FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
17.10.19, 00:16

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderators: Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti)
| | |-+  Katana 4X ja lämpenemis ongelma
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 [2] Reply Print
Author Topic: Katana 4X ja lämpenemis ongelma  (Read 3043 times)
Harri Kontturi

Date Registered: 25.08.09

Re: Katana 4X ja lämpenemis ongelma
« Reply #20 on: 03.06.11, 07:51 »

Daa!! Onpas!! Nimittäin OH-DAA Wink

Kjäh kjäh  Grin

Tosin OH-DAA on mallia DA20-A1. Onko -A1:lla ja -100:lla mikä ero? No, Katana mikä Katana Smiley

Kjäh kjäh.

DAA on (ainakin aiemmin ollut) 80 heppaisella moottorilla ja MTOW 730kg (OH-JIK 100hp ja 750kg).
Onhan toki mahdollista, että DAA:han laitetaan overhaulin yhteydessä 100hp moottori.

Jep, mutta oleellisesti... Katana, mikä Katana Smiley

PPL(A) + FI(A) + NF

hkontturi@gmail.com
Rolf Niemi

Date Registered: 14.02.05

« Reply #21 on: 03.06.11, 09:10 »

Sanoisin, että onpa kadehdittavan hienoa grafiikkaa tässä videossa. Äkkiä voisi luulla IRL...

http://www.youtube.com/watch?v=s7VMFKLcs1A&feature=related

pikkupilotti
Former member
« Reply #22 on: 03.06.11, 09:23 »

Mjeh mjeh.

Suomen rekkarissa on tietääkseni vain yksi DA20-100 Katana, OH-JIK Wink

Ja Tuomakselle voinen kertoa, että koneelle kelpaa max 5% etanolilla oleva, eli nykyään 98E5 täyttää vaatimukset.

Joo tuo on hieno kone ! Eilen olin muuten siellä kiteen lentopäivillä..niin se oli siellä ja sieltä on tulossa youtubeen video ! en ole vielä päässyt tuon OH-JIK:in kyytiin varmaan joskus sitten. Cheesy varmasti hieno kone lentää
Rolf Niemi

« Reply #23 on: 03.06.11, 11:42 »

Aaaaarrggghhh - miten tuohon Fuel Shout-Down Valve-kytkimeen pääsee käsiksi? Näyttäisi olevan kiinni, mutta en saa sitä liikutetuksi enkä saa sitä näkymäänkään kuin kikkailemalla EZDock-kameralla? RTFM:lia on kyllä tutkailtu ilman tulosta...

Edit

Joo - aikansa kun hiirellä osottelee, niin onnistuuhan se vaikka olisihan se mukava nähdä ko. laite kokonaisuudessaan.
« Last Edit: 03.06.11, 14:30 by Rolf Niemi »

Pertti Lode

Date Registered: 12.01.03

« Reply #24 on: 03.06.11, 21:03 »

Ajattelin ostaa tuon Katana 4X mutta siellä kysytään Serialnumber että saisi sen alennuksen, mistä sen löytää? olen ostanut tuon edellisen Katanan toisesta firmasta mutta se on kuitenkin Aerosoftin tekemä, niissä ostopapereissa ei ole missään mainintaa serialnumber
tjh80
Former member
« Reply #25 on: 04.06.11, 05:57 »

Ajattelin ostaa tuon Katana 4X mutta siellä kysytään Serialnumber että saisi sen alennuksen, mistä sen löytää? olen ostanut tuon edellisen Katanan toisesta firmasta mutta se on kuitenkin Aerosoftin tekemä, niissä ostopapereissa ei ole missään mainintaa serialnumber
Kaikissa Aerosoftin ostoksissa on seriaali tunnus. Itsekin omistin tuon aiemman FS2004 katanan, mutta en sit varmistellut että saako alennuksia sillä.
Lähdetään siitä että mistä olet kys. koneen aiemmin ostanut, esim Simmarketin kautta jos olet ostanut serial näkyy ostoshistorian kautta, tai jos Aerosoftin kaupasta, niin samalla tapaa omaan Accountiin ja sieltä löytyy ostohistoriasta myös.
tjh80
Former member
« Reply #26 on: 04.06.11, 06:01 »

Aaaaarrggghhh - miten tuohon Fuel Shout-Down Valve-kytkimeen pääsee käsiksi? Näyttäisi olevan kiinni, mutta en saa sitä liikutetuksi enkä saa sitä näkymäänkään kuin kikkailemalla EZDock-kameralla? RTFM:lia on kyllä tutkailtu ilman tulosta...

Edit

Joo - aikansa kun hiirellä osottelee, niin onnistuuhan se vaikka olisihan se mukava nähdä ko. laite kokonaisuudessaan.
Tuota noin, saakos sillä EZDockilla liikuttua alas suuntaisesti ja sitten kääntää kuvakulmaa? Itselläni on tuo DBS walk&follow ja sillä tuo tutkailu onnistuu suht vaivattomasti, itse en aina jaksa liikuttaa kuvakulmaa VC tilassa sen bensakytkimen kohdalle, niin vedän sen ns. Kalansilmä kuvakulman(Hiiren rullaa vierittämällä taakse päin)
Alkaa kuvakulma zoomautumaan sen verran että tämä kytkin on näkyvissä ja vaan painan sitä. Jos siis ei halua hirveästi kuvakulman kanssa lähteä kikkailemaan.
Sehän löytyy sitä lentäjänpuoleisen keskikonsolin peräosasta tuo kytkin.
Rolf Niemi

« Reply #27 on: 04.06.11, 08:39 »

Tuota noin, saakos sillä EZDockilla liikuttua alas suuntaisesti ja sitten kääntää kuvakulmaa? Itselläni on tuo DBS walk&follow ja sillä tuo tutkailu onnistuu suht vaivattomasti, itse en aina jaksa liikuttaa kuvakulmaa VC tilassa sen bensakytkimen kohdalle, niin vedän sen ns. Kalansilmä kuvakulman(Hiiren rullaa vierittämällä taakse päin)
Alkaa kuvakulma zoomautumaan sen verran että tämä kytkin on näkyvissä ja vaan painan sitä. Jos siis ei halua hirveästi kuvakulman kanssa lähteä kikkailemaan.
Sehän löytyy sitä lentäjänpuoleisen keskikonsolin peräosasta tuo kytkin.

Kyllähän minä sen EZDokin kanssa sain kikkailtua sen verran, että sain kytkimen näkyviin, mutta en saanut sitä siitä kuvakulmasta pyöriteltyä suuntaan tai toiseen. VC-näkymässä sohin hiirellä sen venttiilin tienoilla ja yks' kaks'  osoitin muuttui kouraksi, jolloin sain venttiilin auki ja koneen käyntiin. Minä en löytänyt muuta sijaintia tuolle venttiilille kuin vasemman penkinpuoleisen jalkatilan - keskikonsolissa kylläkin ja järkevästi upotettuna konsoliin. Yleensähän näille on oma "ikkuna", josta eri vimpaimet saa vaivattomasti näkyviin. Täytyy tutkia konsolin peräosaa tarkemmin...

Edit.

Joo - ongelma taitaa olla siinä, että muutin VC-näkymää EZDockilla hieman lähemmäs mittareita niiden lukemisen helpottamiseksi ja jakkara siirtyi samalla ehkä liikaa oikealle, jolloin näkymästä katosi tuo tuiki tärkeä vipstaaki.
« Last Edit: 04.06.11, 08:45 by Rolf Niemi »

lekale20
Former member
« Reply #28 on: 04.06.11, 17:37 »

Kunhan on vaan EzDokin asetukset kunnossa, niin mulla toimii erittäin hyvin Ezdokin kanssa koko kone. Jos Viewiä haluaa pyörittää niin ML päälle kysesisen viewin kohdalla, mutta jos taas haluaa liikkua niin POV päälle. En nyt oikein ole varma ongelmastanne, mutta olen käyttänyt EzDokia aika kauan, joten jos joku vois vähän selventää ongelmaansa, niin kyllä se ratkottua saadaan. Jos viewiä haluu alaspäin niin PageDown ja PageUp nappulat.

-Leevi
Tuomas Kuosmanen

Date Registered: 18.06.02

« Reply #29 on: 04.06.11, 18:31 »

Sanoisin, että onpa kadehdittavan hienoa grafiikkaa tässä videossa. Äkkiä voisi luulla IRL...

Komea Smiley

Mutta alkoi ihan oikeasti hirvittämään tuo lähestymisnopeus laskua tehdessä, ihan järjetöntä touhua Wink

Uskomattoman hienon näköinen kone kyllä, jos lentomallikin on kohdillaan, tuon päälle saisi rakennettua tosi hienon harjoitussimulaattorin kerholle.

//T

Rolf Niemi

« Reply #30 on: 05.06.11, 16:35 »

Kunhan on vaan EzDokin asetukset kunnossa, niin mulla toimii erittäin hyvin Ezdokin kanssa koko kone. Jos Viewiä haluaa pyörittää niin ML päälle kysesisen viewin kohdalla, mutta jos taas haluaa liikkua niin POV päälle. En nyt oikein ole varma ongelmastanne, mutta olen käyttänyt EzDokia aika kauan, joten jos joku vois vähän selventää ongelmaansa, niin kyllä se ratkottua saadaan. Jos viewiä haluu alaspäin niin PageDown ja PageUp nappulat.

-Leevi

Kyllähän nuo perusasiat EZDockissa jotenkin hallussa ovat. Oikeastaan en koskaan ole saanut hyvin toimivaa kokonaisuutta aikaan. Yksi VC-näkymä efekteineen toimii, mutta kun pitäisi lisätä "ikkunoita", jotka avautuisivat vaikka "S" näppäimellä toinen toisensa perään ei onnistu. Sama juttu, jos haluaisi kuvaa koneen ulkopuolelta vapaan kamerakulman ja zoomin kera - vähän niin kuin FS9.1:ssä vanha kunnon Flight1View, vai mikä se nyt oli. World -kamera on outo viritys, joka vie mitä omituisimpiin näkymiin EZDockin ympäristössä. Kaikki vinkit otetaan kiitollisuudella vastaan.

lekale20
Former member
« Reply #31 on: 05.06.11, 19:57 »

Tässä yksi esimerkki miten luoda näkymä esim pelkkään Fuel Cut tsydeemiin.

1. Ezdok auki. Siellä aircraft sarkkeeseen teet uuden kameran. Klikkaat hiiren oikealla ja "Add camera". (Nimeät haluamasi mukaan)

2. Painat hiiren oikealla simulaattorista ja valitset Virtual Cokpit.

3. Tämän jälkeen kun VC on auki, niin painat sitä näppäintä mihin olet ohjelmoinut Edit moden. Itselläni numero kaksi. (Minulla ei silti toimi Edit moden päälle laittoon tuo toinen kakkonen joka on näppäimistössä)

4. Kun alkaa kuulua "ding, ding, ding...", niin Edit mode on kytkeytynyt päälle. Tämän jälkeen liikutat kameran alas jalka tilaan nuolia, PageUp ja PageDown sekä hiirtä käyttäen. (Olettaen, että nämä ovat asetuksissa liikkumista varten)

5: Kun näkymä on sopiva niin toinen painallus numero kakkosta, ja Edit mode kytkeytyy pois.

Tämän jälkeen Aircraft sarakkeen alapuolella on sinun nimeämäsi kamera. Kun painat kameraa, se vie sinut paikkaan johon olet sen Edit moden avulla vienyt. Jos se ei kuitenkaan vie, niin tarkista aina ennen kuin painta Edit modea päälle, että sinulla on oikea kamera muokkauksessa.
Voit myös luoda kameroille valitsemiasi pikanäppäimiä. Valitset kameran, ja painat yläkulmassa joko näppäimistöä tai joikkaria. Sitten vain painat haluamaasi näppäintä. Tämän jälkeen kyseinen kamera/näkymä pitäisi aueta napin painalluksesta. Sama pätee ulkopuolelle jos haluat tehdä kameran, mutta ulkokameroissa pitää huomata valita hiirellä joku ulko näkymä, esim. Tail. Jokaiseen kameraan voi myös valita omia efektejä ja toimintoja. Näitä voit valita siten, että painat kyseistä kameraa kerran ja listan ylä puolelta valitset haluamasi toiminnon.

Toimintojen selitykset:
PTP=Kun vaihdetaan kameraa, niin voit säätä ajan kuinka nopeasti kamerja vaihtuu.
POV=Kun kamera on valittuna voit liikuttaa sitä nuolista sekä PageUp ja Down napeista.
ML=Kun kamera on valittuna se liikkuu hiiresi mukaan ympäriinsä.

"360'" ja Z toiminto eivät ole minulla ainakaan vaikuttaneet suuresti. Efektit ovat sitten toinen maailma, niissä on niin paljon säätöjä ja ovat jokaiselle koneelle oman laisensa. Ezdok ei minulla ainkaan toimi Spot, Locked Spot ja TopDown näkymissä, joten niiden kanssa ei kannata alkaa tapella. Olen myös huomannut, että vaikkei "ML" ole valittuna, niin hiiren rullaa painamalla voi kääntää kuvaa.

TÄRKEÄ! Tarkista asetuksesi!

Toivon, että tästä oli jotain apua kaikkille. Parhaimmat ohjeet löytyvät silti Ezdokin omasta manuaalista ja Googlesta. thmbup

-Leevi
Rolf Niemi

« Reply #32 on: 07.06.11, 23:24 »

Tässä yksi esimerkki miten luoda näkymä esim pelkkään Fuel Cut tsydeemiin.

1. Ezdok auki. Siellä aircraft sarkkeeseen teet uuden kameran. Klikkaat hiiren oikealla ja "Add camera". (Nimeät haluamasi mukaan)

2. Painat hiiren oikealla simulaattorista ja valitset Virtual Cokpit.

3. Tämän jälkeen kun VC on auki, niin painat sitä näppäintä mihin olet ohjelmoinut Edit moden. Itselläni numero kaksi. (Minulla ei silti toimi Edit moden päälle laittoon tuo toinen kakkonen joka on näppäimistössä)

4. Kun alkaa kuulua "ding, ding, ding...", niin Edit mode on kytkeytynyt päälle. Tämän jälkeen liikutat kameran alas jalka tilaan nuolia, PageUp ja PageDown sekä hiirtä käyttäen. (Olettaen, että nämä ovat asetuksissa liikkumista varten)

5: Kun näkymä on sopiva niin toinen painallus numero kakkosta, ja Edit mode kytkeytyy pois.

Tämän jälkeen Aircraft sarakkeen alapuolella on sinun nimeämäsi kamera. Kun painat kameraa, se vie sinut paikkaan johon olet sen Edit moden avulla vienyt. Jos se ei kuitenkaan vie, niin tarkista aina ennen kuin painta Edit modea päälle, että sinulla on oikea kamera muokkauksessa.
Voit myös luoda kameroille valitsemiasi pikanäppäimiä. Valitset kameran, ja painat yläkulmassa joko näppäimistöä tai joikkaria. Sitten vain painat haluamaasi näppäintä. Tämän jälkeen kyseinen kamera/näkymä pitäisi aueta napin painalluksesta. Sama pätee ulkopuolelle jos haluat tehdä kameran, mutta ulkokameroissa pitää huomata valita hiirellä joku ulko näkymä, esim. Tail. Jokaiseen kameraan voi myös valita omia efektejä ja toimintoja. Näitä voit valita siten, että painat kyseistä kameraa kerran ja listan ylä puolelta valitset haluamasi toiminnon.

Toimintojen selitykset:
PTP=Kun vaihdetaan kameraa, niin voit säätä ajan kuinka nopeasti kamerja vaihtuu.
POV=Kun kamera on valittuna voit liikuttaa sitä nuolista sekä PageUp ja Down napeista.
ML=Kun kamera on valittuna se liikkuu hiiresi mukaan ympäriinsä.

"360'" ja Z toiminto eivät ole minulla ainakaan vaikuttaneet suuresti. Efektit ovat sitten toinen maailma, niissä on niin paljon säätöjä ja ovat jokaiselle koneelle oman laisensa. Ezdok ei minulla ainkaan toimi Spot, Locked Spot ja TopDown näkymissä, joten niiden kanssa ei kannata alkaa tapella. Olen myös huomannut, että vaikkei "ML" ole valittuna, niin hiiren rullaa painamalla voi kääntää kuvaa.

TÄRKEÄ! Tarkista asetuksesi!

Toivon, että tästä oli jotain apua kaikkille. Parhaimmat ohjeet löytyvät silti Ezdokin omasta manuaalista ja Googlesta. thmbup

-Leevi

Joo - myöhästyneet kiitokset vinkeistä Leevi. Kohdat 1-5 ovat olleet jotakuinkin hallussa, mutta tuo hienosäätö ei. Ohjelmantekijöiden foorumilla olin näkeväni jonkin tutoriaalivideon käyttäjän tekemänä, mutta olen aina ihmetellyt mikseivät ohjelman tekijät ole koskaan sellaista tehneet. Hienoja esittelyvideoita kyllä löytyy. Niin no - taisi olla kyse kielitaidosta tai jostain sen tyyppisestä rajoituksesta. Manuaali ei minusta oikein hyvin kerro mitään tärkeää. Olisi edes siinä kunnollinen tutoriaali mukana.

Pages: 1 [2] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1