FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
20.09.17, 11:13

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Kotiohjaamot / Home Cockpits (Moderators: Jari Mikkilä, Joni Öfverström, Tuomas Kuosmanen)
| | |-+  Keskustelua perseenpäristimistä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 2 [3] Reply Print
Author Topic: Keskustelua perseenpäristimistä  (Read 5956 times)
Marco Tammes
Offline Offline

Posts: 737
Date Registered: 23.07.07

WWW
Re: Keskustelua perseenpäristimistä
« Reply #40 on: 30.06.11, 09:41 »

Juu, toi aktiivisubbarikin on ollut mielessä ja huutonettiä on tullu kateltua : )
Ei vaan ole vielä tullu sopivan hintasta eteen.

t-Marco


https://www.facebook.com/MakoysB777er
E6700 3,2 @ 4 GHz,  Mushkin Redline 4x2 Gb,  GTX 560TI,  2 x HyperX SSD,   850W,   Win7  64bit
Juha Klemettinen
Offline Offline

Posts: 5426
Date Registered: 14.04.04

WWW
Re: Keskustelua perseenpäristimistä
« Reply #41 on: 24.07.11, 14:34 »

Aikaisemmin onkin ollut keskustelua, että Ilmailumuseon Aztec-simussa ei laskeutuessa tule mitään tömähdystä. Eilen törmäsin mielenkiintoiseen juttuun liittyen tähän. Lensin Helsingistä Tallinaan, ja olin tipahtaa penkiltä kun laskussa täristin tömäytti komeasti. Pienellä lisätutkimuksella selvisi, että meillä tömäystä ei tule Helsinki-Vantaalla ja Malmilla (kummatkin FISD:n lisäosakenttiä), mutta default kentillä tulee. Testasin asiaa randomilla valituilla defu-kentillä, ja komeasti tömiseen kun pyörät ottaa kiinni kenttään. Voiko homma olla kiinni lisäosasceneryistä  Huh
Juha


**Jos siinä on tähtimoottori sen täytyy lentää**
tjh80
Former member
Re: Keskustelua perseenpäristimistä
« Reply #42 on: 24.07.11, 18:03 »

Aikaisemmin onkin ollut keskustelua, että Ilmailumuseon Aztec-simussa ei laskeutuessa tule mitään tömähdystä. Eilen törmäsin mielenkiintoiseen juttuun liittyen tähän. Lensin Helsingistä Tallinaan, ja olin tipahtaa penkiltä kun laskussa täristin tömäytti komeasti. Pienellä lisätutkimuksella selvisi, että meillä tömäystä ei tule Helsinki-Vantaalla ja Malmilla (kummatkin FISD:n lisäosakenttiä), mutta default kentillä tulee. Testasin asiaa randomilla valituilla defu-kentillä, ja komeasti tömiseen kun pyörät ottaa kiinni kenttään. Voiko homma olla kiinni lisäosasceneryistä  Huh
Juha
AFcad tiedostollahan tuota saa varmasti tekemään, en tiedä miten ja mitä ohjelmaa FISD on käyttänyt tehdessään AF tiedostoa noille kentille.
Oisko se noissa sitten se "kovetettu" maa osuus tehty Gmaxilla eikä ollenkaan AFcadilla tms.
Jari Vanhatupa
Offline Offline

Posts: 3653
Date Registered: 27.03.08

Re: Keskustelua perseenpäristimistä
« Reply #43 on: 25.07.11, 03:34 »

AFcad tiedostollahan tuota saa varmasti tekemään, en tiedä miten ja mitä ohjelmaa FISD on käyttänyt tehdessään AF tiedostoa noille kentille.
Oisko se noissa sitten se "kovetettu" maa osuus tehty Gmaxilla eikä ollenkaan AFcadilla tms.

Eli koneen pyörät osuvat "kovetettuun" kiitotien kuvan pintaan, evätkä sen alla olevan Afcad kiitotien pintaan, jolloin tömähdystä ei tule? Undecided

tjh80
Former member
Re: Keskustelua perseenpäristimistä
« Reply #44 on: 25.07.11, 05:58 »

Eli koneen pyörät osuvat "kovetettuun" kiitotien kuvan pintaan, evätkä sen alla olevan Afcad kiitotien pintaan, jolloin tömähdystä ei tule? Undecided
Luultavasti jos nyt ei sitten FISD:n porukka itse tule ilmoittamaan tuon tavan jolla se on toteutettu. Muutamassa muussakin maisemassa vastaavaa on ollut.
Ei tuo ollenkaan iso viritelmä ole jos sen toimivaksi haluaa.
Tuomas Kuosmanen
Moderator
Offline Offline

Posts: 10450
Date Registered: 18.06.02

WWW
Re: Keskustelua perseenpäristimistä
« Reply #45 on: 25.07.11, 20:37 »

onko koneen äänikonffissa mahdollista laittaa se touchdown-efekti myös "maastolaskuun" jos se on oletuksena vain kiitotiellä?

//t

Mikko Pajunen
Offline Offline

Posts: 128
Date Registered: 16.06.09

Re: Keskustelua perseenpäristimistä
« Reply #46 on: 02.02.13, 10:40 »

Nostellaas tätä ketjua taas. Olisi tulossa piakkoin pari käytettyä buttkickeriä, nyt kun nuo penkkien telineet/pohjat kiskoineen vihdoin valmistuvat.

Millaiset setupit teillä on tällä hetkellä käytössä? Eli mitä hardwarea PC:n ja kickerin välissä ja millaisia muokkauksia äänitiedostoihin tms...?
O-P Pietila
Offline Offline

Posts: 2462
Date Registered: 26.09.02

Re: Keskustelua perseenpäristimistä
« Reply #47 on: 02.02.13, 15:56 »

Moi,

Porin CKU:ssa Buttkicker on suoraan äänikortin ulostulossa. Laitteessa on oma vahvistin ja siitä lähtevä kaukosäädin.
Buttkickerin lisäksi meillä on käytössä Creativen kotiteatteripaketti neljällä kaiuttimella ja subbarilla.

Muokkasin eri konepaketeista paremman laskeutumis'tömähdyksen'. Default oli liian huonolaatuinen ja hiljainen.
Yhdistin ainakin Carenado C172 ja Flight1:n C172 paketin tömähdykset.

Löysin vanhan ohjeen minkä olin kirjoittanut itselleni muistiin:

OHJEET: (ääniä muokataan tässä tapauksessa Realair C172-koneeseen)

1. Varmuuskopioi FS2004/Sounds/ -kansiosta 8kpl cmtouch-äänitiedostoja (1-8)
2. Korvaa nämä tiedostot muokatuilla tiedostoilla.

3. Varmuuskopioi FS2004/Aircraft/Realair172 -kansiosta sound.cfg tiedosto.
4. Korvaa tiedosto muokatulla tiedostolla.

Käynnistä FS2004 ja kuuntele muuttuivatko tömähdykset.

- ääniä on parannettu mm. lisäämällä F1 Cessnan tömähdys
ja simun omia ääniä säädetty kovemmalle / lisätty bassoa.

Lisäksi poissa pelistä olivat keski- ja vasen kajari joten nyt (sound.cfg tiedostossa)
niistäkin tulee tämä laskeutumisääni.

Muokattavat / korvattavat tiedostot ovat FS2004/Sounds-kansiossa olevat cmtouch 1-8 filet ja muokattavan konepaketin alta löytyvä sound.cfg tiedosto


Minulta löytyy vielä muokkaamani tiedostot jos näistä on apua. Muokkaus on minusta erittäin onnistunut ja vähän reippaammin maapalloon törmätessä penkki ja simun lattia tömähtävät mukavasti.


t. OP
« Last Edit: 02.02.13, 16:02 by O-P Pietila »
Mikko Pajunen
Offline Offline

Posts: 128
Date Registered: 16.06.09

Re: Keskustelua perseenpäristimistä
« Reply #48 on: 02.02.13, 20:08 »

Ok, kiitos O-P. Täytynee ensin kokeilla, miten homma toimii default-äänillä. Jettihommiin tärkeitä ovat kaiketi laskutömähdykset, rullaus, telineet ja sitten turbulenssi, jos se simun puolesta on mahdollista.
Marco Tammes
Offline Offline

Posts: 737
Date Registered: 23.07.07

WWW
Re: Keskustelua perseenpäristimistä
« Reply #49 on: 02.02.13, 20:51 »

Turbulenssit saat fsuipc:llä ja LUA-filellä. Tolla ne tulee automaagisesti silloin kun pitääkin. Mulla on tuo lua clientillä ja sillä koneella aura seikkeri, samaisella clientillä on myös PM-sounds, joka hoitaa muut tärinät takapuoleen.


https://www.facebook.com/MakoysB777er
E6700 3,2 @ 4 GHz,  Mushkin Redline 4x2 Gb,  GTX 560TI,  2 x HyperX SSD,   850W,   Win7  64bit
O-P Pietila
Offline Offline

Posts: 2462
Date Registered: 26.09.02

Re: Keskustelua perseenpäristimistä
« Reply #50 on: 05.02.13, 17:50 »

Katsokaa muuten alla olevalta videolta kohdat 2:04 ja 2:09. Siinä näkyy hyvin tuo motionin täräytys laskeuduttaessa:
http://www.youtube.com/watch?v=-Yv6Mwh69gk

Tuota kun pyörittelee pari kertaa saa ihan hyvä käsityksen äänistä, yms.
Mikko Pajunen
Offline Offline

Posts: 128
Date Registered: 16.06.09

Re: Keskustelua perseenpäristimistä
« Reply #51 on: 05.02.13, 20:08 »

Katsokaa muuten alla olevalta videolta kohdat 2:04 ja 2:09. Siinä näkyy hyvin tuo motionin täräytys laskeuduttaessa:
http://www.youtube.com/watch?v=-Yv6Mwh69gk

Tuota kun pyörittelee pari kertaa saa ihan hyvä käsityksen äänistä, yms.

Ja pitää tärähtää silloin kun äänikin kuuluu. Oletteko huomanneet, että tuon kanssa olisi mitenkä tarkkaa? Ainoa kokemus näistä minulla on museon Aztecista, jossa kyllä mielestäni riitti aikalailla tärinää.

Ja ihan hyvältähän toi bussikin näyttää tuossa videossa. Vieläköhän ehtis vaihtaa paneelit bojosta bussiin? Cheesy
Pages: 1 2 [3] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1