Erkki Pulkkinen
Offline
Posts: 2225
Date Registered: 15.08.08
|
Kuka uskaltaa tulevaisuudessa ostaa käytetyn bensiinillä käyvän auton?
|
|
|
|
Hanna Räihä
Offline
Posts: 2795
Date Registered: 16.07.07
|
sellanen ihminen, joka ei oo lähtenyt mukaan tähän hypetykseen ja jolla on ihan hyviä kokemuksia bensiinikäyttöisten autojen käytöstä nyt ja tulevaisuudessa.
|
Älä koskaan lähesty härkää edestä, hevosta takaa äläkä idioottia mistään suunnasta.
This user may use sarkasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
|
|
|
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline
Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01
|
Kuka uskaltaa tulevaisuudessa ostaa käytetyn bensiinillä käyvän auton?
Kun vouhotus laantuu, ihan yhtä moni, kuin tähänkin saakka.
|
|
|
|
Heikki Sten
Offline
Posts: 1387
Date Registered: 11.06.04
|
Voisinpa väittää, että se E10-bensa olisi paljon pienempi paha kuin tuo idän "bensiini"  Ymmärtääkseni V-Power Venäjällä vastaa käytännössä 95E10:iä. Saako sieltä vielä parempia laatuja? Minuakin kiinnostaa tuo venäjän bensa. (Just hakemuksessa idän viisumi.) Onko siihenkin Nesteen bensaan lisätty etanolia?
|
Pilatus fani
|
|
|
Arne Wallen
Offline
Posts: 7635
Date Registered: 23.08.06
|
Ja nyt sitten testaajille ja tietäjille taas kysymys.Onko suomen etanoli ja eetteri samaa kun esimerkiksi ameeriikassa ja saksassa, tiedän että etanoli on etanolia mutta se puhtaus sekä lisäaineet tai niiden puute?Esimerkkinä nyt ohimennen, jos ostan polttoöljyä, tiedän, ei mitenkään liity tähän ja kaadan sen pois siitä kannusta, jäljelle jää himppa ja sen oltua kuukauden siellä muovikannussa kannun kylkeen jää Nesteen polttoaineesta punaisenruskea kerrostuma, Shellin vastaavasta aineesta ei jää.Ja lisäesimerkkinä, venäjältä ostettu Vodka ei maistu samalle kun suomesta ostettu, molempia suomessa juonnu.Tiedän myös että Nesteeltä monikin yhtiö hakee polttoaineensa, sekaan laittelevat kuitenkin jokainen omia tököttejään joten kaikilla ei ole samaa bensaa vaikka samalta jalostamolta sitä hakevat.Vaikuttaako jokin lisäaine eri tavoin kun lisääntyneellä etanolimäärällä sitä huuhdellaan irti letkuista ja putkista sinne moteurin syötäväksi? Tämmösiä tällä kertaa, niin vielä, kun suuret poliittiset päättäjät lähtevät jotain asiaa ajamaan, ei siinä pienen laboratorion auta kun myöntää että hyvää on ja sopii, eikö?
|
2f.1 Muistattehan Sir Thomas Sopwith.Olen lihaa syövä hetero, ja ylpeä siitä. Rangerit kunniaan.
|
|
|
Jukka Siirilä
Offline
Posts: 6025
Date Registered: 17.04.02
|
Ei oikein innostaisi testata asiaa ja sitten vaihdella tiiviste osia.
Yksi asia joka tulee mieleen on se, että ovatko nämä hapantuneet tiivisteet volvon omia ja alkuperäisiä vai tarvikeosia? Tarvikeosistahan on lähes mahdoton sanoa mitä materiaalia se on ja mitä se kestään.
|
-JukSii-
|
|
|
Sami Virkkula
Offline
Posts: 13963
Date Registered: 19.04.04
|
sellanen ihminen, joka ei oo lähtenyt mukaan tähän hypetykseen ja jolla on ihan hyviä kokemuksia bensiinikäyttöisten autojen käytöstä nyt ja tulevaisuudessa.
Vaikka olisi kuinka pro niin ei normi renkaiden potkimisella eikä vähän syvemmälläkään tutkimisella tiedä mitä litkua autolle on syötetty
|
|
|
|
Hanna Räihä
Offline
Posts: 2795
Date Registered: 16.07.07
|
olkoot vaikka kuinka pro, mutta tarkoitinkin ihmistä, joka ei kammoksu monien lailla tätä uutta bensaa ja jolla ei oo mitään ennakkoasennetta siihen.
|
Älä koskaan lähesty härkää edestä, hevosta takaa äläkä idioottia mistään suunnasta.
This user may use sarkasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
|
|
|
tjh80
Former member
|
Yksi asia joka tulee mieleen on se, että ovatko nämä hapantuneet tiivisteet volvon omia ja alkuperäisiä vai tarvikeosia? Tarvikeosistahan on lähes mahdoton sanoa mitä materiaalia se on ja mitä se kestään.
Niin, sitä en tiedä onko edellinen omistaja vaihdellut niitä. Tässäpä se selviäisi jos käväsisin 143€ Essential huollossa Volvolla, että mitä osia se alue pitää sisällään. Tietysti kallis tuokin tarkastus Volvolla olisi.
|
|
|
|
Jukka Siirilä
Offline
Posts: 6025
Date Registered: 17.04.02
|
Niin, sitä en tiedä onko edellinen omistaja vaihdellut niitä. Tässäpä se selviäisi jos käväsisin 143€ Essential huollossa Volvolla, että mitä osia se alue pitää sisällään. Tietysti kallis tuokin tarkastus Volvolla olisi.
Voisi kuvitella, että jos volvoilla ajellaan E85:lla samoilla tiivisteillä ja letkuilla, ne kestäisivät myös E10:n. Onhan siinä jopa vähemmän etanolia. Toisaalta en tiedä näkisivätkö Volvollakaan niistä tiivisteistä että ovatko Volvon tekemiä vai jotain tarvikeosia. Musta rinkula on kuitenkin edelleen musta rinkula.
|
-JukSii-
|
|
|
Arto Virtanen
Offline
Posts: 325
Date Registered: 09.06.08
|
Näyttäis jotkut asemat luopuvan E10 myynnistä Suomessa
|
|
|
|
Orvo Välilä
Offline
Posts: 3779
Date Registered: 24.10.05
|
Näyttäis jotkut asemat luopuvan E10 myynnistä Suomessa
Saiskos tähän jotain kättä pidempää vai oliko tää vaan Esson.... eikun ABC baarin kantapöydässä kuultua? 
|
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Arguing with a pilot is like wrestling with a pig in the mud. After a while you begin to think the pig likes it.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
|
|
|
|
Olavi Uotila
Offline
Posts: 1429
Date Registered: 07.02.08
|
Olen sitä mieltä, että hässäkkä johtuu paljolti huonosta tiedottamisesta - tai tiedottamisen johtamisen puutteesta. Kun merkkiliikkeiltä tulee rekisteritunnuksen perusteella omistajalle/haltijalle kaikenlaista mainospostia, olisivat voineet ryhdistäytyä, ja lähettää paperin, jossa todetaan, mitä polttoainetta autoosi voidaan tankata. Se olisi samalla toiminut ikäänkuin takuulappuna. Ei olisi ihmisten tarvinnut aprikoida, etsiä, tutkia ja kuunnella muita juoruja.
|
Olavi Uotila; avioniikan eläkeläinen Finnairilta (1.3.2007) DC-3 > Convair 440 > Caravelle > DC-8 > DC-9 > DC-10 > F.27 > MD-80 > ATR-42/72 > A300 > MD-11 > A320
--- .... ..--- -.. .--
|
|
|
tjh80
Former member
|
Mulle on Volvolta sanottu, että E10 käy huoletta tuohon omaan autoon, mutta kun taas olen kuullut kokemuksia vastaavalta S40/V40 käyttäjiltä, muutamilta niin on ollut käyntihäiriöitä ja on tiivisteiden sulamista havaittu. Itse olen kyllä muutamaan otteeseen tankannut 95, mutta en pääsääntöisesti.
|
|
|
|
Jukka Helminen
Offline
Posts: 6
Date Registered: 02.01.08
|
Uusimaa lehti uutisoi tänään Nesteen ilmoittaneen, että vähäisen E10 bensiinin menekin vuoksi on pakotettu lisäämään etanolin määrän 10%:iin 98 bensassa, jotta normit täyttyisivät. 
|
|
|
|
Hanna Räihä
Offline
Posts: 2795
Date Registered: 16.07.07
|
Täh? Voiks niin muka tehdä?
|
Älä koskaan lähesty härkää edestä, hevosta takaa äläkä idioottia mistään suunnasta.
This user may use sarkasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
|
|
|
Timo Oikarinen
Offline
Posts: 654
Date Registered: 27.10.04
|
Ei ne etanolia lisää, mutta eetteriä kyllä.
|
|
|
|
Sami Virkkula
Offline
Posts: 13963
Date Registered: 19.04.04
|
|
|
« Last Edit: 21.04.11, 07:58 by Sami Virkkula »
|
|
|
|
|
Tero Haikara
Offline
Posts: 190
Date Registered: 24.08.10
|
Teknisesti hieman yksinkertaisena ihmisenä ihmettelen, millä sitten tankkaan autoni johon 95E (10% etanoli) ei käy? Kysymys koskee toki myös lentolaitteita, mutta autoa tarvitsen ihan oikeasti..? Täytynee nyt mennä autokauppaan hakemaan uusi auto!? 
|
|
|
|
|