Tere vaan kaikille!
Tuli tos mieleen, et kun oon näppärä näillä muokkaus ohjelmilla, niin miten vois muokata esim tota EFHK kiitorataa vähän nätimmäksi Grin. Löysin tuolta texture kansiosta jotain runway tiedostoja, mutta miten/millä ohjelmalla niitä voisi muokata.
Ja jos oon ihan väärillä jäljillä siitä, mitä pitäisi muokata, niin kertokaa ihmeessä Grin.
-Lauri


FSLabs Support Team
Lauri Sivuoja
Offline Offline

Posts: 3239
Date Registered: 06.12.10

Re: Kiitoratojen muokkaaminen
« Reply #1 on: 18.03.11, 20:06 »

onko keillään ehdotusta Smiley?
-Lauri


FSLabs Support Team
Jari Vanhatupa
Offline Offline

Posts: 3653
Date Registered: 27.03.08

Re: Kiitoratojen muokkaaminen
« Reply #2 on: 19.03.11, 15:10 »

Tere vaan kaikille!
Tuli tos mieleen, et kun oon näppärä näillä muokkaus ohjelmilla, niin miten vois muokata esim tota EFHK kiitorataa vähän nätimmäksi Grin. Löysin tuolta texture kansiosta jotain runway tiedostoja, mutta miten/millä ohjelmalla niitä voisi muokata.
Ja jos oon ihan väärillä jäljillä siitä, mitä pitäisi muokata, niin kertokaa ihmeessä Grin.
-Lauri

Texture kansiossa olevia bmp tiedostoja pääset muokkaamaan siten, että viet tiedoston ilmaiseen DXTBmp ohjelmaan ja tallennat tiedoston sieltä, vaikkapa työpöydälle Windows Bitmap muodossa. (24 bit BMP image).
Kun tiedosto on muutettu edellämainittuksi niin sen voi avata jollain kuvankäsittelyohjelmalla ja tehdä siihen halutunlaisia muutoksia.
Kun muutokset on tehty niin viet tiedoston takaisin DXTBmp:hen ja tallennat sen taas alkuperäiseen bmp. muotoon (mikä se eri vaihtoedoista sitten olikin) riippuu vähän simusta, jonka jälkeen muokattu versio pitäisi näkyä kun käynnistät simulaattorin uudelleen.

Tuossa edellä on jotain ohjetta noin pääpiirteittäin. Muuten tuo kysymäsi kiitoratojen ulkonäön muokkaus on aika laaja juttu kokonaisuudessaan ja kaikenlaista pitää ottaa huomioon riippuen kentästä ja siitä miten ne kiitotiet on tehty., EFHK:n systeemeihin en ole perehtynyt, enkä ryhdy asiaa selvittämään.
Eräs seikka kuitenkin: EFHK tekstuureja ei saa mennä muokkaamaan ja levittämään tuosta vaan . . . omaan käyttöön voi tietty kaikenlaista kokeilla. 
 Smiley

Lauri Sivuoja
Offline Offline

Posts: 3239
Date Registered: 06.12.10

Re: Kiitoratojen muokkaaminen
« Reply #3 on: 19.03.11, 15:16 »

Joo. En jakele sitä kennellekkää. Mietin vaa, että vois yrittää tehdä viel pari lisäystä tohon efhk:n. Mutta katotaa mihin tällä päästää Grin.
Kiitos!
-Lauri


FSLabs Support Team
Pages: [1] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1