PPL lennot

(1/12) > >>

MrMissedApproach:
Eli tein PPL teorian äsken ja läpi päästiin 89% 31/35 ja nyt lueskelin noita lentoja. En ole vielä yhtään lentoa tehnyt. Onko väliä suorittaakko lennot kokeen jälkeen??

jontekin:
Ei ole, kunhan lennät lennot, ja merkkaa ne lokikirjaan niin asian pitäisi olla selvä!

jontekin:
Vielä tähän samaan ketjuun!

Tarvitsisin hieman neuvoja trimmaukseen (C172). Teorioissa on kyllä ohjeet, mutta käytännön ohjeitusta tarvitsisin.

Ohje: Trimmaa kone vaakalentoon. Eli miten toimitaan, mihin suuntaan trimmiä pyöritetään ja miten paljon. Tavoitteena siis tasainen lento, sehän löytyy kokeilemalla, mutta vinkeilllä se tulee olemaan helpompaa..

Ohje: Trimmaa kone nousuun. - ll - . Tavoitteena, että  kone jatkaa nousua.

Ohje: Trimmaa kone laskuun. - ll - . Tavoittteena, että kone laskee ilman kokoaikaista ohjain sauvan räpeltämistä eteenpäin.


Kyllä nuo jo ihan hyvin osuu ja harjoitus tekee mestarin, mutta kertokaas nyt tietäjät vähän lisää tästä trimmauksesta! Oma aloitteisuutta löytyy, sen perään on turha huudella.

Pe7e:
Quote

Oma aloitteisuutta löytyy...

No eipä siltä tunnu... Eikös tuo kokeilemalla selviä? Mitä ohjeita tarvitset? Trimmaa se kone niin (pyöritä niin paljon ja siihen suuntaan mihin täytyy = ylös tai alas...), että se tekee tuota mitä käsketään/halutaan... Vähän vaikea sitä on varmaan neuvoa, että niin ja näin paljon, kun kaikki riippuu pitkälti kaikesta... Reenaamaan reenaamaan!

wilhoman:
Harjoituslento 3 Pyydetään kuuntelemaan ATIS käynnistyksen jälkeen. Mistähän tämä kuunnellaan kun se ei näy ATC-ikkunassa kuten normaalisti? ATC-ikkunassa on vain PORI ground vaihtoehtona.

Navigation

Up one level

Next page