IVAO: IFR -koulutustapahtuma 2.4.2011 klo 19

(1/2) > >>

ALind:


On taas aika järjestää koulutustapahtuma uusille tulokkaille! Koulutustapahtumaa varten on kerätty valmis paketti, josta löytyvät niin kartat kuin lentosuunnitelmamallit, joiden avulla pääsee helposti perille virtuaali-ilmailun periaatteista. Tapahtuma on avoin kaikille, jotka haluavat kokeilla verkkolentämistä, edellytyksenä on, että osaa peruslentämisen. Tapahtuma käsittää lennot Helsinki-Vantaalta Tampereelle ja takaisin.

Tapahtuman aikana voi lennonjohtajille esittää kysymyksiä, jos jokin asia vaivaa mieltä tai on muuten epäselvä. Lennonjohtajat ohjaavat ja auttavat pulmatilanteissa. Myös muutama konkarilentäjä on tulossa tapahtumaan esimerkiksi uudemmille, myös heitä voi vaivata kysymyksillä.

Koulutusmateriaali tapahtumaa varten löytyy täältä: http://www.ivao.fi/tapahtumat/koulutus/ifr1/

Toivottavasti tulette sankoin joukoin paikalle!

Terveisin,
IVAO-FI:n henkilökunta

ALind:
Lennonjohtoon haluavat ilmoituksia osoitteeseen:

sami.qadri@ivao.aero

ALind:
Tämä siis lauantaina! 

Samppu:
Tampereen Helsingin tutkan paikka olisi vielä vapaana. Nopein käsi vie! 

smä:
Quote


Tapahtuman aikana voi lennonjohtajille esittää kysymyksiä, jos jokin asia vaivaa mieltä tai on muuten epäselvä. Lennonjohtajat ohjaavat ja auttavat pulmatilanteissa. Myös muutama konkarilentäjä on tulossa tapahtumaan esimerkiksi uudemmille, myös heitä voi vaivata kysymyksillä.



Kiitokset Helsingin päähän neuvoista ja Tampereelle, kun jaksoitte odottaa yhden hitaan perille saakka. Ehkä toiselle lennolle uskaltaudun ottamaan jonkun vähän nopeamman pelin alle.  Tämä ensimmäinen IFR -lento IVAOssa oli kyllä jännittävä kun yritti olla tyrimättä kovin pahasti, kuin ensimmäinen ajotunti autokoulussa. Kämmenet hiessä ja pulssi korkealla.

Seuraavalle kerralle minun pitää varautua paremmin ainakin parilla osa-alueella: suurennuslasi mukaan tai A0 printti EFHK:n rullausteistä. Ja QNH:n asetus ohjaamossa  kuntoon, sitähän olisi pitänyt nyt pystyä lennon aikana muuttamaan, mutta toiminto ei ollut ohjelmoituna ohjaamon nappuloihin vielä ollenkaan.

Ja fraseologiaa pitää vielä manuaaleista tankata, päähän on selvästi syöpynyt FSX:n ATC:sta fraaseja jotka eivät ole ihan oikein: "Ready to go..."

Huomasin myös, että olen epävarma siitä, missä vaiheessa raportoidaan "established on localizer"? Nyt odotin että lähden liukupolkua alaspäin, mutta olisiko tämän voinut raportoida jo aiemmin, vaikka siinä vaiheessa kun autopilotti lähtee kääntämään konetta säteeseen mutta ei vielä liukuun?

Navigation

Up one level

Next page