FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
21.09.17, 05:14

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Kotiohjaamot / Home Cockpits (Moderators: Jari Mikkilä, Joni Öfverström, Tuomas Kuosmanen)
| | |-+  Koneenraadosta simulaattoriksi: mitä mutkia matkassa?
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 [2] Reply Print
Author Topic: Koneenraadosta simulaattoriksi: mitä mutkia matkassa?  (Read 3374 times)
O-P Pietila
Offline Offline

Posts: 2462
Date Registered: 26.09.02

Re: Koneenraadosta simulaattoriksi: mitä mutkia matkassa?
« Reply #20 on: 01.04.11, 16:39 »

Ämarin kentällä Virossa oli joskus vuosia sitten Cessna Skymasterin (twin) runko, en tiedä onko enää ja mistä tuosta kannattaisi kysellä, mutta olisi hieno simuaihio sekin..

Edit: pari kuvaa, onkohan tuo vielä jossain? Saisi törkeen hienon simun kun näkis vaivaa.. Tongue

//T
Oliko tähän yhteystietoja?  Cool
« Last Edit: 06.05.11, 15:04 by Mikko Maliniemi »
Harri Kontturi
Offline Offline

Posts: 449
Date Registered: 25.08.09

Re: Koneenraadosta simulaattoriksi: mitä mutkia matkassa?
« Reply #21 on: 02.04.11, 12:35 »

Kiitos Harrille tiedosta! (löytyykö rungoista kuvia?)

Näitä simu-runkoja kysellään täällä melko usein joten nyt kyllä kannattaisi toimia, jos rungon meinaa hankkia. Näitä kun ei tule ihan joka päivä (tai edes vuosi) vastaan.

edit: Kyseessä ilm. tämä kone?
http://www.airpics.com/photos/132587

Kuvia molemmista kandidaateista.
Ensin ahtaassa rakosessa otettu kuva C182:sta
[ attachment removed / expired ]

Ja vähän erikoisempi simukoneeksi olis C188
[ attachment removed / expired ]


PPL(A) + FI(A) + NF

hkontturi@gmail.com
O-P Pietila
Offline Offline

Posts: 2462
Date Registered: 26.09.02

Re: Koneenraadosta simulaattoriksi: mitä mutkia matkassa?
« Reply #22 on: 02.04.11, 13:38 »

Tuo ylempi OH-SIA on kyllä tosi herkku aihio simulle. Toivottavasti joku 'korjaa' sen pois. Tuossa välttyisi suurimmalta osin rungon korjaustöiltä.  thmbup

(Alavuden runko ei ole myynnissä).  Undecided
Harri Kontturi
Offline Offline

Posts: 449
Date Registered: 25.08.09

Re: Koneenraadosta simulaattoriksi: mitä mutkia matkassa?
« Reply #23 on: 02.04.11, 14:57 »

Sisältäkin aika siistissä kuosissa. Mittarit napsittu pois, mutta esim penkit on paikoillaan. Siitä vaan soittelemaan ja shoppailemaan Wink
[ attachment removed / expired ]


PPL(A) + FI(A) + NF

hkontturi@gmail.com
O-P Pietila
Offline Offline

Posts: 2462
Date Registered: 26.09.02

Re: Koneenraadosta simulaattoriksi: mitä mutkia matkassa?
« Reply #24 on: 02.04.11, 15:00 »

Joo, lisäksi näyttää olevan penkit, tuulilasi, ikkunat, ohjaimet, polkimet (kai) ja ratit, kaasut yms. tosi tärkeät osat paikallaan.  Tongue
Ihme on jos ei tästä tule tappelu.  Erityisen hieno tuo on siksi, että siinä on koko ohjaamo ehjänä eli myös takapenkin voisi säilyttää. Smiley
« Last Edit: 02.04.11, 15:15 by O-P Pietila »
Harri Kontturi
Offline Offline

Posts: 449
Date Registered: 25.08.09

Re: Koneenraadosta simulaattoriksi: mitä mutkia matkassa?
« Reply #25 on: 02.04.11, 15:14 »

Olishan tuo mukava nähdä näille raadoille vielä uusi elämä.
Luulisin, että noita löytyy pilvin pimein, kun vain lähtisi hiukan kyselemään huoltofirmoilta ja kerhoilta...On näitä särjettyjä koneita Suomessa niin monet, että tuskin niitä kaikkia ainakaan aletaan korjaamaan. Kuulemani mukaan OH-SIA on rungostaan nitkahtanut juuri sen verran, että samaan hintaan kuin tuon korjaisi, ostaisi uuden.


PPL(A) + FI(A) + NF

hkontturi@gmail.com
O-P Pietila
Offline Offline

Posts: 2462
Date Registered: 26.09.02

Re: Koneenraadosta simulaattoriksi: mitä mutkia matkassa?
« Reply #26 on: 02.04.11, 15:19 »

Hienoja ovat molemmat, mutta yksipaikkaisen ongelma on vähän se, että siihen ei voi ottaa muita kyytiin. Tuon toisen kyytiin voisi ottaa takapenkkiläisiäkin.
OH-SIA:n kunnostuksen suhteen lähtökohdat ovat tosi hyvät verrattuna meidän projektiimme:  Smiley
http://www.lentosimulaattori.1g.fi/kuvat/Dismantling+of+the+fuselage%2C+2006+september/152_5219.JPG

Toivotaan tosiaan, että tälle löytyy uusi omistaja nopeasti virtuaalitaivaille. Mallina kun olisi jo nyt yksi valmis projekti.
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Global Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: Koneenraadosta simulaattoriksi: mitä mutkia matkassa?
« Reply #27 on: 02.04.11, 15:25 »

Kuinka homeessa possun, eiku SIAn penkit/verhoilu jne. on? Vesikoneen kippauksessa kun tuppaa paikat kastumaan...

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
Harri Kontturi
Offline Offline

Posts: 449
Date Registered: 25.08.09

Re: Koneenraadosta simulaattoriksi: mitä mutkia matkassa?
« Reply #28 on: 02.04.11, 15:48 »

Paha sanoa, koska kone kipattiin ilmeisesti viime kesän loppupuolella ja talven aikaan sisuskalut on varmaankin kuivanut.
Ei tuo näytä kovin vettyneeltä, mutta oli mittareissa vielä paikallaan ollessa selvästi vettä sisälle päässy. Tänään oli sen verran pikainen piipahdus kentällä, että en jäänyt tarkemmin tutkimaan.


PPL(A) + FI(A) + NF

hkontturi@gmail.com
Ville Pietilä
Offline Offline

Posts: 745
Date Registered: 17.05.06

WWW
Re: Koneenraadosta simulaattoriksi: mitä mutkia matkassa?
« Reply #29 on: 02.04.11, 16:04 »

Sisältäkin aika siistissä kuosissa. Mittarit napsittu pois, mutta esim penkit on paikoillaan. Siitä vaan soittelemaan ja shoppailemaan Wink


Taitaa hinta olla vielä 4 numeroinen luku ja eka numero tuskin on 1 tai 2  Grin
« Last Edit: 06.05.11, 15:04 by Mikko Maliniemi »

//Vipu
O-P Pietila
Offline Offline

Posts: 2462
Date Registered: 26.09.02

Re: Koneenraadosta simulaattoriksi: mitä mutkia matkassa?
« Reply #30 on: 04.04.11, 14:56 »

Airspark Oy:llä Tampereella on C172 runko myytävänä. Yhteydenottoja/tarjouksia pyydettiin asiaan liittyen jos jotain kiinnostaa hyväkuntoinen simun runko.
http://www.yritysopas.com/tiedot/Lempaala/Air_Spark_Oy/
Jetro Eemeli Rouvali
Offline Offline

Posts: 948
Date Registered: 15.01.11

Re: Koneenraadosta simulaattoriksi: mitä mutkia matkassa?
« Reply #31 on: 05.05.11, 18:46 »

Sisältäkin aika siistissä kuosissa. Mittarit napsittu pois, mutta esim penkit on paikoillaan. Siitä vaan soittelemaan ja shoppailemaan Wink



Oon ite aatellu että: "hitsi kun ois hieno rakentaa tosta raadosta simulaattori"

Mutta en tiedä miten omistaja suhtautuisi ? mutta jos joku haluaa yrittää niin... Cheesy
« Last Edit: 06.05.11, 15:04 by Mikko Maliniemi »

Canon EOS 600D + EFS 18-55mm + EFS 55-250mm + Sigma 150-500/5-6.3 APO DG OS.
O-P Pietila
Offline Offline

Posts: 2462
Date Registered: 26.09.02

Re: Koneenraadosta simulaattoriksi: mitä mutkia matkassa?
« Reply #32 on: 05.05.11, 20:02 »

Ei myydä osina ja hinta oli n. 20.000€.
Harri Kontturi
Offline Offline

Posts: 449
Date Registered: 25.08.09

Re: Koneenraadosta simulaattoriksi: mitä mutkia matkassa?
« Reply #33 on: 06.05.11, 18:07 »

Ei myydä osina ja hinta oli n. 20.000€.

Mihin raatoon tämä liittyy? Sierra India Alfaan?


PPL(A) + FI(A) + NF

hkontturi@gmail.com
O-P Pietila
Offline Offline

Posts: 2462
Date Registered: 26.09.02

Re: Koneenraadosta simulaattoriksi: mitä mutkia matkassa?
« Reply #34 on: 06.05.11, 20:37 »

Tuohon 182:een. Ainakin minun kyselyni mukaan tämä myydään 'kokonaisena' eikä runkoa erikseen simulaattoriksi tms.
Hinta oli kyselyni mukaan n. 20kiloeuroa.
Harri Kontturi
Offline Offline

Posts: 449
Date Registered: 25.08.09

Re: Koneenraadosta simulaattoriksi: mitä mutkia matkassa?
« Reply #35 on: 07.05.11, 10:22 »

Onhan tuo karvan verran liian kallis simulaattoriprojektiksi. Hyvällä tuurillaan tietysti tuossa hinnassa olisi experimentaliin kelpaava melko uusi moottori nokalla, jos joku haluaisi. Mutta liian riskipeliä olisi sekin.
Pidellään silmät auki parempien varalta.


PPL(A) + FI(A) + NF

hkontturi@gmail.com
Harri Kontturi
Offline Offline

Posts: 449
Date Registered: 25.08.09

Re: Koneenraadosta simulaattoriksi: mitä mutkia matkassa?
« Reply #36 on: 03.06.11, 07:22 »

Tulipahan tuossa mieleen, että missähän jamassa mahtaa olla reilu vuosi sitten Savossa metikköön mennyt C206. Taisi olla Korhosen koneita, joka oli linjatarkastuksella talvella?
Kyseinen kone majaili ainakin Kuopion kentällä viime kesänä. Liekö saanut jalat allensa, vai miten majailee?


PPL(A) + FI(A) + NF

hkontturi@gmail.com
Ville Pietilä
Offline Offline

Posts: 745
Date Registered: 17.05.06

WWW
Re: Koneenraadosta simulaattoriksi: mitä mutkia matkassa?
« Reply #37 on: 16.06.11, 17:35 »

Onko tiedossa uusia "kohteita"? Pipereitä tms?
« Last Edit: 16.06.11, 17:45 by Ville Pietilä »

//Vipu
Ville Pietilä
Offline Offline

Posts: 745
Date Registered: 17.05.06

WWW
Re: Koneenraadosta simulaattoriksi: mitä mutkia matkassa?
« Reply #38 on: 16.06.11, 17:36 »

Ämarin kentällä Virossa oli joskus vuosia sitten Cessna Skymasterin (twin) runko, en tiedä onko enää ja mistä tuosta kannattaisi kysellä, mutta olisi hieno simuaihio sekin..

Edit: pari kuvaa, onkohan tuo vielä jossain? Saisi törkeen hienon simun kun näkis vaivaa.. Tongue





//T


Onko tästä tietoa? Elossa?

//Vipu
O-P Pietila
Offline Offline

Posts: 2462
Date Registered: 26.09.02

Re: Koneenraadosta simulaattoriksi: mitä mutkia matkassa?
« Reply #39 on: 16.06.11, 19:47 »

Jyväskylässä on myös Konekorhosen hallin perällä erittäin hyväkuntoinen C150 tai 152 runko. Teki kaputin pohjoisessa jokunen vuosi sitten bensan loppumisen takia. Joku varmasti muistaa tapauksen paremmin. edit: OH-CBU

Yleisesti voi vielä todeta, että runkoja tuskin kukaan erikseen tarjoaa vaan itse pitää tarttua puhelimeen ja soitella mahdollisten lähteiden perään. CKU-projektin aikana on tullut huomattua moneen kertaan, että osat ovat todellakin kiven takana ja mukaan tarvitaan myös onnea.

Kaikki lähtee silti rungosta joten jos tälläiseen on kiinnostusta, kannattaisi tosiaan kysyä esim. tuon yllä mainitsemani CBU:n perään.
« Last Edit: 17.06.11, 11:45 by O-P Pietila »
Pages: 1 [2] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1