Uusi 95 E10 bensiini

<< < (49/99) > >>

Cat:

katsokoot se nyt sitä ensin, sitten voin mennä listan kanssa rintajoupille ja sanoa että nämä asiat on tarkastettu jo, eikä vikaa löytänyt, ja etukäteen sovitaan hintaa, nimittäin viimeks pelkkä vian ETSIMINEN sen jälkeen kun se kerran jo sanottiin olevan kunnossa, maksoi vissiin nelisen sataa euroa...

Autoliike ja autokorjaamo lisätä heti korkea hinta kun tyttö toimittaa auto huoltoon He mahdollisesti ajatella, me ei ymmärtää auto "sielu" 

Minulla ongelma voimakas pakkanen aika: Ajovalot ja mittarit "vilkkua" paljon. Automaa korjaamo sanoa: pitää vaihtaa laturi ja kun kysyä ystävä halpa korjaamo (hän olla mies) vika olla laturi säätölaite.

Nyt säästää heti paljon raha kun ei vaihtaa laturi, only laturi osa .

Cathy

Vili:

Autoliike ja autokorjaamo lisätä heti korkea hinta kun tyttö toimittaa auto huoltoon He mahdollisesti ajatella, me ei ymmärtää auto "sielu" 

Minulla ongelma voimakas pakkanen aika: Ajovalot ja mittarit "vilkkua" paljon. Automaa korjaamo sanoa: pitää vaihtaa laturi ja kun kysyä ystävä halpa korjaamo (hän olla mies) vika olla laturi säätölaite.

Nyt säästää heti paljon raha kun ei vaihtaa laturi, only laturi osa .

Cathy

Meillä oli aikanaan Renault 19 samantapainen vika. Viaksi selvisi loppujen lopuksi moottorin ja rungonvälinen maadoituskaapeli, joka oli syöpynyt katki, välillä sai maita ja välillä ei. Sitä ennen vaihdettiin virman piikkiin mm. vilkkuviiksi, akku ja auto oli tutkittavana useita päiviä korjaamolla. Hintaa korjauksille tuli noin 1200 euroa, jonka maksoi onneksi liike. Maksoin autosta 2300, joten liikkeelle ei tainnut olla hyväkään kauppa

UA22:

mun pieneen päähäni vaan ei mee ymmärrystä että tuon verran etanolia (jos sitäkään) sisältävä polttoaine tekisi näin äkkiä näin pahaa jälkeä.

Ei ehkä näin äkkiä, mutta pidemmässä käytössä. Pitihän sikarokotteenkin olla turvallinen. Vasta myöhemmin kävi ilmi että sitä ei oltu testattukaan 2000 ihmisellä (mikä on myynitluvan raja) vaan vain 300 ihmisellä. Tällä kiirellä miten E10 on tuotu markkinoille ei varmaan ole testattu yhtään mitään. VTT puoltelee omilla "tutkimuksillaan" valtion päätöksiä kun on valtion firma. VTT ei ole löytänyt E10:stä mitään vikaa, ei mitään. Sitten vaan jostain syystä näitä käynnistymisongelmia kuulee viikoittain, siis näitä lyhyen käyttöajan vikoja. Mitäpä ne viat ovat sitten kun autoa on ajettu E10:llä yli viisi vuotta?

HannaR:
no mulla ei ollut autossa minkään valtakunnan käynnistys- tai käyntihäiriöitä, joku poikkeuksellinen jippo oli, kun se vei E10llä vähemmän kuin aiemmin, mutta se vaikutti olevan tilapäinen häiriö, paras veikkaus oli että vika oli omassa kaasujalassa...

Niin, siis juurikin näin ollen on äärettömän vaikea laittaa ajatuksissa tätä vikaa uuden bensan syyksi.
Se, mitä se bensa tekee sitten pitkällä aikavälillä on vielä kaikille arvoitus. Mä en muutenkaan ymmärrä mitenkään tätä bensavouhotusta vihreiden taholta. Olis ollu vissiin fiksua ajaa tätä vaiheittain ja rinnakkain ja vääntää moottorit siihen malliin että ne varmasti kestää. Nyt ei ole annettu vaihtoehtoja kuin kalliimpaa bensaa tai tätä halpaa, jonka kulutus on isompi ja pitkällä aikavälillä myös koneet rikkova. Suurempi kulutus E10llä = X päästöt vs. pienempi kulutus vanhalla 95lla = X päästöt... Voisko ne mennä kuitenkin jotenkin tasan. Sekö nyt sitten on vihreetä ja ekologista? Ennemmin vihrerpiipertäjien olis ollu syytä kehittää esim joukkoliikennettä myös täällä maakunnissa sille tasolle, että ihmisten ei tarvis välttämättä käyttää sitä omaa autoa niin paljon. Mutta kun kämpän ohi menee bussi kerran- hyvällä tuurilla kaks tunnissa ja työmatkaa on 60 km niin pakkohan sitä olis auto olla. Mulla itselläni menee bussilla kulkiessa työmatkaan aikaa lähes 2 tuntia / suunta, se tekee 4 tuntia / päivä ja siihen työpäivä päälle ollaankin jo 12 tunnissa, joten onpahan aikaa olla kotona ja pelata äitiä...
No, verottajakaan ei tätä tietenkään ota huomioon, vaikka koittaisinkin käyttää ekologista julkista vaihtoehtoa koska matkan yhdensuuntainen aika on määreitten ulkopuolella.

No joo, jopas ärsytyskynnys on korkealla tänäaamuna... Lähden autoilemaan ympäri Pohjois-Satakuntaa ja syömään Jämille. Ees se on hyvää tässä päivässä...

svirkkul:

Mä en muutenkaan ymmärrä mitenkään tätä bensavouhotusta vihreiden taholta. Olis ollu vissiin fiksua ajaa tätä vaiheittain ja rinnakkain ja vääntää moottorit siihen malliin että ne varmasti kestää.

Eikös perus-vihreä ole kaupungissa asuva autoton akateemikko jonka on hyvä pärrätä ekologisesti diesel bussilla kun pakottivat HKL:n (vai mikä lienee nykyisin) vaihtamaan maakaasubussit dieseleihin?

Navigation

Up one level

Next page

Previous page