Saitek Pro flight Heaset

(1/3) > >>

freddehboy:
Hej

Då mitt gammla headset har ett glapp i ena luren och det går inte att laga ska jag köpa ett nytt. Jag ska också börja med att prata med ATC:n i i fsx och kanske flyga online, om det går som jag tänkt?

Är headsettet ovan ett bra alternativ? Hittar ingen data om den men kan någon intyga hur ludet är m.m.?

Svara snarast då jag vill beställa ett headsett!

Mvh Fredrik

mgerner:
Hur menar du med att du ska "prata med ATC:n i FSX"?

Om du tycker att du behöver ett så kraftfullt headset som Saitek Pro Flight - så varför inte, det är säkert bra. Men det går ju att få headset för en mycket billigare peng, varför jag menar att det inte finns anledning till att köpa något som kostar så mycket...

kpf93:

Hej

Då mitt gammla headset har ett glapp i ena luren och det går inte att laga ska jag köpa ett nytt. Jag ska också börja med att prata med ATC:n i i fsx och kanske flyga online, om det går som jag tänkt?

Är headsettet ovan ett bra alternativ? Hittar ingen data om den men kan någon intyga hur ludet är m.m.?

Svara snarast då jag vill beställa ett headsett!

Mvh Fredrik

Finns billiga headset på clas ohlsson som kostar runt en 100 lapp som har minst lika bra kvalitet som ett headset för 1000 kr.

Fredrik94:
Hej.
Om du ändå är villig att lägga ut så pass mycket pengar på ett headset så skulle jag rekommendera dig att öka din budget med några hundralappar och köp ett riktigt bra headset som t.ex. Sennheiser PC360 http://www.inet.se/artikel/6606177/sennheiser-pc360-g4me-headset.

Jag har varken Saitek's eller Sennheiser's men jag har läst/sett recensioner på båda och det verkar som att Saitek's headset inte alls är så bra som det verkar. Det är riktigt tungt, sitter oskönt och är av dålig kvalitet. Medens Sennheiser är ett stort kvalitetsmärke när det kommer till ljud och headsets. Alla jag pratat med som äger PC360 ångrar inte ett enda öre.

Jag kan som sagt bara rekommendera Sennheiser PC360 då det bygger på Sennheisers fina headphones med extremt bra ljud och bra byggkvalitet.

Hoppas bara du blir nöjd med ditt val.

//Fredrik

freddehboy:
Hej

Nhä har bara det som alternativ men ett annat är Steelseries Siberia V2 Full Size, Ej USB!

Är det ett bra val?

Mvh Fredrik

Navigation

Up one level

Next page