Uusi 95 E10 bensiini

<< < (5/99) > >>

TOC:
Olipa hyvä linkki.

Näyttää olevan kansallisia eroja,ellei ole kysymys kirjoitus/käännös virheestä.

Ruotsinkielisestä saa käsityksen että 98 oktaanista saa ehkä myös 10% etanoolipitoisena.

Lainaus kysymys 4

Kravet på oktantal är alltid det primära. Märkningen E10 syftar på bensinens etanolhalt, som kan vara högst 10 volymprocent. Oktantalet är en annan egenskap hos bensinen och har inte någon fast koppling till etanolhalten. Det är sannolikt att E10-bensinen vanligtvis kommer att erbjudas som 95-oktanig och då betecknas den 95 E10. Denna bensin kan inte användas kontinuerligt i en motor vars oktankrav är över 95, exempelvis 98. Om 98 oktanig E10-bensin finns att tillgå (98 E10) kan den användas i frågeställarens bil.

Suomessa käytetään viina muualla siis.

TOC:
Quote

Niin tai uskoo kerralla


Uskon uskon. 

hepis:
Kelpaa E10 ja 98E molempiin, sekä harraste- että käyttö-Saabiini. Täytyypi vain sitten seurata kulutuslukemia ja hintapolitiikkaa, jotta kumpaa siirtyy käyttämään.

kiikaroija:
Quote

Kun hallitus ja verotus ovat osatekijänä, niin ainakaan valtion polttoaineverotulot eivät tuppaa pienenemään, vaan yleensä päinvastoin.

Elikä kun osa(20-25%) nykyisistä 95:en käyttäjistä pakotetaan käyttämään kalliimpaa 98:a, niin pitämällä samana uuden E10:n hinta kuin nyt 95, saadaan jo lisää tuloa silti. Tietysti voidaan epäekon 98:n hintaa nostaakin hiukan sen haitallisuuden varjolla ja eiköhän E10:kin kalliimpaa ole kuin 95 jollain syyllä. Lypsylehmä toimii . Mutta pitäähän se Arkadianmäen edustajien 6% lisäkorvaus jollain kustantaa keväällä .

TeeJii72:
Uudempaan saksalaiseen "laatutuotteeseen" uusi bensiini ei sovi (yllätys, yllätys !!), mutta kohta teini-ikäinen Opel kyllä pärisee uudellakin aineella. Eli fifty-fifty- fiilikset....

Navigation

Up one level

Next page

Previous page