SAS903 ESSA-KEWR.

(1/4) > >>

alexander96:
Tjenis!

Ska åka till USA i två veckor (27 juni - 11 juli). Åker SAS903 ESSA-KEWR. Det blir min första interkontinentala flygning. Undrar bara vad folk som har åkt över Atlanten med SAS har för upplevelse av det?

nighty142:
Åkt SAS903 tidigare, det är något speciellt tycker jag att flyga ett skandinaviskt bolag över pölen. Speciellt att flyga dagtid västerut (tvärtom när man åker österut oftast). Så man får ganska bra chans att få se Grönland på vägen över. Säga vad man vill om SAS dessa dagar, men fick väldigt bra service ombord på den rutten (det här var 2008).

kitte:
Jag har varit till KORD några vändor med SAS och har ingenting att klaga på det. Men jag har oftast suttit ganska långt bak och reagerat då på att motorljudet 330:orna är väldigt hög där så ett par hörlurar som sluter tätt kring öronen är ingen dum idé. Ett par gånger har också videoskärmen i stolsryggen framför varit kaputt så backa gärna upp med en iPad!

alexander96:

Jag har varit till KORD några vändor med SAS och har ingenting att klaga på det. Men jag har oftast suttit ganska långt bak och reagerat då på att motorljudet 330:orna är väldigt hög där så ett par hörlurar som sluter tätt kring öronen är ingen dum idé. Ett par gånger har också videoskärmen i stolsryggen framför varit kaputt så backa gärna upp med en iPad!

Tack för tipset. Har med mig en macbook pro, så kan roa mig om videoskärmen inte funkar. Hur är servicen i economy, economy extra? Och hur ofta får man mat, dricka, etc?

jhz94:

Hur är servicen i economy, economy extra? Och hur ofta får man mat, dricka, etc?

Kommer inte ihåg hur det var just till EWR, men det brukar vara mat efter starten och kanske 1,5 timmar före landning. Du får välja mellan fisk eller kyckling till varmrätt och frukosten brukar vara dessa förargeliga varma omeletterna som INTE är goda enligt mitt tycke, men fråga issåfall efter en kall. Brukar vara en dricka till maten, men du kan alltid gå bak till det bakre galleyt där det finns mer läsk, godis, snacks och polarmacka. Brukar gås med vattenflaskor under mörkläggningsperioden i kabinen.
Du vill bara inte veta vad du missar i C

Navigation

Up one level

Next page