FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
26.07.17, 08:45

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Uusi 95 E10 bensiini
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 25 Reply Print
Author Topic: Uusi 95 E10 bensiini  (Read 71389 times)
Hanna Räihä

Date Registered: 16.07.07

Re: Uusi 95 E10 bensiini
« Reply #220 on: 07.03.11, 19:17 »

tuossa taannoin mainitsin kuinka autoni sylkäisi öljyt eräänä aamuna kolmostielle.
Sittemmin sitä on korjattu ja laitettu, huohotinputki oli jäässä, mutta enää ei nouse öljynpaineet... Sitä on nyt pengottu ja tutkittu, laakerit on ehjät, mitään näkyvää vikaa siellä ei oo ja kaveri joka sitä on pöhkinyt on pelannut noiden kanssa viimiset 30 vuotta ainakin. enemmänkin.

Väkisinkin tulee mieleen, että onkohan tällä nyt kumminkin jotain tekemistä asian kanssa kun tankkasin kyllä tuota uutta bensaa... hmm...

Menen kehittelemään salaliittoteorioita maahantuojan ja vihreiden kiusaksi...  Angry

Älä koskaan lähesty härkää edestä,  hevosta takaa äläkä idioottia mistään suunnasta.

This user may use sarkasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Olle Sälgmark

Date Registered: 12.06.07

« Reply #221 on: 07.03.11, 19:26 »

tuossa taannoin mainitsin kuinka autoni sylkäisi öljyt eräänä aamuna kolmostielle.
Sittemmin sitä on korjattu ja laitettu, huohotinputki oli jäässä, mutta enää ei nouse öljynpaineet... Sitä on nyt pengottu ja tutkittu, laakerit on ehjät, mitään näkyvää vikaa siellä ei oo ja kaveri joka sitä on pöhkinyt on pelannut noiden kanssa viimiset 30 vuotta ainakin. enemmänkin.

Väkisinkin tulee mieleen, että onkohan tällä nyt kumminkin jotain tekemistä asian kanssa kun tankkasin kyllä tuota uutta bensaa... hmm...

Menen kehittelemään salaliittoteorioita maahantuojan ja vihreiden kiusaksi...  Angry

Älä salaliittoja epäile... Grin

Öölipumppu hajalla tai ei saa ööliä...

salgmark miuku telia.com
Ari Simonen

Date Registered: 07.09.08

« Reply #222 on: 07.03.11, 19:30 »

Kyllä nyt pitää kyseenalaistaa käyttämäsi pajan ammattitaito. Öljynpaineiden katoaminen ei ole rakettitiedettä.
Hanna Räihä

« Reply #223 on: 07.03.11, 19:41 »

öljypumppua sitä on epäilty, mutta ku paja ei oo enää virassa oleva ja mun pörssille sopiva, niin katsotaan saako sen tekohengitettyä eloon.

Huomenna kytketään isoon viisaaseen ja katotaan mitä tietokone sanoo vikakoodeista.

Älä koskaan lähesty härkää edestä,  hevosta takaa äläkä idioottia mistään suunnasta.

This user may use sarkasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Olle Sälgmark

Date Registered: 12.06.07

« Reply #224 on: 07.03.11, 19:45 »

öljypumppua sitä on epäilty, mutta ku paja ei oo enää virassa oleva ja mun pörssille sopiva, niin katsotaan saako sen tekohengitettyä eloon.

Huomenna kytketään isoon viisaaseen ja katotaan mitä tietokone sanoo vikakoodeista.

No se ei kerro totennäköisesti mitään mikä liittyy vikaan. Sad

salgmark miuku telia.com
Jaakko Kuusisto

Date Registered: 04.04.05

« Reply #225 on: 07.03.11, 21:35 »

Hanna sun autos vikana on polttoaine, joka tuo vettä öljyn sekaan  thmbdn

Kalle Rantanen

Date Registered: 07.03.08

« Reply #226 on: 07.03.11, 21:47 »

Tuskin autosta sellaista vikaa löytyykään mitä ei saataisi laitettua polttoaineen syyksi.
Jaakko Kuusisto

Date Registered: 04.04.05

« Reply #227 on: 07.03.11, 22:17 »

Tuskin autosta sellaista vikaa löytyykään mitä ei saataisi laitettua polttoaineen syyksi.
järkevä  thmbdn   kommentti
Hanna Räihä

« Reply #228 on: 08.03.11, 07:06 »

mä oon ollut vähän Kallen kans samoilla linjoilla, mun pieneen päähäni vaan ei mee ymmärrystä että tuon verran etanolia (jos sitäkään) sisältävä polttoaine tekisi näin äkkiä näin pahaa jälkeä. Mutta mistäs mä tiedän, en mä oon mikään raketti-insinööri. Siks toiseks joskus on kiva kehitellä epämääräisiä salaliittoteorioita, ihan ajankuluksi, ja miettiä miten kävisi maahantuojan kimppuun tässä asiassa Cheesy

Ja merkkihuoltoon en mene ellei oo ihan pakko. Pari kertaa taannoin oon sinne joutunut ottamaan yhteyttä ja molemmilla kerroilla vastaus on ollut... "En mä kyllä oo ikinä kuullut että noin vois käydä..." jep, ja TE kutsutte itseänne merkkikorjaamoksi... pah.

Sami Virkkula

Date Registered: 19.04.04

« Reply #229 on: 08.03.11, 08:04 »

Ja merkkihuoltoon en mene ellei oo ihan pakko. Pari kertaa taannoin oon sinne joutunut ottamaan yhteyttä ja molemmilla kerroilla vastaus on ollut... "En mä kyllä oo ikinä kuullut että noin vois käydä..." jep, ja TE kutsutte itseänne merkkikorjaamoksi... pah.

En tiedä miten Björneborgin suunnalla mutta ainakin pk-seudulla on kiitettävästi myös peruspajoja joilla on merkkikorjaamon palvelut. Ei tarvi jonottaa eikä pelätä perusteetonta ryöstöä ja mikä parasta, palvelu pelaa.  Smiley
Hanna Räihä

« Reply #230 on: 08.03.11, 08:46 »

onhan täällä näitä ...  Grin

Erkki Pulkkinen

Date Registered: 15.08.08

« Reply #231 on: 08.03.11, 08:47 »

mä oon ollut vähän Kallen kans samoilla linjoilla, mun pieneen päähäni vaan ei mee ymmärrystä että tuon verran etanolia (jos sitäkään) sisältävä polttoaine tekisi näin äkkiä näin pahaa jälkeä. Mutta mistäs mä tiedän, en mä oon mikään raketti-insinööri. Siks toiseks joskus on kiva kehitellä epämääräisiä salaliittoteorioita, ihan ajankuluksi, ja miettiä miten kävisi maahantuojan kimppuun tässä asiassa Cheesy

Kyllä se on ihan selvästi nyt siitä kiinni että öljy-yhtiö on laittanut alkoholin lisäksi toista lisä-ainetta, joka vesittää kilpailevan öljy-yhtiön moottoriöljyn siten että öljynpaineet katoavat. En mainitse tässä yhtiöitä nimeltä, mutta takuulla melkein tiedän että näin on.  Cool
Hanna Räihä

« Reply #232 on: 08.03.11, 08:50 »

nyt herää vain kysymys, jättääkö autoni jälkeensä jättövanat näistä erikoisista polttoaineen lisäaineista, jolloin tavallinen kaduntallaaja saadaan salaliittoon tietämättään toteuttamaan valtioiden myrkytystoimia... Jos tämä etanolibensa lisäaineineen onkin samaa kamaa kuin se taivaalle jäävä vana, ja tämä onkin vain nopeampi tapa saada myrkyt kulkijoiden elimistöihin... nimim. vieläkö vihertää...

Tongue

ja joo, ihan vakavalla naamalla taas...

Olavi Uotila

Date Registered: 07.02.08

« Reply #233 on: 08.03.11, 08:59 »

nyt herää vain kysymys, jättääkö autoni jälkeensä jättövanat näistä erikoisista polttoaineen lisäaineista, jolloin tavallinen kaduntallaaja saadaan salaliittoon tietämättään toteuttamaan valtioiden myrkytystoimia... Jos tämä etanolibensa lisäaineineen onkin samaa kamaa kuin se taivaalle jäävä vana, ja tämä onkin vain nopeampi tapa saada myrkyt kulkijoiden elimistöihin... nimim. vieläkö vihertää...

Tongue

ja joo, ihan vakavalla naamalla taas...

Jos tarkoitat taivaalle jäävällä vanalla suihkarin jättövanoja, niin ne ovat vain vesihöyryä.

Olavi Uotila; avioniikan eläkeläinen Finnairilta (1.3.2007) DC-3 > Convair 440 > Caravelle > DC-8 > DC-9 > DC-10 > F.27 > MD-80 > ATR-42/72 > A300 > MD-11 > A320

---  ....  ..---  -..  .--
Arne Wallen

Date Registered: 23.08.06

« Reply #234 on: 08.03.11, 13:53 »

Jos tarkoitat taivaalle jäävällä vanalla suihkarin jättövanoja, niin ne ovat vain vesihöyryä.

No ei oo, myrkkypilviä ne on, ja ihan tahalleensa sinne laitettu.
Tyhmä kysymys Hanna, katsoiko kukaan missään vaiheessa onko autosi öljypaineanturi terve, oletan että joku.

2f.1  Muistattehan Sir Thomas Sopwith.Olen lihaa syövä hetero, ja ylpeä siitä.
Rangerit kunniaan.
Hanna Räihä

« Reply #235 on: 08.03.11, 14:00 »

Joo ja paineet kai mitattiin ekalla pajalla jollain oikein erillisellä mittarilla... Mut toisaalta, mistä mä tiedän, mä ymmärrän näistä saman kuin sika sateliitista.

Menen värjäämään hiuksia vaaleiksi...  Roll Eyes

Jukka Siirilä

Date Registered: 17.04.02

« Reply #236 on: 08.03.11, 15:09 »

Juu, mulla oli auton alla lammikko dieseliä ja merkkihuolto kertoi ongelmaksi että auto vuotaa moottoriöljyä.
Toisella kerralla oli ruiskupumpun ajoitus pielessä. Merkkihuolto etsi vikaa 3 päivää eikä löytyny. Pikkupajalla 5 minuuttia testerin kytkemisestä oli vika selvillä ja alle tunnin korjattu.

-JukSii-
Arne Wallen

« Reply #237 on: 08.03.11, 16:02 »

Lisätään paineita Hannalle.
Isälläni oli aikanaan Renault 12 autona, tuli joku hassu vika, en enää tarkalleen muista.Merkkihuolto ehdotti koneen purkua, paikallinen pienhuolto kertoi oireen kuultuaan että huohotinletkun muovineppeli jossa oli määrätynkokoinen reikä oli hävinny tai tukossa.Ja kas kun letku tarkistettiin, muovinippeli oli hävinny ja kone ei toimi.Pitäis aina tietää mitä tekee ja vanhat viat pitää asentajan muistaa.Jos uusi asentaja ja tietokone käytössä saattaa moottorinvaihto olla lähellä.Pumppu rikki tai melkein, tukos jossain kanavassa ,jos tuo paineanturi oli tutkittu, ei nuo tavalliset moottorit niin ihmeellisä ole, epätavalliset kyllä.Ihminen tuon skodavolkkarin on tehnny, toinen sen korjaa.Olle noitten korjauksista joskus lättölin kotiin hankkinu. Embarrassed

Rangerit kunniaan.
Hanna Räihä

« Reply #238 on: 08.03.11, 16:29 »

jep jep, välillä tuntuu että noi voi rinnastaa ydinfysiikkaan, tässä on takana pari sellasta juttua, ei pystyny "normipaja" korjaamaan ja merkkihuoltokin haki usean sadan ja useamman kerran edestä ennenku löyty vika. No, nyt se on tuolla entisen appiukon huomissa, jos se ei sitä kuntoon saa niin ei kukaan, kummallinen tyyppi. Se on sillä selkärangassa, autotaitojen perusteella tyyppi on ihan velho.

katsokoot se nyt sitä ensin, sitten voin mennä listan kanssa rintajoupille ja sanoa että nämä asiat on tarkastettu jo, eikä vikaa löytänyt, ja etukäteen sovitaan hintaa, nimittäin viimeks pelkkä vian ETSIMINEN sen jälkeen kun se kerran jo sanottiin olevan kunnossa, maksoi vissiin nelisen sataa euroa...

mutta eipä tällä taas ole mitään tekemistä (välttämättä) alkuperäisen otsikon kanssa, joten...
voidaan tietty spekuloida onko tämä kaikki tuon bensasalaliiton tekemisiä...

Arne Wallen

« Reply #239 on: 08.03.11, 16:39 »

Joo, kyllä sitä etsimistä maailmasta löytyy, minäkin vuosikymmeniä sitä kultaruukkua sateenkaaren päästä.Ei vain ole löytynyt.Jos autonkoneen päältä purkaa ne hassut muoviräpellykset ja sen seittemän eri pientä tyhjää muovikoteloa ja töpseliä, sama pieni hassu moottori se sieltä löytyy, toki ameeriikan mailla ennenvanhaan tehtiin isoja hassuja, ääni ja kulutusero niissä eri, mukavuus kyseenalainen.Aikanaan naurettiin kun moottoripyöräkaveri osti harrikan, lopetti peseytymisen, osti nahkavaatteita eikä morjestanu, hassuna sitä pidettiin.Vankilassahan se, ei käyttäny pipoa?Haa kerron joskus.
Tämähän muutoin liittyy Hannan autoonkelmaan.

Rangerit kunniaan.
Pages: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 25 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1