Foorumin linjasta kaupallisiin ilmoituksiin

(1/2) > >>

juksii:
Onko foorumin linja muuttunut kaupallisten ilmoitusten suhteen?

ketju http://www.fsnordic.net/discussion/index.php/topic,98312.0.html on ollut olemassa jo pitkään ja kyseessä on hyvinkin selvä kaupallisen palvelun mainos.

kuitenkin foorumin säännöissä sanotaan

Suora kaupallisten palveluiden tai tuotteiden mainostaminen keskustelualueen viesteissä ei ole sallittua. Keskustelualueelta on ostettavissa mainostilaa, josta saat lisätietoja täältä.

mmniemi:
Sami osannee vastata tuohon parhaiten, mutta on tässä sellainen pointti, että TTT-Aviation on sivuston yhteydessä myös ihan oikeasti maksava mainostaja.

juksii:
Jos asia on noin, olisi kiva jos viestin yhteydessä olisi jokin maininta siitä että mainostaminen on hyväksytty ylläpidon puolelta. Tuokin viesti on herättänyt jonkin verran keskustelua aiheesta "miksi yksi yritys saa mainostaa kun muut eivät saa".

Mutta odotellaan Samin kommenttia.

sami:
Ko. ketjun aloittajalle (siis linkitetty ketju) foorumin sääntölinja on mielestäni kyllä hyvin tiedossa jo, joten en tiedä miksi tämä (ja yksi toinenkin selkeä mainos-) ketju on aloitettu. Mutta periaate on että mikään firma ei mainosta mitään itse foorumiviesteissä itse. Tuo ketju ainakin mennyt minulta vähän ohi, ja nyt siellä on kohtuullisen pitkä keskustelu perässäkin.

Jos henkilö X haluaa keskustella tai mainita jotain jonkun firman tuotteista tai tarjonnasta (esim. vastaava ketju "kaupungissa Y kouluttaa nyt yritys Z, tiesittekö?") niin se on tietysti sallittua, kunhan voidaan kohtuullisesti olettaa ja nähdä ettei kyseessä ole selvä mainos ja postaaja ei liity ko. firmaan. Aina tuo ei ole niin yksinkertaista ... Mutta kuitenkin keskustelua toivotaan, ja kuitenkin sillä linjalla että suorat kaupalliset tiedotteet pysyvät poissa itse viesteistä.

että TTT-Aviation on sivuston yhteydessä myös ihan oikeasti maksava mainostaja.

Ei itseasiassa ole suoraan. Googlemainoksissa firman banneri on pyörinyt, mutta meillä ei niihin ole kontrollia. Ja vaikka olisikin ihan "oikeakin" mainosbanneri niin se ei silti anna erivapauksia itse foorumisääntöihin.

Pitäisikö muuten kehittää tarjoamalla oma foorumialue kerhojen ja kaupallisten yritysten tiedotteita varten? Tosin jonkunlainen mainosliikenne pitää kuitenkin saada ylläpidettyä koska fsn/ff tavoite on pyöriä omillaan, ja pelkillä googlemainoksilla jne tuo ei ole ihan todennäköistä.

mmniemi:

Ei itseasiassa ole suoraan. Googlemainoksissa firman banneri on pyörinyt, mutta meillä ei niihin ole kontrollia. Ja vaikka olisikin ihan "oikeakin" mainosbanneri niin se ei silti anna erivapauksia itse foorumisääntöihin.

Ahaa, OK. No tulipa tuokin oikaistuksi Nuo mainokset kun on mulla blokattuna, niin niitä ei sitten näe, kuin joskus vahingossa, jos joutuu vaihtoehtoselaimella avaamaan. Ei sitten tullut mietittyä, että ne on sitten tosiaan niitä kuukkelimainoksia...

Navigation

Up one level

Next page